2 luokkalaisen raivarit läksyistä?! Apua, neuvoja kaipaan.
Eli poika veti hirveet melkein kahden tunnin raivarit läksyistä. Halusi apua, mutta kun yritin auttaa halusi , että häivyn. Hetken päästä taas huutaa apua. Välillä kirii lattialla ja raivoaa, kirjoittaa sotkuisesti. Haluaa pyyhkiä sotkut pois, mut kuitenkin kohta sotkee kirjoja taas.
Pikkuveli nätisti yrittää pysyä pois tieltä, ja mä olin koko ajan rauhallisena (saatoin heittää jotain näsäviisasta), mutta suurin osa ajasta pysyin rauhallisena.
Mitä tos olisi pitänyt tehdä? Poika jopa paiskoi ovea niin lujaa, että seinään tuli reikä!
Mies tuli kotiin ja vei pojan treeneihin. Annoin mennä vaan, olin niin väsynyt huutoihin.
Osa läksyistä yhä tekemättä, tulee kotiin isäsnsä kaa klo 19 jälkeen.
Apua, neuvoja?
Otin jo pojalta 20 euroa seinän korjaukseen. Mitä muuta?
Kommentit (9)
Teillä ei nyt selvästi löydy yhteistä säveltä tänään
Meillä on kans telkka pannassa raivareista.
Mä siis tietoisesti annoin miehen viedä harkkoihin, koska en jaksanut sitä huutoa. Olisiko sittenkin pitänyt jättää kotiin, ja kenties sulkea huoneeseen tejkemään läksyjä.
Poika itse haluaa tehdä läksyjä, siihen en pakottanut. Vaan poijalla oli raivarit läksyistä. Hän koki, että oli epäreilua saada läksyjä, koska ope käytti koko oppitunnin saarnaamiseen ja antoi tehtävät ikäänkuin "rangaistukseksi".
ap
Lisää neuvoja tai näkökulmia.
Mutta osaan arvata miten isi luistaa tehtävästään ja poika haluaa/kelpuuttaa vain mun avun. Huoh!
ap
Oliko poika siihen osasyyllinen? Ylipäätään läksyt eivät ole rangaistus, mutta toki joskus voi käydä niin, että läksyjä tulee enemmän oppilaiden/oppilaan käytöksen vuoksi (jos tunnilla ei ole voitu edetä riittävää tahtia ). Kykenikö poika keskustelemaan täsät puolesta ollenkaan?
Poika itse haluaa tehdä läksyjä, siihen en pakottanut. Vaan poijalla oli raivarit läksyistä. Hän koki, että oli epäreilua saada läksyjä, koska ope käytti koko oppitunnin saarnaamiseen ja antoi tehtävät ikäänkuin "rangaistukseksi".
ap
Lisää neuvoja tai näkökulmia.
Pahin rangaistus on treenien jättäminen väliin...Tuntuu kurjalta lapsen puolesta, mutta toisaalta läksyt menevät mielestäni lätkätreenien edelle.
Osa syynä vihaisuuteen saattaa olla myös se mitä koulussa on tapahtunut. Poika kokee opettajan huudot ja syytökset aina henkilökohtaisina.
ap
Se on lapsen normaali, ihailtava ja toivottava tapa ilmaista kielteisiä tunteitaan. Mitä enemmän lapsi saa raivota, tuhota, purkaa tunteitaan niin sitä ihanampi on hänen perheensä, joka hyväksyy suuretkin tunteet.
Raivoa ei saa padota, siitä seuraa pahoja juttuja myöhemmin. Kannusta poikaa enemmän raivoon, niin hänestä tulee kunnon mies eikä mikään puhumalla asioita selvittävä lälläri.
Juu, saa raivota, mutta ei saa muita loukata eikä tavaroita hajoittaa...
ap
ja läksyt jäi tekemättä?
Meillä eilen isäntä väänsi tunnin lapsen kanssa läksyistä. Lopputulos oli että teki läksyt.
Ovien paiskomista ja muuta ei meillä hyväksyttäisi ollenkaan. Niistä tulee omaan huoneeseen komennus ja pelit jäisi pariksi viikoksi jäähylle.