Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän tokaluokkalainen päättää itse

Vierailija
07.03.2012 |

a) millainen tukkamalli leikataan/pidetään/laitetaan

b) päättää, minkälaisia vaatteita käyttää/kaupasta ostetaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet järkeviä. Tietysti jos olisivat toivoneet jotain minusta sopimatonta, sitä ei olisi saanut.

Vierailija
2/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin halusi tuossa irokeesin viimeksi parturissa,siihen en suostunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo molempiin. Halusi pitkien enkelikiharoiden sijasta lyhyen polkkatukan (ja äidin sydän itkee verta) ja ehdottaa itse kaupoissa vaatteita. Ei ole ollut mitään ongelmia toistaiseksi.

Vierailija
4/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan vaatteista ostan ilman kysymistäkin mutta aina on tykännyt niistä. Joskus on ollut poikkeuksia.

Vierailija
5/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksista ollaan eri mieltä, vaatteista samaa.

Vierailija
6/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikataanko, miten vai annetaanko kasvaa. Viime viikollakin 3- vuotias sanoi että leikataan tukka, siiliksi, eikä kuvioita.

Ekaluokkalaisella on mohikaani.

Vaatteissa saa päättää joskus että mitä ostetaan. Budjetissa pitää pysyä ja talvivaatteissa touhotan mukana, tahdon että vaatteet kestää pakkastaja vettä jonkun verran.

Vierailija
7/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä normaalilapsi tietää muutenkin mitä kehtaa pyytää.

Vierailija
8/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)ei väriä tai permanenttia

b)hinta ja käyttötarkoitus otettava huomioon, enkä myöskään ostaisi mitään missä on pikkutuhmia tekstejä yms. Mutta muutoin saa päättää itse.

Vierailija
9/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättää jo 4 vuotias, millaiset vaatteet laittaa aamulla päälle. Ostovaiheessa katson esim. puseroita muutaman josta lapsi valitsee mieluisamman. Ulos tietenkin puetaan säänmukaiset vaatteet. Tukkamallinkin on päättänyt, eli haluaa pitää pitkänä, otsatukalla. Lapsen pitäisi antaa vaikuttaa tällaisiin asioihin. Eri asia jos lapsia haluaa jotain 200e muotivaatteita. Meillä pitäydytään ihan henkkamaukan halppiksissa, niin minulle on sama valitseeko lapsi sen punaisen vai keltaisen paidan.

Vierailija
10/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun viesti hävis, mut pointti on et juu.

Pukeutumisessa katson että on säänmukaista esim. kouluun pakkasella ulkohousut farkkujen päälle.

Vierailija
11/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa saa ja usein se sopii, mutta minä teen viimeisen päätöksen.

Vierailija
12/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista saa päättää tyylin, ei hintaluokkaa. Hiuksissa ei äärimmäisyyksiä hyväksytä eikä mitään värjäyksiä vuosiin.

Vierailija
13/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivat jo päättää siinä vaiheessa, kun alkoivat kiinnostumaan noista asioista. Toki mä olen ohjannut heitä oman makuni suuntaan, mutta eivän ne sinne aina kallistu.

Ja vaatteissa on tietty hintavaraus. Mitään satasen t-paitaa en esim. osta.

Vierailija
14/23 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa toivoa, ja sitten sovitellaan, mikäli tarvetta, mutta ohjat ovat äidillä :-) Toiveet ovat yleensä hyvin vaatimattomia, ja usein aloitteestani esitettyjä, eli kysyn mielipidettä.

Vierailija
15/23 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

B)yhdessä ostetaan vaatteet. Jos lapsi ei tykkää vaatteesta ei hän myös sitä pidä. Jos äiti ei tykkää vaatteesta lapsi ei sitä pidä. Kun ostetaan sellainen vaate että se on molemmista ok. homma toimii.

Vierailija
16/23 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa itse vaikuttaa asioihin.

Jos haluaisi vihreän irokeesin, ei saisi päättää itse. Saa päättää, kasvatetaanko vai leikataanko lyhyemmäksi.

Vaatteiden osalta vanhemmat päättää, mitkä ovat laadultaan ja käytettävyydeltään ja hinnaltaan ok. Lapsi saa ehdottaa kaupassa jotain vaate kappaletta, vanhemmmat tekee lopullisen päätöksen. Olen torpannut lapsen ehdotuksen esim. hinnan takia - halusi 75 euroa maksavan t-paidan. JOs haluaisi jotain, mikä vanhempien mieelstä on asiatonta, esim. tytölle liian aikuismaiset paljastavat vaatteet, sanoisin ei. Ja arkivaatteiden pitää olla myös järkeviä ja käytännöllisiä. Usein saa kyllä esim. värivalintoihin vaikuttaa. Saatan antaa kaksi minusta ok vaihtoehtoa ja kysyä, otetaanko punainen vai keltainen.

Vierailija
17/23 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluaisi tietysti tosi kalliita merkkivaatteita, koska ne OVAT kivemman näköisiä ja istuvat paremmin. Ihan kaikkeen ei voi mennä mukaan. Hiuksia leikattaisiin vähän useammin, jos äiti saisi päättää.

Vierailija
18/23 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) millainen tukkamalli leikataan/pidetään/laitetaan - totta kai, hänenhän päänsä se on. väriä ei annettaisi vielä laittaa, se kun liittyy rahaan ja terveyteenkin, ei vain siisteyteen.

b) päättää, minkälaisia vaatteita käyttää/kaupasta ostetaan - kutakuinkin. yhdessä ostetaan ja molempien pitää hyväksyä. en kuitenkaan usein näe mitään syytä sanoa ei (ok, lapsilla siisti ja kaunis tyyli), vain lapsille sopimattomat tai väärän kokoiset vaatteet jäisivät ostamatta. näihin lukisin esim. goottivaatteet, lolita yms tyyliset ja pikkuhutsupukimet

Vierailija
19/23 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a toki saa. miksei?

b ei halua lähteä kauppaan ja suurin osa vaatteista isompien vanhoja, jos joskus jotain ostan niin laittaa kyllä päälle. mut jos kauppaan lähtisi niin toki saisi tietyissä rajoissa valita (lähinnä hinta ja ruskeaa en osta).

Vierailija
20/23 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä poika, haluaisi pitää pitkää hirveää sotkukasaa, ei käy, vien hänet parturiin 2kk välein ja hiukset leikataan niin että korvat näkyy, ts. siisti malli. Inhoan pitkähiuksia miehiäkin!

b) osan saa päättää, osan ei. Esim kesävaatteissa ei mennä ulos. Kouluun ei saa laittaa rikkinäisiä tai likaisia vaatteita.