Kaveri näki kotini, nyt surettaa ja hävettää! :(
Eli kaverin kanssa kipaistiin meillä, ja tämä sitten sanoi että 'olin aina kuvitellut sinulle hienommat ja isomman kodin!' onhan meillä ahdasta ja sisusteksellisuus kaukana, mutta puhdasta ja kodikasta on, ja pienet neliöt on tehokäytössä. Voin nyt kuvitella tämän naisen puhuvan hiekkalaatikot reunalla miten asun hirveässä murjussa, ja minua hävettää hirveästi!
Kommentit (6)
Todella tökerö lause! Sinä et ole tehnyt mitään väärin.
jaarittakoon kaikessa rauhassa siella hiekkiksella. voi hyvanen aika miten turha puheenaihe.
Tulee mieleen, että se on voinut olla kaveriltasi suusta päässyt sammakko, jos hänellä itsellään on suunnilleen samanlainen koti, mutta hän on jostain syystä kuvitellut, että sinun kotisi olisi paljon hienompi kuin hänen omansa.
Sellaisessa tilanteessa saattaisi huojentuneena ajatella, että "huh, hänkin asuu ihan tavallisesti", ja sitten möläyttää jotain tuollaista, jonka voi tulkita ihan väärin. Oletko sinä nähnyt kaverisi kodin?
Ihan tavallisessa talossa se kaveriksi asuu.
Ja hölmöhän minä olen kun tällaisia mietin, mutta jotenkin kirpaisi tuo kaverin kommentti, kun tiedostan että kotimme on TODELLA ahdas ja sitä kautta myös tyylitön.
Heidän kodissaan kaikki oli aina niin upeaa. Olin loihtinut mieleeni kuvan hienosta tilavasta arvo-asunnosta, jolle sisutuslehtien koditkaan eivät vedä vertoja. Oli hieman ankeaa tutustua tupaten täynnä olevaan asuntoon, jonka keskeisiä sisutuselementtejä olivat plyysimatot, 70-luvun kirjahylly ja repeytynyt huonokuntoinen sohvakalusto samalta vuosikymmeneltä.
"Olin aina kuvitellut viettäväni aikaa fiksun ja syvällisen ihmisen kanssa, mutta oletkin tosi pinnallinen"