onko arvokas muumimuki?
Minulla on parikymmentä Muumi-mukia, niitä on tullut ostettua jo parikymmentä vuotta. Eräs ensimmäisistä 1990-luvun alkupuolelta oli tumman sininen muki, jossa Muumipappa maalaa taulua. Sitä on vuosien mittaan katsellut usea kävijä kaapista ja pari on halunnut ostaa sen. Viime viikonloppuna kävimme mökillä ja toin sen kotiin, siellä se on ollut viimeiset 7-8 vuotta.
Luin iltalehdestä, että jostain vanhasta muumi-mukista olisi maksettu huimia summia, yli 1000 euroa. Mistä löytäisi tietoa, minkä hintainen tämä mukini on. Minulla on näitä sarjakuva-mukejakin 3 kpl, joista kuulemma maksetaan paljon, kahdessa on kyllä lohjennut reunasta palasia ja ovat edelleen mökillä.
Kommentit (17)
Muumi maalaa mukia on valmistettu 1990-luvun alkupuoliskolla ja sen hinta netin myyntipalstoilla on kivunnut 95-250€
Joten en minäkään enää uskalla niin "kallista aamukahvia" juoda, jos vaikka mukini särkyisi.
Tuon 250€ saisi mukista, jossa on valmitustarra ehjä ja käyttämätön, joten omastani voisin saada 100-150€
Että en ihmettele ostohaluja, jos tarjoavat 10-100€
Mulla on noita alkuvuosien muumimukeja, v-sininen, tummempi vihreä ja tummempi keltainen, ihan arkikäytössä. Siksihän ne on ostettukin. On meillä niitä kausimukejakin. Nekin ihan normikäytössä. Mistä minä sitten kahvini joisin, jos pistäisi mukit vitriiniin? Sitä suren eniten, että 90-luvun muumimamma-mukista (tummempi punainen) meni korva rikki. Se oli minun ehdottomasti lempparein mukini. Korva on hävinnyt. Muki on edelleen kaapissa. En voi siitä luopua.
Oho... hinta 455 €. Enpä ole tajunnut, että sarjakuva-aiheisen ovat noin hinnoissaan!!!
Minullakin ovat ihan mökillä arkikäytössä nuo mukit, niitä on joku 15 kpl. Ei kiinnosta "oikeat" arvot.
Moi. Minkä hintainen on rakkaus muki missä on 1996 vuosi luku pohjassa.
rakkausmukia saa edelleen kaupoista...
sieltä summat selviää. Sinisen arvo on ainakin 100 euroa mutta rikkinäisten arvo minimaalinen. Tosin näin kerran korvattoman muumi-mukin menneen hinnalla 50 euroa. tyhmiä Suomestakin riittää.
Huutonetistä voi katsella hintoja. Tässä mukit vuodesta 1990 alkaen.
Mullakin on muumimukit mökillä! Siellä on kanssa niitä vanhoja ja vähemmän vanhoja, en edes muista mitä, päälle kymmenen kappaletta, en muista tarkalleen.
Luin iltalehdestä, että se kallis muki oli jonkun kahvilan teettämä muumimuki, jota siis ei ollut kuin muutamia kymmeniä tehty. Jos muistan nyt oikein.
tulipa tutustuttua huuto.net - palveluun. Eli samanlainen myytiin helmikuussa hintaan 140€. Kiitos avuliaille.
Vielä kun näille 3 sarjis-muumimukille löytyy hinta niin hyvä, joista siis kahdessa pieniä lohkeamia, siksi mökille vietykin...
ja kaikkein arvokkaimpia.
NYt heitän ihan lonkalta, mutta saat niistä varmasti vähintään 350euroa/kpl. :)
(Se Fazerin muumimuki, joka myytiin yli tuhannellaeurolla, oli tosiaan vain tilaustyö, joita ei siis myyty kaupoissa. Nuo sarjis-muumimukit on arvokkaimpia kaupoissa myytyjä.)
Multa uupuu ne sarjis-mukit, mutta siitä eteen päin mulla on kaikki (paitsi ei se Fazerin) vuoteen 2009 asti ilmestyneet. Sen jälkeen lopetin ostamisen.
Ostin ne ensimmäiset alennuskorista aikoinaan vuonna 2002 8 euroa/kpl, ja nyt niistä saisi yhteensä useamman satasen. Ajattelinkin myydä ne, sillä en enää jaksa innostua kyseisistä mukeista yhtään. Maku meni pikkuhiljaa sitä mukaan, kun ihmiset alkoivat niitä keräämällä keräämään. Itse ostin niitä ihan vain kahvimukeiksi alennusmyynneistä kun olivat hauskoja.
Kausi muumimukeista saa reilusti sen 300€ kipale. Mutta todellakin vain niistä kausimukeista (Myydään tietyn aikaa) eli melko harvinaisia, meiltä niitä 6 kpl, 5 niistä on ainakin sen 300€
Saat minulta kaksi muumimukia. maalaavat ja se keltainen samaa aikakautta. Muumi sahaa jne...
Hinta 100/kpl
Kausi muumimukeista saa reilusti sen 300€ kipale. Mutta todellakin vain niistä kausimukeista (Myydään tietyn aikaa) eli melko harvinaisia, meiltä niitä 6 kpl, 5 niistä on ainakin sen 300€