Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua enää muuttaa Suomeen

Vierailija
09.03.2012 |

Olemme asuneet Saksassa kolme vuotta. Ajatus oli muuttaa tänä kesänän ennen lapsen koulun aloitusta takaisin Suomeen, mutta haluamme ja aiomme jäädä tänne. Suomessa käymme pari kertaa vuodessa. Suomi on ihan hyvä maa, mutta verotus on niin korkea ja kaikki kovin kallista. Täällä minä olen kotirouvana ja meillä enemmän rahaa kuin Suomessa kun olimme molemmat töissä ja elämän koen täällä paremmaksi (enemmän aikaa lapsille, enemmän aikaa perheenä, parempi ilmasto jne.)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette ulkomaille päätyneet, siis mitä kautta olette työpaikkanne löytäneet jne?

Vierailija
2/39 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa mies joutuu elättämään ex-vaimoaan lastensa aikuisikään asti ja maksamaan pahimmassa tapauksessa lasten opinnotkin. Joissain osavaltioissa mies voi joutua maksamaan ex-vaimolleen elareita hamaan loppuun asti... Puhumattakaan yhteisestä omaisuudesta, joka jaetaan jokatapauksessa puoliksi ja nainen jää lasten kanssa yleensä asumaan parin yhteistä kotia.

Jos (tai kun) mies lähtee nuoremman perään niin siinä sitten olette. Ei kannata olla sinisilmäinen.

Sääliksi käy naimisissa olevia ukkoparkoja jotka uuden naisen völjyyn lähtevät:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa mies joutuu elättämään ex-vaimoaan lastensa aikuisikään asti ja maksamaan pahimmassa tapauksessa lasten opinnotkin. Joissain osavaltioissa mies voi joutua maksamaan ex-vaimolleen elareita hamaan loppuun asti... Puhumattakaan yhteisestä omaisuudesta, joka jaetaan jokatapauksessa puoliksi ja nainen jää lasten kanssa yleensä asumaan parin yhteistä kotia.

Jos (tai kun) mies lähtee nuoremman perään niin siinä sitten olette. Ei kannata olla sinisilmäinen.

Sääliksi käy naimisissa olevia ukkoparkoja jotka uuden naisen völjyyn lähtevät:)

Jos eivät täysiä alkoholisteja ole, niin uuden matkaan lähtevät heti jos joku vain huolii.

Vierailija
4/39 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta heti lukion jälkeen. Asuin ja opiskelin ulkomailla kuusi vuotta ja palasin Suomeen. Viihdyin Suomessa huonosti ja pian päätin lähteä pois, tai tarkemmin sanottuna takaisin.

Tuskin palaan Suomeen, ainakaan lopullisesti, koskaan.

Voi siis sanoa, että asuin Suomessa lapsuuteni ja nuoruuteeni, mutta aikuisikäni olen asunut muualla. En vain osaa kaivata Suomeen aktiivisesti. Rakastan Suomen kesiä ja erityisesti saaristoa, siksi käyn Suomessa kesäisin, talvisin en.

Vierailija
5/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa mies joutuu elättämään ex-vaimoaan lastensa aikuisikään asti ja maksamaan pahimmassa tapauksessa lasten opinnotkin. Joissain osavaltioissa mies voi joutua maksamaan ex-vaimolleen elareita hamaan loppuun asti...

Puhumattakaan yhteisestä omaisuudesta, joka jaetaan jokatapauksessa puoliksi ja nainen jää lasten kanssa yleensä asumaan parin yhteistä kotia.

ap

Vierailija
6/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt heti kaikki loputkin ongelmat, ne mista en viela tieda, niin ei tarvitse enaa arvailla.

Ilkeat ja kateellisetkin viestit luen mielellani, jos faktaa sisaltavat.

Vierailija
7/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäämme hyvin miehen tuloilla ja itse keskityn hoivaamaan jälkikasvua ja kotia. Ihanaa eloa enkä Suomeen kaipaa enää 4 vuoden jälkeen!

Vierailija
8/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkea verotus

kalliit hinnat

ilmasto (liian pitkä talvi)

pienet palkat

siis pienet tulot ja korkeat menot = surkea elintaso

saksan ongelmat

paljon ihmisiä (kaltaiseni mörrimöykky kaipaa omaakin rauhaa)

tietyt asiat koulusysteemissä

kuitenkin meidän perheelle parempi paikka elää on saksa. tienaamme paljon paremmin ja mulla varaa olla kotona lasten kanssa. Koska tienaamme enemmän, matkustelemme enemmän, syömme paremmin jne.

Kuka tietää joku päivä muutamme suomeen? Ei mulla ole suomea mitään vastaan ja monet asiat suomessa paremmin, mutta nyt haluamme asua saksassa. En muuten kirjoittanut mistään syvistä ongelmista.

Vierailija
9/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät läheskään kaikki parit eroa ja mies lähde nuoremman matkaan. ohis

On lapsellista lähteä jonkun ulkomaalaisen hellapoliisiksi (kotirouvaksi) kun on saanut suomalaisen naisen itsenäisen kasvatuksen. Mutta hei, tyhmiä viedään aina. Hyvä jos on itse tyytyväinen. Minä en olisi onnellinen alistettuna kotiin, olipa maa mikä tahansa. Suomeen tulee joskus paljon katkeria naisia näistä liitoista...

se vasta tasa-arvoinen onkin ja ajaa naisen etuja. Asutaan kylla yhdessa mutta maksut hoidetaan puoliksi, nainen yleensa kotihoidon tuesta. Mies menna viilettaa niinkuin tykkaa ja kun loytaa nuoremman niin se on adios! Siina menee asunto alta eika elatusmaksuista ole tietoakaan ja tuskin sita elaakettakaan on kertynyt.

On lapsellista lähteä jonkun ulkomaalaisen hellapoliisiksi (kotirouvaksi) kun on saanut suomalaisen naisen itsenäisen kasvatuksen. Mutta hei, tyhmiä viedään aina. Hyvä jos on itse tyytyväinen. Minä en olisi onnellinen alistettuna kotiin, olipa maa mikä tahansa. Suomeen tulee joskus paljon katkeria naisia näistä liitoista...

Vierailija
10/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään samaa itsekin. Muutamme kohta ulkomaille, ja palkkani on suurempi kuin meidän molempien tämänhetkiset tulot yhteensä. Verotus on myös pienempi, ja firma maksaa asumisen.

Pelottaa että tykästyn toisessa maassa asumiseen liiaksi, enkä halua enää tänne takaisin. Haluaisin kuitenkin viettää myös vanhempieni kanssa aikaa (asumme nyt jo kaukana heistä), koska eivät he nuoremmiksikaan muuttu.

Noh, aika näyttää. Kukaan ei meitä pakota jäämään ulkomaille. Jos siellä sitten säästöön keräisi rahaa ja toisi auton mukanaan, niin jäisi jotain käteen siitäkin. :) Tsemppiä, ja hyvät viikonloput!

Vierailija
11/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun ukkosi karkaa, emme halua teitä tänne eläteiksemme..

Vierailija
12/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siella on niin syvia ongelmia yhteiskunnassa, ettei mieheni suostu palaamaan. Hanella on kaikesta huolimatta helpompaa taalla. Mina voisin kylla palata, vaikka Suomen isot ongelmat tiedostankin. Nahjusmaisesti ne on siella jatetty hoitamatta, on lupailtu, riittavasti ei kuitenkaan ole vielakaan tehty. Mutta pieni, kiva ele siihen suuntaan kuitenkin oli nahtavissa, kiitti siita ja hyvat alkukevaan jatkot!

Vierailija
13/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko ihan siitä kiinni missä asuu?

Vierailija
14/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä kommentteja (paitsi tuolla yhdellä). Oletteko katkeria tai kateellisia? Miksi noin vihaisia. Ei se ole teiltä pois jos toiset asuvat ulkomailla, nostavat hyvää palkkaa, ja vielä nauttivat siitä. Se ei ole teiltä pois, ja kaikilla on täysin samanlaiset mahdollisuudet kouluttautua, verkostoitua ja päästä hyviin töihin.

Minäkin olen aina halunnut ulkomaille asumaan. Muutamme kyllä lähitulevaisuudessa, joten ei pelkoa - pääsette meistäkin eroon. ;)

Vierailija
15/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös olisi mahdollisuus työntekoon täällä, mutta olen mieluummin kotona ja annan aikaa lapsilleni. Luulen muuttaisin suomeen jos eroaisimme. Ihan tahallaan tulisin teidän elätiksi ;) ap

Vierailija
16/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitkälti samat syyt (tosin en ole kotirouvana). Toivottavasti edes toinen löytäisi pysyvän työpaikan, koska yksikin palkka riittää elättämään koko perheen ja se että toinen tekisi vain osa-aikaista työtä tai pätkätöitä ei haittaisi.

Vierailija
17/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu kohta 15 vuotta Ranskassa eikä aiota takaisin Suomeen muuttaa koskaan. Johonkin muuhun maahan ehkä, mutta ei Suomeen. Ei kaikkien tarvitse tykätä Suomesta vaikka sieltä onkin kotoisin.

Vierailija
18/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet Saksassa kolme vuotta. Ajatus oli muuttaa tänä kesänän ennen lapsen koulun aloitusta takaisin Suomeen, mutta haluamme ja aiomme jäädä tänne. Suomessa käymme pari kertaa vuodessa. Suomi on ihan hyvä maa, mutta verotus on niin korkea ja kaikki kovin kallista. Täällä minä olen kotirouvana ja meillä enemmän rahaa kuin Suomessa kun olimme molemmat töissä ja elämän koen täällä paremmaksi (enemmän aikaa lapsille, enemmän aikaa perheenä, parempi ilmasto jne.)

olen asunut monta vuotta Saksassa ja mieli tekisi takaisin.

Tämä Suomen verotus, kateellinen ilmapiiri ja talven rospuuttoaika ottaa päähän.

Vierailija
19/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

where's the problem? Kato jokainen saa elää ihan haluamallaan tavalla. Tosin saksan verotuksen keveys on kyllä - noh, se on harhakuva.

Vierailija
20/39 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koulujen taso ole huono Saksassa vai onko ihan siitä kiinni missä asuu?

Toki huonojen alueiden julkiset koulut ovat hyvin, hyvinhuonoja, mutta eihän niihin ole pakko lastaan laittaa, jos on varaa maksaa yksityiskoulusta. Ja useimmilla se vara revitään sit jostain (osa toki säästyy niistä veroeuroista, joita ei tarvi maksaa suoraan valtiolle).

Isompi ongelma Saksalaisessa koulusysteemissä on se, että siellä lapset jaotellaan meneviin tuleviin akateemisiin ja tuleviin syrjäytyneisiin (joiden välissä ei ole mitään) jo kolmannella luokalla ala-koulussa - kun kaikkien länsimaisten tutkimusten mukaan osa lahjakkaistakin lapsista, varsinkin pojista kyspyy koulunkäyntiin vasta siinä 15 vuoden iän tienoilla. Ja siellä Saksassa näiden linjojen välillä ei ole mitään vaihtomahdollisuuksia myöhemmin, toisin kuin meillähän on rakennettu linja ammattikoulun ja ammattikorkeakoulun kautta yliopistoihin, jos opiskeluhalut löytyvät myöhemmin.