Olen keskivartalopläski, miten saan vyötäröni takaisin???
165/75 ja karsee läskipömppömaha. Muuten ei paksuus haittaa, mutta haluan vyötärön! Kaikki vaatteet näyttää hirveeltä kun maha on mun levein kohta! yäk. Vatsalihastreeniä ei sitten kuulemma kannatakaan tehdä, mitään jumppa-vimppa-koneita ei ole varaa ostaa.
Mitä voi tehdä kotioloissa, jumppaa, jotta saan solakan vyötäröni takaisin. haha, no tällä painolla edes jonkinlaisen.
Kommentit (39)
http://www.kuntokauppa.fi/tuotteet/Voimapyora-vatsapyora
Itse olen hiukan eri mallilla saanut 3 lapsen jälkeen hoikan vyötärön takaisin. Harrastan myös vesijumppaa siinä tehdään paljon liikkeitä joissa tarvitaan koko korsettia.
treenattu selkä ja hartiat saa vyötärön näyttämään kapeammalta. Esim. kahvakuula on hyvä laji, siinä tulee kaikki kerralla. Kaikki liikkeet vaikuttavat keskivartaloon ja selkä/hartiaseutuun.
osta voimapyörä, sillä on helpoin treenata niitä kotona
Enka ala tässä nyt asiaa perustelemaan.
Voiko syviä vatsalihaksia tehdä ilman tota pyörää? Haluaisin kokeilla jotain jo nyt heti. Onko muita liikkeitä? Paljon se pyörä maksaa ja mistä niitä saa?
ap tackar och påckar
Tarkista ruokavalio, jätä minimiin sokerit ja rasvat ja lisää arkiliikuntaa. Kun paino putoaa kapenee vyötärökin...
" en todellakaan..." on sun suurin ongelmasi. tartu haasteisiin, mene mukaan uusiin juttuihin. uiminen, luonnossa käppäily ja fiilistely, kirjaston terveysruoka-kirjat yms...ota uus asenne elämiseen ja opi rakastamaan omaa kroppaas ja mitä sille teet. ei ole mitään simsalabim juttua millä masu vaan katoaa..
Jos mulla on kielteinen asenne karppaamista kohtaan, niin se ei kyllä estä mua "tarttumasta haasteisiin".
ap
Ihminen voi syödä terveellisesti perinteisen lautasmallin mukaan.
vaan siellä on (rekkaamisen takana tosin) kuvia ihmisistä ennen ja jälkeen elämäntapamuutoksen. Ei sinänsä väliä millä keinoin paino on pudonnut.
Sinulla on ylipainoa, laihdutuksesta se lähtee ja sieltä se vyötärö pikkuhiljaa paljastuu. Oikotietä ei oikein ole.
Minä tosin olen 168/63 ja keskivartalo omppu, itse joudun olemaan painoindeksin normaalin alarajoilla, että uuma olisi kaunis.
En tarkoita karppaamista, mutta kyllä on syytä jättää sokerit ja vaaleat viljatuotteet pois, samoin einekset. Proteiinia ja kasviksia pääasiassa tilalle. Fitness-ruokavalio toimii minulla parhaiten, pääruuat on lihaa/kalaa ja kasviksia, välipalat esim. rahkaa ja marjoja. Syön myös pari palaa jälkiuunileipää ja aamulla puuroa. Karppiruuat lihottivat minua, koska siinä on liikaa rasvaa, lisäksi vatsa ei toiminut - mä tarviin enemmän kuitua. Syö säännöllisesti.
Siihen päälle sitten vielä tehokasta liikuntaa, ei pelkkiä vatsalihaksia vaan myös kuluttavaa aerobista treeniä ja koko kehon lihaskuntoa kasvattavaa harjoitusta. Rasva ei pala täsmällisesti jostain. Vaikka veivaat 1000 vatsalihasta päivässä, mutta ruokavalio ei muutu, niin tuskin mitään merkittävää tapahtuu.
Oikoteitä ei ole, pitää vaan ryhtyä muuttamaan elämäntapoja. Itse olen ollut aina ylipainoinen läskimaha (tai mulla läski on tasaisesti ympäri kehoa), ja nyt n. kolme vuotta olen saanut pidettyä painon kurissa. Mutta se todellakin vaatii (ainakin näin yli 30-vuotiaana) todella tiukkaa otetta. Kiloja tulee heti salamana takaisin jos suuhun menee vaikka viikon saati kuukauden ajan mitä sattuu (esim. leipää, karkkia, keksejä). Kolme vuotta kesti tajuta, että en voi syödä joka päivä, saati joka viikko, herkkuja. Jos meinaan pysyä kuosissa, en syö keksiä joka päivä. Lisäksi liikunnan on oltava tarpeeksi rankkaa. Voi olla, että jotkut pääsee helpommalla, mutta näin on mulla.
Nyt alkaa vatsalihakset paistaa sen pullataikinan alta, ja se on hyvä juttu se! Mutta hidasta se on, tosi hidasta.
joten tee niitä, ja toisekseen, lopeta alkoholin käyttö.
Hyppynaru on naisen paras jumppavaruste! ;)
Sillä sä teet säihkysääret, lämmittelyyn 20 minsaa ennen lenkille lähtöä. Toimii myös vatsaan (mutta harhautat ulkonäöllä kun tehostat muitaKIN osia kuin koitat vaan ongelma-alueen harjoittamista).
Toinen halpa vehje on huhahula-vanne. Jep, semmosella masulle reeniä. Liikkeen saaminen on oleellista, sillä se pökkelö lähtee.
Sulle hyvä laji olis nyrkkeily, tsekkaa alueesi tarjonta. Jos nyrkkeily sellasenaan jännittää niin aloita vaikka varjonyrkkeilystä. Saisit kunnolla vatsan kohdille harjotusta. Tehostamalla myös yläkroppaa, saa huijattua miltä vatsanalue näyttää. Pukeutumista kannattaa myös miettiä, se on vähän niinkuin laittaa päälleen mustaa joka hoikentaa, koita korostaa hyviä puolia.
Erillaiset punnerrukset on hyviä. Niissä tarttee masun pysyä tiukkana. Netistä saa hauskoja harjotteita tältä misulta erityisesti:http://www.youtube.com/watch?v=7nTIquNMMw8. Iso bonus on naisen upea kroppa motivaattoriksi! ;)
Mä olen 166 senttinen ja painan 62 kiloa. Mä harrastan liikuntaa paljon, joten iso osa painostani johtuu myös lihaksista, mutta toki läskiäkin on. Ja se kaikki on keskivartalossa. Mä olen elämäni aikana laihduttanut itseäni niin, että olen ollut aikuisiässä kevyimmillään 58 kiloinen ja painavimmillaan 67 kiloa (jos raskausaikaa ei lasketa) Ja AINA vyötärönympärykseni on ollut suurin piirtein sama (67 kiloisena pikkuisen enemmän vielä) eli 78 senttiä. Se ei pienene millään. Minulla on ollut jopa personal trainer, jonka avulla kyllä muutoin entistä timmimmäksi, mutta vyötärö edelleen suhteessa muuhun vartaloon paksu. Minut on luotu pötköksi. Ainoa keino lienee rasvaimu vyötäröalueelle tms, koska rasvaa siinä on, ei pelkkä rakenne selitä. Eli kun mä laihdutan ja liikun, niin kaikkialta muualta lähtee ensin, suurin piirtein korvannipukoita ja tietysti tissejä myöten ja mun pitää varmaan olla kuollut ennenkuin vyötärörasvat palaa.
KOKEILE HIILIHYDRAATTIEN REILUA VÄHENTÄMISTÄ(PERUNA, RIISI MAKARONI VALKOINEN LEIPÄ).Itselläni sama paino ja malli, jo viikko ilman noita ja vatsa laskee lähes 10 cm!!Muista syödä joka pv lähes kilo kasviksia!
Naruhyppely ennen lenkkejä tulee käyttöön (ellei perhe pidä liikaa hauskaa sen kustannuksella) ja hiilareita voin kyllä vähentää rankasti, sekä sokereitten käyttöä.
Olen aika huono käyttämään vihanneksia. En jaksa tehdä salaatteja. Syödään jatkuvasti porkkanaa, tomaattia, silloin tällöin kurkkua ja salaattia, muttei oikein muuta. Hedelmiä tietysti.
Miten lisäisin helposti vihanneksia ruokavalioon? En tykkää mistään parsasta yms. :P
ap
Meni niska nytkytellessä...
Naapuri tulee kohta varmistamaan olenko hengissä äskeisen jymähdyksen johdosta :/