Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan pyyntö: älkää lähettäkö enää kouluun sellaisia lapsianne, jotka

Vierailija
08.03.2012 |

kiusaavat toisia. Ei koulu tee heistä kiusaajia vaan he toteuttavat sitä koulussa.

Kiusaaminen lakkaisi siihen, että kiusaajat jäisivät kotiin. Opettajat voivat lähettää sähköpostia niihin perheisiin, joiden lapset ovat kiusaajia ja vanhemmat ottavat lapset sitten kotiopetukseen. Sopiiko tämä teille?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi vaan, että niiden vapaa-kasvatus-kakrujen luuseri vanhempia ei kiinnosta. Sikshän niiden äpärät käyttäytyykin päin helvettiä.

Vierailija
2/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kyllä huomennakin kouluun. Kuka hullu niitä kotona kestäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä koulua. Menkööt vikisijät muualle.

Vierailija
4/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa syvästi. Mieheni, jonka kanssa olen ollut naimisissa 10 vuotta, on kärsinyt koulukiusaamisesta ekastaluokasta tai jopa päiväkodista asti.

Nyt olen miettinyt hänen omaa nälvivää ja arvostelevaa käytöstä, huumori on piikikästä usein muiden kuin itsensä kustannuksella nauramista.

Meillä on lähes viikoittain ollut tapana ruokailla miehen lapsuuden anopilla tai iso-anopilla. Anopilla on äitiinsä kamalan vaikea suhde ja nälvii, ivaa ja vähättelee isoanoppia, aina tilanteen tullen. Anoppi on helposti katkeroituva. Itse en koskaan mene mukaan tähän, vaikka muut pöydässä olijat nauraa tai hymyilee näille ns. näpäytyksille. Aina on perhe ruokailuissa mukan miehen veljen perhe.

Olen tullut siihen tulokseen,että iso-anoppia kotikiusataan. Anoppi on kotikiusannut miestäni pienestä lapsesta asti ja heidän välinsä olleet aina kylmät ja etäiset. Anoppi käyttää henkistä väkivaltaa.

Mietin vaan, että voisiko koulukiusaamisen juuret tulla jo kotoa. Mieheni on pikkulapsesta asti ollut henkisen kiusaamisen uhri (anopin sylkykuppi, aina syypää milloin mihinkin). Miehessäni oli jo koulumaailmaan tullessa jäljet joihin oli helppo toisten purkaa omaa pahaa oloaan.

Vierailija
5/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä jos oma lapsi kiusaa?

Vierailija
6/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kiusaa, ellei saa sillä jonkin sortin positiivista huomiota. Kiusaamisessa on siis kyse ryhmädynamiikasta. Jos saat väännettyä rautalangasta oppilaillesi, että kiusaamistilanteilla EI saa olla yleisöä, niin se loppuu tai vähenee

Vierailija
7/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja kertoi. Oli tosi hyvä asia, puututtiin heti.

sitä jos oma lapsi kiusaa?

Vierailija
8/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta peruskoulun voisi lakkauttaa kokonaan. Suomalaiset ihmiset ja penikat ovat röyhkeitä ja itsekkäitä ja kouluunkin mennään van pätemään ja kiusaamaan toisia. Ei kukaan ota toisia huomioon mitenkään.

Röyhkeät penikat kaikki kotiopetukseen yhtä röyhkeille vanhemmilleen.

Vierailija
9/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koti tekee lapsista kiusaajia niin pahemmaksihan ne vaan tulis kotiopetuksessa

ehkä koulussa ei kiusattais mutta muualla kyllä, vai meinaatko että nämä lapset ei koskaan olis missään kosketuksissa kenenkään toisten lasten kanssa sitten enää

Vierailija
10/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaavat toisia. Ei koulu tee heistä kiusaajia vaan he toteuttavat sitä koulussa.

Kiusaaminen lakkaisi siihen, että kiusaajat jäisivät kotiin. Opettajat voivat lähettää sähköpostia niihin perheisiin, joiden lapset ovat kiusaajia ja vanhemmat ottavat lapset sitten kotiopetukseen. Sopiiko tämä teille?

t. toinen ope, joka on niin väsynyt jatkuvasti toisia oppilaita kiusaaviin ja häiritseviin huonosti käyttäytyviin häirikköoppilaisiin

Suurin haaveeni olisi, että nämä muutamat kiusaajat lähtisivät pois luokaltani ja mielellään koko koulusta. Ei tulisi yhtään ikävä, ja muut oppilaat saisivat ansaitsemansa koulurauhan.

Vierailija
11/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseni kiusaisi toisia. Ja alkaisi kyllä toimenpiteet kotosallakin, että käytös muuttuisi.

Vierailija
12/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kultaisella 80-luvulla sitä oltiin vaan "näkemättä" eikä tehnyt tiukkaakaan ja ihan sama meininki on esikoisen koulussakin

juu ei meillä kiusata, me ollaan Kiva Koulu :P

Vierailija
13/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen ope, joka on niin väsynyt jatkuvasti toisia oppilaita kiusaaviin ja häiritseviin huonosti käyttäytyviin häirikköoppilaisiin

Suurin haaveeni olisi, että nämä muutamat kiusaajat lähtisivät pois luokaltani ja mielellään koko koulusta. Ei tulisi yhtään ikävä, ja muut oppilaat saisivat ansaitsemansa koulurauhan.

ja lopettavat sen kiusaamisen. Ei siihen muuta tarvita kuin vähän jämäkkyyttä, auktoriteettia ja asennetta.

Vierailija
14/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä pomoja, jengin kingejä, jotka määrää mitä saa tehdä ja mitä ei? Tai edes yrittää?

Vierailija
15/30 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta siihen tarvitaan kodin tuki mnyös.

Näiden ongelmatapausten vanhemmat usein pitää hampaat irvessä lapsensa puolia. Sanovat lapselle ihan suoraan, että se opettaja on typerä ja ei sitä tarvitse kuunnella.

Ole siinä sitten auktoriteetti.

Monet kiusaajien vanhemmat on sitä mieltä, että heidän lapsensa on koulussa syytön syntipukki. Että miten se voi muka aina olla se heidän lapsi, joka häiritsee tunneilla, jättää läksyt tekemättä, lintsaa koulusta ja kiusaa toisia. Kyllä se nyt on vaan ope, joka on ottanut tämän kultahanipuppelipalleron silmätikuksi! Eihän se silloin ole ihmekään, jos YennaNico kiusaa muita.

Sitten on ne lapset, jotka on ihan tiutau. Äiti vetänyt viinaa ja tupakkaa raskausaikana, menossa viides isäpuoli ja kotona niin levotonta, että lapsi oirehtii. Mutta eihän näitä lapsia varten voi olla pientä heidän tarpeensa huomioivaa erityisryhmää, kun integraatio on päivän sana!

Ja sitten on ne ns. hyvien perheiden pikku rinssit ja rinsessat, joille ei voi sanoa ei, kun niille tulee paha mieli. Älykkyydeltään keskinkertainen ope ei vaan ymmärrä, kun nämä herrantertut toteuttaa itseään ja koulu tukahduttaa luovuuden.

Kyllä se on vanhemmat, joilla on tatsi hukassa. Jos 5-vuotiaan pitää käydä psykiatrilla vihaterapiassa, kun hyökkäilee syyttä suotta muiden lasten kimppuun eikä vanhemmat saa tätä pikkuhirviötä aisoihin, niin kyllä silloin kotona on jotain pahasti vinossa.

Niin se vaan on, että luokka kuin luokka - jos niistä ne 1-3 psykopaattia poistettaisiin, niin olisi muilla lapsilla opiskelurauha ja elämä muutenkin valoisampaa.

Vierailija
16/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin sydämestäni niin toivon. Ja jos opeja ovatkin ovat surkeita ja väärässä ammatissa.

Vierailija
17/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa syvästi. Mieheni, jonka kanssa olen ollut naimisissa 10 vuotta, on kärsinyt koulukiusaamisesta ekastaluokasta tai jopa päiväkodista asti.

Nyt olen miettinyt hänen omaa nälvivää ja arvostelevaa käytöstä, huumori on piikikästä usein muiden kuin itsensä kustannuksella nauramista.

Meillä on lähes viikoittain ollut tapana ruokailla miehen lapsuuden anopilla tai iso-anopilla. Anopilla on äitiinsä kamalan vaikea suhde ja nälvii, ivaa ja vähättelee isoanoppia, aina tilanteen tullen. Anoppi on helposti katkeroituva. Itse en koskaan mene mukaan tähän, vaikka muut pöydässä olijat nauraa tai hymyilee näille ns. näpäytyksille. Aina on perhe ruokailuissa mukan miehen veljen perhe.

Olen tullut siihen tulokseen,että iso-anoppia kotikiusataan. Anoppi on kotikiusannut miestäni pienestä lapsesta asti ja heidän välinsä olleet aina kylmät ja etäiset. Anoppi käyttää henkistä väkivaltaa.

Mietin vaan, että voisiko koulukiusaamisen juuret tulla jo kotoa. Mieheni on pikkulapsesta asti ollut henkisen kiusaamisen uhri (anopin sylkykuppi, aina syypää milloin mihinkin). Miehessäni oli jo koulumaailmaan tullessa jäljet joihin oli helppo toisten purkaa omaa pahaa oloaan.

Olen samaa mieltä kanssasi. Mun eksäni oli koulukiusattu eikä siitä aikuisiälläkään oikein kukaan tykkää. Mulla oli joku äititeresakausi itselläni, kun jaksoin sitä katsella. No kuitenkin: isänsä vittuilee sille koko ajan eikä pidä yhtään minään, äiti paapoo, lässyttää ja mielistelee. Eksä on itse erittäin itsekäs, empatiakyvytön ja mustavalkoinen. Ei mikään ihme, ettei ole kavereita aikuisenakaan. Se elää edelleenkin koulukiusaamisen traumoissa ja roikkuu potentiaalisissa kavereissa, haluaa tavallaan hengailla jätkien kanssa, vaikka sitä ei kukaan porukkaan haluakaan. Mun mielestä hänen koulukiusaamisensa syyt lähtivät selvästi kotoa. Nykyään tietysti ajattelen, että jokainen kärsitty minuutti koulussa ja jokainen ahdistunut sekunti nykyelämässä on täysin ansaittua. Sen verran itsekeskeinen, lapsellinen paskakasa se tyyppi on.

Vierailija
18/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kuvittelin, että yksi koulun tarkoituksista on tehdä ihmisistä yhteiskuntakelpoisia ja opettaa ne toimimaan ryhmissä. Ongelmia siis tuskin voidaan ratkaista lakaisemalla ne maton alle.

Totta kai kasvattamienn vaatii kodin ja koulun yhteistyötä ja tilanne on opettajille rankka, jos yhteistyö ei toimi. Kysymys on vai siitä, mitäs näille häiriköille tapahtuu, kun ne on häädetty kouluista?

Toinen asia on se, että yleisimmät kiusaamismuodot, mm. eristäminen kyllä kertovat ryhmän ongelmista. Eli jos kukaan ei leiki Kallen kanssa, niin hän on eristetty eli kiusattu. Jääkö tällöin kaikki muut lapset (siis kaikkihan on vastususa kotiin) ja Kalle tulee yksin kouluun. Ja silloinhan hänen kanssa taas leikitään - tai siis kuka leikkii, jos ne muut on siellä kotona?

Oikeat häiriköt on taas asia erikseen, mutta ne tarvitsee sitten omat tukitoimensa.

Vierailija
19/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että opettajat vetävät tikulla rajan siihen, mikä heidän tehtävänsä on. Ei kai muu, kuin se, että siellä tunnilla opettaa jotain ainetta ja se saa riittää.

Vierailija
20/30 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että opettajat vetävät tikulla rajan siihen, mikä heidän tehtävänsä on. Ei kai muu, kuin se, että siellä tunnilla opettaa jotain ainetta ja se saa riittää.

Kun häiriköitä ojentaa, niin saa vanhemmat kimppuunsa.

Sitäpaitsi, miten opettaja muka voi valvoa esim. koulumatkoilla tapahtuvaa kiusaamista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi