Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Kysymys keskenmenoista...

Vierailija
06.03.2012 |

Luulen että tälläkin palstalla teitä keskenmenon kokeneita on...

Itse olen saanut kolme peräkkäistä keskenmenoa. Näitä ennen kaksi onnistunutta raskautta ja siis kaksi tervettä lasta. On siis ollut toiveissa kolmas, ja nyt kolme km:ää kokeneena (nyt taas plussannu) haluaisin kysyä, että onko tässä enää mitään toivoa? Monen keskenmenon jälkeen koit vielä onnistuneen raskauden?

Nyt vaan vahdin kaikkia oireita, ettei ne vaan katoa ja ala taas vuotamaan...Kokoajan paniikki persuuksissa. Miten tässä edes vois relata? nyt rv 4+3.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoa on, vaikka ei siltä tunnukaan!

meillä kävi niin että oli yksi onnistunut raskaus takana ja eka km todettiin rv12. toinen selvisi tuulimunaksi rv7/8 ja kolmas sitten näytti sykkeen vielä rv8 ja siitä muutaman päivän päästä tiputtelua ja päivystyksestä lääkkeet jotta kuollut sikiö saataisiin ulos. mulla tehosi onneks lääkkeelliset tyhjennykset, joten fyysisesti selvisin helpolla. Raskaudet alkoivat jokainen puolenvuoden sisään, mutta yhteensä siinä menikin sitten lähes 2vuotta ennen kuin neljäs raskaus alkoi ja sitten myös onnistui.

Henkinen pahoinvointi oli jotain aivan järkyttävää, mutta KUN se sieltä sitten onnistuu ja vauva syntyy niin se pelastaa PALJON.

Koita kestää, ei siinä muu auta! Älä tee mitään mikä ei tunnu hyvältä, jos et halua nähdä ketään, älä näe, jos et halua olla yksin, älä missään nimessä ole.

Päivä kerrallaan, viikko viikolta, aika näyttää miten käy.

Vierailija
2/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka peräkkäisiä keskenmenoja olisi, niin lääkärit sanovat yleensä aina että seuraavalla on ennemmin mahdollisuus onnistua kuin mennä pieleen..jos siis tutkimuksissa ei ole mitään syytä km:lle selvinnyt...

mutta tää palsta onkin väärä paikka kysyä mitään, aina löytyy noita jotka mielellään vääntävät veistä haavassa.. en sano että pitää olla positiivinen, mutta jos asiasta ei mitään tiedä ja tulee väittämään että peräkkäiset km:t on iso riski niin hellurei tarvis vähän muutakin faktaa peliin..

t.se aikaisempi jolla kolme km kahden lapsen välissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut kolme peräkkäistä keskenmenoa. Näitä ennen kaksi onnistunutta raskautta ja siis kaksi tervettä lasta. On siis ollut toiveissa kolmas, ja nyt kolme km:ää kokeneena (nyt taas plussannu) haluaisin kysyä, että onko tässä enää mitään toivoa? Monen keskenmenon jälkeen koit vielä onnistuneen raskauden?

Nyt vaan vahdin kaikkia oireita, ettei ne vaan katoa ja ala taas vuotamaan...Kokoajan paniikki persuuksissa. Miten tässä edes vois relata? nyt rv 4+3.

on perinnöllinen taipumus keskenmenoihin. mut henk koht uskon et jokanen elämä joka on "määrätty" syntyväksi , kans syntyy.

Vierailija
4/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perinnöllinen taipumus keskenmenoihin. mut henk koht uskon et jokanen elämä joka on "määrätty" syntyväksi , kans syntyy.

Että olis mitää perinnöllistä taipumusta kun kaksi lasta tuli ihan mitään ongelmia. Moitteettomat raskaudet.

Raskaudun tosi helposti (joka tärpistä kun vaan haluaa), mutta nyt tuntuu jo siltä, että kuinka usein tätä jaksaa, ja kuinka kauan?? Nuo kolme tuli 10kk:n sisällä. aina halus vähän aikaa pitää taukoa ja nollata tilannetta...

Kaikki maholliset verikokeet on otettu (mitä tutkivatkaan) eikä mitään löydy. Kävin yksityisellä, eikä mitään rakenteellistakaan ongelmaa näkynyt.. en tiedä. Kun ei uskalla iloita, vaan melkein suree jo etukäteen. Luulin että taas jaksaisin mutta en tiedä...

ap

Vierailija
5/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta

Mulla on neljä ihanaa lasta. Ongelmattomia, helppoja raskauksia kaikki, kolme ensimmäistä alkoi ekasta mahdollisesta kierrosta, neljättä 'tehtiin' pidempään. Viides raskaus alkoi normaalisti ja meni kesken rv 6 ennen ensimmäistäkään neuvolaa. 2kk myöhemmin plussasin, se raskaus meni kesken viikolla 5, taas ennen neuvolaa.

Jos vielä plussaan, mun pitää olla heti yhteydessä neuvolaan, harkitsevat jotain tutkimuksia. En uskalla yrittää, nyt on ehkäisy käytössä. Tuntuu kuin vedettäisiin märällä rätillä päin näköä kun yhtäkkiä alut eivät jaksakaan kehittyä eteenpäin.

Vierailija
6/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta

Mulla on neljä ihanaa lasta. Ongelmattomia, helppoja raskauksia kaikki, kolme ensimmäistä alkoi ekasta mahdollisesta kierrosta, neljättä 'tehtiin' pidempään. Viides raskaus alkoi normaalisti ja meni kesken rv 6 ennen ensimmäistäkään neuvolaa. 2kk myöhemmin plussasin, se raskaus meni kesken viikolla 5, taas ennen neuvolaa.

Jos vielä plussaan, mun pitää olla heti yhteydessä neuvolaan, harkitsevat jotain tutkimuksia. En uskalla yrittää, nyt on ehkäisy käytössä. Tuntuu kuin vedettäisiin märällä rätillä päin näköä kun yhtäkkiä alut eivät jaksakaan kehittyä eteenpäin.

Pitkitän sitä neuvolaan soittoa, kun en jaksa sitten perua sitä sanoen "että tuli keskenmeno". Mulla on kaikki tullut alussa, eka rv7, toinen ja kolman rv6. Nyt sain tueksi keltarauhashormonia.. Onpahan vain tukena, eikä siitä haittaakaan ole.

Kun sitä kerkeää jo päivässä aika paljon suunnittelemaan. Vaikka ei suunnittelisikaan, nin aika paljon se päässä pyörii. Uskaltaa haaveilla, pelkää mutta uskaltaa toivoa. Pelkää ja pelkää mutta aattelee että ei voi näin montaa peräkkäin tulla.. Ja sitten tulee. On tää hullun hommaa!

Tsemppiä sinulle ja jaksamista! Toivotaan että joskus palkitaan!

ap

Vierailija
7/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ensin keskenmeno ja vasta siitä 2,5 vuoden kuluttua saimme lapsen. Nyt olemme yrittäneet kakkosta 1,5v ja tänä aikana 2 keskenmenoa. Kuitenkaan asiaan perehtynyt lääkäri ei tässä vaiheessa suositellut mitään lisätutkimuksia eikä tukihoitoja. Keskenmenoja vain tulee, joillekin enemmän ja joillekin vähemmän. Mutta täytyy myöntää, että kyllä tämä on koettelevaa.

Vierailija
8/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli neljä keskenmenoa ennen esikoista ja jokunen sen jälkeenkin. Löytyi vähän harvinaisempi vika.

Mitä sulta on tutkittu?

Pitäisi tutkia ainakin

Kohdun rakenne

Kilpiraihasarvot

Sun ja miehen kromosomit

Veren hyytymistekijät

Keliakia

B-vitamiiniarvot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä