Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin nimittelevät lapset.

Vierailija
08.03.2012 |

5-vuotiaani kertoo muiden lasten pilkkaavan häntä minusta, äidistään. Sanovat minun olevan yli 40 (olen 35-v), että olen hampaaton (voisin mainostaa hammastahnaa) ja muuta vastaavaa.

Miten tämä pitäisi tulkita? En todellakaan poikkea muista vanhemmista mitenkään (tai ainakaan negatiivisesti). Kiusataanko lastani, vai onko tuo muilta lapsilta ihan perusläppää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenenkään lapset ole puhuneet vastaavaa?!?

Vaiko kaikkien, ja minä en vain ymmärrä leikkiä...

Vierailija
2/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opeta lastasi puolustautumaan ja kerro asiasta myös pvkodin henkilökunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun 5-v:n p-kodissa kyllä tuollaista ilmene...

Vierailija
4/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvikseen puuta heinää? Tai sitten jotkut lapset vain puhuvat tuollaista kaikkien vanhemmista. Kun ne eivät kerran pidä paikkaansa, niin voihan olla, että kyseinen lapsi hauskuuttaa itseään ja muita kertomalla tuollaisia juttuja. Kannattaa kuitenkin kysyä päiväkodista asiasta ja muutenkin siitä, että onko kaikki kunnossa.

Vierailija
5/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulleet päiväkodin tädeiltä.

Kuulusteleppa lapsesi pk kavereita vähäsen tyyliin: "Onko joku aikuinen sanonut niin?" "Kuka aikuinen?"

Saat kyllä vastauksen.

Vierailija
6/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten jotkut lapset vain puhuvat tuollaista kaikkien vanhemmista. Kun ne eivät kerran pidä paikkaansa, niin voihan olla, että kyseinen lapsi hauskuuttaa itseään ja muita kertomalla tuollaisia juttuja.

Minusta kyseisen päiväkodin tunnelma on jotenkin hyvin levoton. Ei tosin ole kokemusta kuin tästä päiväkodista, että voi olla ihan tavanomaistakin meno siellä,, en tiedä.

Ap.

Vierailija
7/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun 5-v:n p-kodissa kyllä tuollaista ilmene...

Sun lapsesi on se kiusaaja, tuskin se sulle sitä kertoisi.

Vierailija
8/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 5-vuotiaani ja hänen kaverinsa eivät ikinä puhuisi tuolla tavalla toisen äidistä, tai yleensäkään toisista ihmisistä. Tuon ikäiset ovat vielä niin lapsia, etteivät tahallaan solvaa muita ihmisiä.

Vierailija
9/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmiltaan oppineet tai sitten kuulleet päiväkodin tädeiltä.

Kuulusteleppa lapsesi pk kavereita vähäsen tyyliin: "Onko joku aikuinen sanonut niin?" "Kuka aikuinen?"

Saat kyllä vastauksen.

Emme nimenomaan puhu muista ihmisistä lasten kuullen kuin positiivisesti. Eikä muutenkaan ole tapana muita haukkua.

Tästä asiasta en päiväkodissa ole puhunut, muuten kyllä kertovat kaiken olevan ok. No niinhän ne sanoi minunkin opettajat jo alaluokilla kun minua kiusattiin... Huokaus.

Vierailija
10/10 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaat eivät ymmärrä aikuisten iästä mitään.

Näin minun miehenikin sanoo. 20-, 30- vai 40-vuotias, se on 5-vuotiaalle ihan sama.

Jotenkin ei "lohduta" yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi