AMK vai yliopisto?
Olen opiskellut yhteiskuntatieteitä ja nyt pitäisi opiskella jotain millä pääsisi töihinkin. :-)
Mitä suosittelette?
Kommentit (8)
ja siinä sivussa joko rehtoriopinnot tai erityisopettajan pätevyys.
Olen monialaisesti kiinnostunut, joten pidän kaikki ovet auki. Kiinnostaisi vain eri aloja opiskelleiden työllisyystilanne.
Sairaanhoitajan duuni ei hirveästi kiinnosta, tekisin mielelläni töitä virka-aikoina.
Yliopiston jätin kesken siirryin ammattikorkeakouluun. Yliopistossa paljon teoriittisempaa opiskeluja, ammattikorkeakoulussa käytännönläheistä. Tykkäsin enemmän ammattikorkeakoulusta ja sieltä valmistuin.
Ideaalia olisi, että töitä olisi tarjolla, muttei välttämättä liikaa vastuuta.
Olen miettinyt IT-alaa, mutta lähdenkö liian pystymetsistä kun en ole mitenkään erityisen it-orientoitunut esim. vapaa-ajalla.
Miten tradenomit työllistyvät nykypäivänä?
Erinomainen työllistyminen: Tampere ja Espoo
Mun opiskelukavereista yli puolet oli töissä samantien valmistumisen jälkeen. En ollu it-orientoitunut ennen opiskeluja. Koodaamista joudut opettelemaan.
Erinomainen työllistyminen: Tampere ja Espoo
Mun opiskelukavereista yli puolet oli töissä samantien valmistumisen jälkeen. En ollu it-orientoitunut ennen opiskeluja. Koodaamista joudut opettelemaan.
Tai millaisia ammattinimikkeitä IT-tradenomeilla sitten on?
Ei tuohon voi antaa yksiselitteistä vastausta. Riippuu alasta, mitä olet menossa opiskelemaan. Sairaanhoitajille löytyy aina töitä, joten voi sanoa, että AMK-koulutuksella pääsee töihin.
Toisaalta taas myös juristeille ja lääkäreillekin löytyy aina töitä, joten voi sanoa, että yliopistokoulutuksellakin pääsee töihin.
Taas jos aiot mennä AMK:n opiskelemaan taideaineita, ei työllistyminen ole kovin varmaa, mutta ei myöskään yliopistokouluttautuminen takaa työpaikkaa, jos haet sellaiseen tiedekuntan, josta työllistyminen on hankalaa.
Eli kerro tarkemmin, mitä koulutusaloja olet harkinnut.