Koiranpennun kieltäminen
meillä on 9-viikkoinen koiranpentu. Se tykkää kovasti leikin tiimellyksessä näykkiä. Alussa yritimme olla huomioimatta tätä, mutta nyt tuntuu siltä että sitä on kiellettävä. Sanomme siis ei..
Ja melko huonolla menestyksellä. Koira jatkaa innostuessaan, varsinkin 5-vuotiaan lapsen näykkimistä niin kauan kunnes se kannetaan jäähylle kodinhoitohuoneeseen (sen oma paikka, siellä on koiraportti eli ei täysin eristetä)
Vanhempani (heillä oli aikanaan melko pahantapainen metsästyskoira joka lopetettiin sen ollessa 9v. aggressiivisen käytöksen takia) kävivät tänään katsomassa pentua ja molemmat heti alkuun "alistivat" koiran. Isäni heti tavatessa, ja äitini sen näykkäistessä.. Kielsin tämän, mutta eivät uskoneet. Vein koiran sitten toiseen huoneeseen..
Mitä mieltä olette tästä alistamisesta. Itse olen ollut siinä uskossa että siitä ei ole apua koiran koulutuksessa - päinvastoin.
Entä mitä työkaluja pienen pennun näykkimiseen. Milloin sen tulisi loppua?
Kommentit (28)
Me ollaan pennulle vaan sanottu äänteellä ei edes kieltosanalla...
Miksi kuitenkin rankaisit koiraa, kun vanhempasi mielestäsi toimivat väärin? Eihän noin pieni pentu tajua yhtään mitään sun jutuistasi...
Sanominen EI ole alistamista. Kertoisitko vielä mitä on koiralle äänteellä sanominen?
Vaikeaa ehkä kerta tuo äännejuttu, mutta jos sulla on koira, oletan, että tiedät ilman selittelyjä.En puhunut myöskään ei sanan käytöstä, etenkään alistusmielessä...
mulla on kotona 9 koiraa, ja mielestäni kirjoitit myös, että olette kieltäneet vain äänteillä, eli kerro miten?
laitanko osoitteen?
Me ollaan pennulle vaan sanottu äänteellä ei edes kieltosanalla...
Miksi kuitenkin rankaisit koiraa, kun vanhempasi mielestäsi toimivat väärin? Eihän noin pieni pentu tajua yhtään mitään sun jutuistasi...
Sanominen EI ole alistamista. Kertoisitko vielä mitä on koiralle äänteellä sanominen?
Vaikeaa ehkä kerta tuo äännejuttu, mutta jos sulla on koira, oletan, että tiedät ilman selittelyjä.En puhunut myöskään ei sanan käytöstä, etenkään alistusmielessä...
mulla on kotona 9 koiraa, ja mielestäni kirjoitit myös, että olette kieltäneet vain äänteillä, eli kerro miten?laitanko osoitteen?
mä ole niinpaljon ajanut kilometrejä koirien vuoksi/takia/harrastukseksi, että saattaisinpa piipahtaakkin. Viikonlopun olen töissä, sopisiko ens"viikolla?.
Meillä ainakin tepsi liioitellun kovaa sanottu "ai" tai "au" tms. Kyllähän koirat keskenäänkin leikkiessään huomaavat milloin leikki on liian raju kun toinen vinkaisee. Meillä ainakin koira luonnostaan perääntyy kun huomaa että toista "sattuu". Ja kun vielä lopettaa leikkimisen jos hampaat mukana pelissä niin eiköhän se siitä pikkuhiljaa ala ymmärtää. Tsemppiä! :)
koirista vuosien ajan, miten tää voi olla sulle niin vierasta, ettei tarvii sanoa sanaa ei pennulle, kun yrittää purra vaikkapa lasta varpaaseen?
t, JANKKAAVAÄÄNTELIJÄ :d
koirista vuosien ajan, miten tää voi olla sulle niin vierasta, ettei tarvii sanoa sanaa ei pennulle, kun yrittää purra vaikkapa lasta varpaaseen?
ota lisää?
niin... ei oikeassa laumassakaan johtaja alistele jatkuvasti... sehän tarkottaa meidän ihmisten elämässä suoranaisesti kiusaamista... Jos on sellanen tilanne, että alistus tarvitaan välttämättömästi niin silloin se tehdään kunnolla ja vaan se kerran...
Huoh...
mulla on kotona 9 koiraa, ja mielestäni kirjoitit myös, että olette kieltäneet vain äänteillä, eli kerro miten?