Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka EI OLE KOSKAAN

Vierailija
09.03.2012 |

tankannut autoa, lämmittänyt taloa, pessyt autoa, leikannut nurmikkoa, pessyt saunaa tai ikkunoita, vienyt mattoja tuulettumaan, haravoinut pihaa

tässä nyt muutama esimerkki, ja tämä esimerkki asuu omakotitalossa jossa siis on piha ja puita yms...

Mies aina hoitanut kaiken tämän.

Nyt onkin naikkonen ihmeissään kun ei ole miestä joka nämä kaikki hoitaa...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta voisit osoittaa hieman empatiaa ja ymmärtää, että leskirouvan tilanne on vaikea ja mieli maassa - vielä pitkään. Tapa, jolla puhut hänestä on ikävä. Sinun ei tarvitse hänen hommiaan hoitaa, mutta voit ymmärtää, miksi hän kokee, että kaikki on nyt niin kovin raskasta. Voithan ystävällisesti sanoa hänelle, että ymmärrät hänen vaikeutensa ja haluisit auttaa, mutta voimavarasi eivät nyt riitä tämän enempää. Ei tarvitse heilahtaa toisesta ääripäästä toiseen (hoidan kaiken-jätän oman onnensa nojaan).

niin mitä sitten kun ne pitää hoitaa kahdessa taloudessa j vain siksi että tämä rouva ei suostu niitä opettelmaan, pitäiskö jättää vaan sinne oman onnennsa nojaan ja katsoa pärjääkö.

Näinpä sitten taidan tehdä.

Täällä ollaan siis yleisesti sitä mieltä että tämä rouva toimii oikein ja meidän muiden pitäisi jaksaa hoitaa omat taloutemme ja vielä tämän rouvan?

Auton tankkaus ja pesu ja pihan hoito yms, rouva ei ole sairas eikä kuitenkaan käy töissä, pyöräilee paljon ja käy kyllä harrastuksissaan.

ap

Vierailija
2/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tankannut autoa, sillä en omista ajokorttia. En ole lämmittänyt taloa, ei tarvitse, kun on kaukolämpö. En ole pessyt autoa kuin kerran elämässäni. Mies leikkaa yleensä nurmikon, koska haluaa. Itse joskus kyllä. Mies haluaa pestä itse ikkunat, olen ne vaan muutmaan kerran itse pessyt. Eiköhän se naikkonen opi nuo helpot asiat nopeasti :). On takuulla asioita kotona, mitä tuo mies ei ole tehnyt. Sitä kutsutaan työnjaoksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä olen vaihtanut autonrenkaat. Olen kyllä myös leikannut nurmikoita, vienyt mattoja ulos, pessyt saunan ja mitä muuta siinä nyt lueteltiinkana. Remontoinutkin kaikenlaista itsenäisesti. Mieluummin teettäisin melkein kaikki edellämainitut työt muilla, mutta ei ole tarpeeksi rahaa.

Mikä olikaan kysymys? Niin joo, käykö tää nainen töissä? Jos käy, niin ymmärrän että on raskasta opetella kaikenlaista uutta, kun mies on kuollut. Mutta jos on vaan kotona, niin on pelkkää laiskuutta (tai masennusta) jos ei viitsi.

Vierailija
4/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asunkin kaupungissa kerrostalossa.

Vierailija
5/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pessyt autoa, lämmittänyt taloa, vienyt mattoja tuulettumaan... En ole aiemmin myöskään kasannut ikean huonekaluja tai käyttänyt porakonette, mutta nyt alkutalvesta sitten ekaa kertaa tein nämä. En kyllä ollut ihmeissäni.

Vierailija
6/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo voi opetella vielä nytkin. Aloittaa vaan auton tankkauksen ja konepesettämisen palveluasemalta, shellistä, niin saa ehkä opastusta.

Nurmikon leikkuun oppii vaikka naapurin miehen/rouvan kanssa.

uusavuton on kyllä, jos noita saunan ja ikkunanpesuja ei ole tehnyt, tai haravointia. Mutta nekin voi opetella.

Mihinse mies on nyt kadonnut? Ja mitä se nainen sitten on tehnyt, oma osa kotitöistä? Näyttänyt hyvältä ja panostanut omaan aikaan?

Voihan sitä t ietty hommata uuden miehen tai ottaa aviomiespalvelun...

Vierailija
7/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asunkin kaupungissa kerrostalossa.

Mutta jos on jo 60v eikä ole eläissään näihin hommiin joutunut niin kannattaasko muuttaa kerrostaloon tai rivariin niin ei tarvis valittaa ja sääliä itseään kun on niin paljon hommaa...

Tähän asti jaksanut aina kyllä miestään arvostella ja haukkua kun ei osaa siivota sisällä tms...

Vierailija
8/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

multakin on vielä nurmikon leikkuu ja talon lämmitys kokematta

Vierailija
9/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: onko tuo retorinen kysymys vai?! Saan sellaisen vaikutelman, että tuo henkilö on mielestäsi ihan tööt. Minun mielestäni hän on ollut aika FIKSU. Oi jos mieheni hoitaisi kaikki nuo hommat täällä kotona...

Vierailija
10/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt valittaa kun on niin raskasta...

aina tuo nainen on vain valittanut, en käsitä miten sen mies jaksoi sitä.

Eikä todellakaan ole näyttänyt hyvältä, en mä tiedä mmitä se sitten on tehnyt, valittanut kun on niin raskasta kantaa läskejä mukana vuodesta toiseen...

Nyt valittaa ympäri kylää miten hän ei jaksa ja oi voi ja voi voi jne...

Mies kuitenkin kaiken tuon päälle hoiti ansiotyön + peltotyöt kesällä/syksyllä ja metsätyöt talvella...

Vierailija
11/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatanpa itsekin valittaa jos jään leskeksi joskus

Vierailija
12/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: onko tuo retorinen kysymys vai?! Saan sellaisen vaikutelman, että tuo henkilö on mielestäsi ihan tööt. Minun mielestäni hän on ollut aika FIKSU. Oi jos mieheni hoitaisi kaikki nuo hommat täällä kotona...

Miten sulla on yhtäkiä raskasta jos sitä miestä ei enää olisikaan siinä joka hoitaisi tuon kaiken? Vai oisko kannattanut varautua elämään ja opetella niitä asioita kun sen tietää että se päivä vielä joskus voi koittaa ettei kukaan toinen niitä sun puolesta tee...

Mä oon sitä mieltä että jos itse ei osaa/viitsi niin sitten joko opettelee tai antaa olla tai ostaa niitä palveluita joltain jos niitä tarvitsee eikä ole ketään ketä auttaisi.

Vierailija
13/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt valittaa kun on niin raskasta...

aina tuo nainen on vain valittanut, en käsitä miten sen mies jaksoi sitä.

Eikä todellakaan ole näyttänyt hyvältä, en mä tiedä mmitä se sitten on tehnyt, valittanut kun on niin raskasta kantaa läskejä mukana vuodesta toiseen...

Nyt valittaa ympäri kylää miten hän ei jaksa ja oi voi ja voi voi jne...

Mies kuitenkin kaiken tuon päälle hoiti ansiotyön + peltotyöt kesällä/syksyllä ja metsätyöt talvella...

tekee kaiken, eikä sitä kauhistella. Jos mies tekee paljon, on se voi voi-kauhistelun paikka.

Vierailija
14/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista mikään mitään avaruustiedettä ole, joten... Ystäväsi on tehnyt varmaan sitten paljon muuta, mitä mies ei ehkä ikinä ole tehnyt heidän taloudessaan.

En minäkään ole ikinä leikannut nurmikkoa, mies tai poika tekee sen aina. Mies taas ei ikinä pese pyykkiä, mutta ei se mulle ole ongelma. Hän täällä huushollissa tekee todennäköisesti enemmän kuin minä...

Vierailija
15/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en ole

-tankannut tai pessyt autoa (ei kyllä ole ajokorttiakaan)

-leikannut nurmikkoa (asun kerrostalossa, mutta teininä asuin okt:ssa ja silloin isä leikkasi nurmikon)

-pessyt saunaa (vrt. ed mutta vaihda pesijäksi äiti)

-vienyt mattoja tuulettumaan (1 matto ja se on niin iso etten jaksa raahata ulos)

Eikä ainakaan haravointi ja ikkunoiden pesu niin vaikeaa ole etteikö ensikertlainenkin niitä saisi hoidettua :)

tankannut autoa, lämmittänyt taloa, pessyt autoa, leikannut nurmikkoa, pessyt saunaa tai ikkunoita, vienyt mattoja tuulettumaan, haravoinut pihaa

tässä nyt muutama esimerkki, ja tämä esimerkki asuu omakotitalossa jossa siis on piha ja puita yms...

Mies aina hoitanut kaiken tämän.

Nyt onkin naikkonen ihmeissään kun ei ole miestä joka nämä kaikki hoitaa...

Vierailija
16/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin henkiseti raskasta yksin niitä tehdä... Ei ne hommat niin vaikeita ole, ettei niitä opi..ja monella miehellä ja miksei naisellakin tuollainen ruohonleikkuu, metsätyöt on ihan nautintoa..sellaista puuhastelua mistä tykkää toista ei vois vähempää kiinnostaa..me ihmiset ollaan niin erilaisia..mutta kyllä se ylipaino ja huonokunto vaikuttaa aktiivisuustasoon..Jos sulle noi asiat helpoi niin tarjoo apuu :)

Vierailija
17/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitanut lapset, pyykit,tiskit, siivouksen. Siis tosiaan kaiken lapsiin liittyvän terveydenhuollosta kouluasiohin saakka. Mieheni tuskin edes muistaa luokanopen nimeä tailapsen lääkeallergioita. Minun tekemäni asiat ovat päivittäisiä,miehen tekemät satunnaisia. MIkäihmemuuten on,että mies vie siivouksen yhteydessä matot ulos,jos nainen siivoaa muuten kaiken.

Vierailija
18/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ihminen on aiemminkin ollut luonteeltaan sellainen että valittaa niin tuskin se nyt yhtäkkiä leskeksi jäätyään muuttuu tsirp-tsirp-superpositiiviseksi ihmiseksi joka ei koskaan löydä mistään mitään huolen häivää.

Vierailija
19/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä on ollut tuollainen työnjako. Nainen tod.näk. hoitanut muita kotihommia. Mikäs siinä. Kyllä nuo muutkin oppii, ei ole avaruustekniikkaa. Ei kait siitä pitäisi erityisen ihmeissään olla. Anoppini sopisi kategoriaan ja on yli 70-vuotias, mutta hän tekee kyllä monia muita töitä, on hyvä kokki, siivoaa perinpohjaisesti joka viikko, on auttanut miestään monen talon remontoinnissa, ym. muuta.

Kuinkahan moni nainen on vaihtanut autonrenkaita tai kuinka moni mies leiponut suklaakakun? Ei kaikkien tarvitse kaikkea tehdä, ellei ole pakko. Ihan fiksua jakaa töitä.

Vierailija
20/37 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai auton tankkaaminen?

Ei edes haravoiminen ole vaikeaa, raskasta ja tylsää se voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä