Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko päiväkoti-ikäisen lapsesi työpäivä pidempi kuin sinun?

Vierailija
08.03.2012 |

Aika rankkaa jos äitejä kannustetaan/pakotetaan aiemmin töihin kotihoidontukea leikkaamalle...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotiaan hoitopäivä on 5-6,5h. minun on 8h.

Vierailija
2/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpäiväni on 8h, lapsen 0. Ei siis ole päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei 3 vuotiasta voi yksinkään kotiin laittaa. Miehellä vielä pidempi työmatka kuin minulla eikä mummoja ja mammoja ilmaistyövoimana.

Vierailija
4/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sieltä yksinkään kotiin osaa tulla.

Vierailija
5/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkät olisi päivät pienellä.

Vierailija
6/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän saa naitti päiväkotikavereistaan pidepään, kun minä virun töissä

Vierailija
7/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen töissä 10-21 ja lapsi hoidossa 9-16 korkeintaan, joskus 9-14

Vierailija
8/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla vuorotyö, lapset menevät syksyllä vuoropäiväkotiin. Lapset silloin 1,5v ja 4,5v. Useina päivinä hoitoaika on 6.30-14.30 (=8h), joskus 11.30-21.30 (=10h). Tuo jälkimmäinen johtuu ihan lasten rytmistä. Meillä alkaa työvuoro klo13 molemmilla iltavuorossa, mutta järkevää viedä lapset jo syömään ja unille hoitoon, kun ei sitä siirtoa nyt kesken päiväunien voi tehdä. Tai tyrkätä lasta hoitoon suoraan nukkumaan. Tuo siis ihan hoitopaikan suositus, että syövät siellä.

Joinain päivinä lapset voidaan viedä kl0 11.30, ja hakea jo 14.30. Eli ne käy vaan syömässä ja nukkumassa siellä.

Eli kyllä se osassa päivistä on pidempi. Osassa sit ei, on huomattavasti lyhempi. Ja viikollakin on vapaapäiviä. Oikeastaan vuorotyö on hyvä. Paitsi ettei elämä ole säännöllistä kenelläkään.

Vierailija
9/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siitä, että onko varaa olla auto, omistusasunto, sunto yleensä tai tiskikone ym., jos toinen vanhemmista on kotona. Jos ei elätä itseään eikä lapsiaan vaan imee verta yhteiskunnasta ja mahdollisesti miehestään, on mielestäni vapaamatkustaja.

Lapsen vanhemman tulee elättää lapsi. Ei kenenkään muun. Töihin vaan. Se on rakkautta ja välittämistä aidoimmillaan. Tukien varassa elävä äiti antaa huonon esimerkin lapsilleen.

Vierailija
10/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien lapsen (09) ja mies hakee (14 tai 15), joten aika vähän aikaa itse asiassa ehtii leikkiä, kun nukkuu kuitenkin kunnon päikkäritkin puolesta päivästä eteenpäin. Joskus haetaan sen takia myöhemmin, jos heillä olisi joku kiva meno iltapäivällä, johon hoitaja toivoo mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä