Minkälainen on ruokamyrkytys?
Eli minkälainen on ruokamyrkytys?
Itse söin eilen illalla nouto ruokaa ja ruokailusta n. 2,5 alkoi maha möyrytä ja tuntua inhottavlta. :( Jotenkin kun sain sen ruuan eteeni, niin ajattelin, että ompas tämä jtenkin raaemman näköistä kuin yleenä, söin siitä silti puolet. Sinä oli mm. kanaa paljon. Makukin oli hieman outo.
No alkuyö meni ripuloidessa ja aamullakin mahassa tuntui ja ripuli tuli myös aamulla. Söin tänään tuossa kahden aikaan ihan normaalisti, eikä siitä tullut enään mitään. Yöllä tunui, että oksettaa, mutta en yleensä oksenna, viimeksi olen oksentanut 20 vuotta sitten.
Eli oliko tämä nyt ruokamyrytys, siis lievänä? Ei jotenkin tuntunut mahataudiltakaan, kun yleensä mahataudissa saa istua pöntöllä kokoajan, mutta tässä ei. Kellään ollut vastaavaa?
Kommentit (3)
ja yrjöttää.
Salmonella on miltei vaarallisin muoto, ei ole mikään oireeton.
"myrkytin" perheen ja itseni ilmeisesti porkkanalla tai kesäkurpitsalla taannoin... Pienin oli maistanut edellisenä iltana muutaman lusikallisen ruokaa ja ripuloi megaripulin seuraavana päivänä mutta söi ja oli muuten ihan normaalisti.
Muut syötiin ruokaa kahtena päivänä ja vasta sitten yöllä mulla ja vanhemmalla lapsella alko laatotus lähes samanaikasesti. Maha oli älyttömän kipee ja oksennettiin molemmat, lapsella nous kuumekin 38 kieppeille. Mies alko seuraavana aamuna, ripuloi enemmän kun oksensi ja kuumeili myös. Selkeä ruokamyrkytys koska 1vee söi vähiten ja selvis vähimmällä, eikä kukaan meillä muuta syöneistä vieraista sairastunut!
raa'asta kanasta mahdollinen saatu salmonella harvoin oireilee heti noin selvästi1 kannattaa tarkkailla tilannetta ja jos oireet jatkuu/pahenee meet lääkäriin! salmonella voi olla myös oireeton