Sunny Beach- kokemuksia?
40+ vanhemmat, lapset 12-20 lähdössä kesäkuussa.
Mitä kannattaa ostaa, mitä suosittelette, mitä pitää varoa?
Entä muuta?
Meille varattu edullinen hotelli Europa. Oliso siellä olleita?
Kommentit (34)
rantsulle vaan löhöilemään! Ruoka ja juoma on edullista, sekä hyvää. Vesipuistoon kandee mennä. Siellä on paljon katupiirtäjiä/maalaajia, eli jos mieli tekee, ota muksuista hyvät kuvat mukaan ja teetä maalaus! Nessebariin kannattaa käydä tutustumassa. Shoppailu ei siellä ole parasta, mutta jos ei nuoriso välitä, että kama on feikkiä, niin antaa palaa, halpaa on.
onnittelut!Mahtava paikka1
1)Mene basaarialueelle, siellä perällä OUTLET jossa esim ,ONLYN farja VERO MODAN farkkuja 10-15 e!Samas kohtaa aito bulgarialainen bistro, ruoka todella herkullista
2)Kävele rantaa pitkin Nessebaariin, upeita nahkatuotteita, villaa ym .Kenkiä ja EDC/Esprit MYYMÄLÄ UUDEN NESSEBARIN ALUEELLA, JOS MENET BUSSILLA(1 E ), NIIN JÄÄ POIS SUORALLA N. 2 KM ENNEN vanhaa Nessebaria.Kenkäkauppa vasemmalla juuri ennen vanhaan nessebariin saapumista.
3)Hyppää bussiin POMORIEen.Ei turistikaupunki, vaan aito vanha kaupunki.Matka n.20 km ja hinta jotain 2 e!Osta upeita nahkakenkiä ja laukkuja, ei kiinakamaa!puolilmasia!
4)Kysy missä linja-autoas. Sen takana todella iso 2-kerrosmarketti jossa paikalliset käy!Todella halpaa,viiniä ruokaa yläkerrassa kaikkea tavaraa, halpaa on
5)älä menen turisti paikkaan syömään vaan vähän sivukadulle jossa paikallisia___isot annokset ja herkullista ruokaa1
69muista aurinkovoide heti aamulla!!
7)NAUTI=)))
matkaoppaiden perusteella voisin hyvinkin mennä. Se vesipuisto on takuuvarmasti kiva myös sille 12 vuotiaalle ja muulle nuorisolle. Miksei teille vanhemmillekin, jos olette tarpeeksi rohkeita ;)
Itse en etsi mitään hienostelupaikkoja lomilleni, minusta on kiva olla rennosti, eikä pingottaa joka asiassa. Merivesi nyt ei näyttänyt kristallinkirkkaalta, mutta eipä se ole sitä Suomessakaan.
Vanhempaa nuorisoanne saattaa myös vilkas iltaelämä kiinnostaa ja eiköhän sieltä shoppailtavaakin löydy, ei niissä vaatteissakaan varmasti ihan kaikissa ole mitään "merkkiä".
Hauskaa matkaa, uskon, että viihdytte.
Halpa kohdemaa, ruoka ja juoma edullisia. Kannattaa käydä Nessebarin vanhassa kaupungissa, eikä Burgasin ostosreissukaan ollut huonompi retkivalinta. Älkää syökö ravintoloissa majoneesia, ne ei jääkaappia siellä näe ja vaihtamaan rahaa vain Crown -rahanvaihtopisteissä. Jos haluaa rakennekynnet, kannattaa ottaa, hinta pari-kolkyt euroa, huolto kympin pintaan ja laatu tosi hyvää. Biitsi on hieno, nauttikaa lomasta!
Tämä on ikivanha ketju.
Isoäitinä minua silti edelleen naurattaa alkupään nirppanokkien "hyihyi" - kommentit siitä, miten muka vain Sunny Beachilla myytävät vaatteet, laukut ja asusteet ovat kopioita. Kermaperseet näköjään kuvittelevat, että jos tuotteessa on Korsin, Diorin tai Blahnikin logo muualla maailman toreilla kuin Bulgariassa, niin ne ovat sitten aitoja.
Luulen, että aika harva tämän foorumin "hyihyi" asioi todellisissa merkkiliikkeissä. Antakaa siis ihmisille mahdollisuus ostaa vaikkapa Korsin designia muistuttava laukku mistä maailman turistipaikasta tahansa, jos se miellyttää silmää. Eihän sinulla itselläsikään ole varaa ostaa sitä oikeaa.
Toisaalta taas, jos joku rätti näyttää hyvältä päälläni ja tuntuu hyvältä, niin miksi hitossa minun pitäisi liimata siihen kyltti "kopio" ja huutaa koko ajan, että tämä on kopio? Tai jos kenkä tuntuu mukavalta, niin se on heti kopio? Kopio, kopio, kopio...
Ikivanha ketju mutta ruoka ei ollut mitenkään erikoista. Ei erityisen pahaa mutta ei kyllä hyvääkään. Kaikissa pizzoissa käyttettiin outoa paikallista salamia, ja toisin kuin netistä sai käsityksen, annokset olivat pieniä, jopa Suomeen verrattuna, puhumattakaan Kreeatasta. Likaista, epäsiistiä ja sekaista, halkeilleita jalkakäytäviä, roskaista. Ei tuntunut kuin olisi etelässä, toisin kuin Kreetalla,Kyproksella,Mallorcalla ja Menorcalla. Paikalliset osasivat äärimmäisen huonosti englantia ja se vaikeutti ihan perustilanteita. Hyviä pitaattituotteita sai edullisesti, ostin paljon Obey ja Hollister vaatteita, tyttöystävä myös sekä Converse ja Vans tennareita. Siitä plussaa.
En menisi uudestaan jos vain suinkin muualle pääsee. Maisemat eivät hienoja, toisin kuin muissa mainitsemissani paikoissa, ja arkkitehtuuri rumaa.
En ymmärrä lapsiperheitä, jotka menevät kyseiseen kohteeseen. Olin siellä viime vuonna kaveriporukalla (ikähaarukka 20-25v) ja kyllä se vaan niin on, että sen ikäisille se paikka on ns. suunniteltu. Nuoria on TODELLA paljon ja mun mielestä suurin osa tekemisistäkin on suunnattu bilettäville kaveruksille. Suosittelen Sunny beachia jos haluaa seikkailua, juhlimista ja hauskanpitoa. Ruoka oli halpaa, samoin juoma. Taskuvarkaita oli PALJON ja ravintolassa tarjoilijat yritti usein huijata humalaisia "laskemalla väärin" vaihtorahat.
Jos itse olisin perheenäiti niin veisin lapset mieluummin vaikka Turkkiin halpalomalle kuin Sunny beachille.
Mitä ihmettä? SB on superviihdyttävä mesta! Löytyy tuliaisia, ei-minkään-merkkisiä (mutta hienoja) vaatteita ja asusteita, halvat ruoat ja juomat, huvipuistolaitteita ja hyvä ranta.
Hintataso on puolet Suomen hinnoista lähes ostat mitä tahansa, ravintolastakin saat 0.5 l kaljan about eurolla.
Ranta on hyvä, tuoli kannattaa ottaa, mutta kyllä sinne maahan makoilemaankin mahtuu. Voi pelata lentopalloa tai kokeilla maksullisia vesiaktiviteetteja. Meduusat eivät ole rannassa.
Ja tiedän tämän, olen täällä tälläkin hetkellä.
Ja painotan myös tuota rahanvaihtoa, eli hoitakaa homma vain CROWN -pisteillä, joita löytyy kaikkialta.
Hinna kirjoitti:
Mitä ihmettä? SB on superviihdyttävä mesta! Löytyy tuliaisia, ei-minkään-merkkisiä (mutta hienoja) vaatteita ja asusteita, halvat ruoat ja juomat, huvipuistolaitteita ja hyvä ranta.
Hintataso on puolet Suomen hinnoista lähes ostat mitä tahansa, ravintolastakin saat 0.5 l kaljan about eurolla.
Ranta on hyvä, tuoli kannattaa ottaa, mutta kyllä sinne maahan makoilemaankin mahtuu. Voi pelata lentopalloa tai kokeilla maksullisia vesiaktiviteetteja. Meduusat eivät ole rannassa.
Ja tiedän tämän, olen täällä tälläkin hetkellä.
Vaimolle terveisiä,hänkin on siellä ystävänsä kanssa.
Paljon saanut kuvia ja aika hyvältä näyttää.
Bulgaria on ns. Euroopan fekaalinen piste, eli se piste mihin kaikki uloste lopulta päätyy. Tämä kertoo kaiken. En suosittele kellekkään. Entisessä itä-blokin maassa ei ole mitään niin ihmiillistä nähtävää, että sinne kannattaisi mennä. Jos aktiivisen kommunistimaan näkeminen kiinnostaa, niin kannattaa mielummin mennä Pohjois-Koreaan. Bulgaria ei ole onnistunut löytämään identiteettiään Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen, vaan se on ajautunut sellaiseen sekasikiötilaan, jossa koetetaan vetää vähän joka narusta ja kaikista jää käteen tyhjä arpa. Maassa on huono ruoka, huono hygieniataso, paljon varkaita, paljon köyhiä, paljon vastuunpakoilua ja paljon toimimattomia asioita. Turistikeskuksissa on mafiarahalla koetettu rakentaa näennäisesti toimivaa infraa, mutta Sunny Beachilta ei tarvitse kävellä, kuin 2 km ulos, niin näkee miten surkeassa jamassa koko maa on. Bulgarialaiset eivät ole ymmärtäneet sitä, että maa ei voi siirtyä kommunismista vain osittain markkinatalouteen tai mafiatalouteen, vaan siirtymän pitää olla täydellinen ja kokonainen. Koko yhteiskunnan koneiston pitää tukea siirtymää. Muussa tapauksessa käy kuten Bulgarian, eli lopputuloksena on ns. paskamaa.
mä oon mun perheen kanssa menossa ja ootan kyllä innolla :)mä oon lapsi ja siksi mä ootan eniten vesipuistoo mutta mulle on ihan sama vaikka ois rumat maisemat yms mä haluun vaan lämpimään
Eikö Sunny beach ole Venäjän mafian rakennuttuma+ylläpitämä? kävivät ennen jengisotia, nyt ei ilmeisesti enää. Onkohan kohteessa hotelleja pitämässä myös Italian järjestö?
en matkustaisi ko.kohteeseen.
Tarkoituksena vain ottaa aurinkoa ja levätä ja syödä hyvin =) En usko, että yhtään sen pahempi paikka kuin mikään muukaan.
Nyt on siis tarkoitus selvitä vain mahdollisimman halvalla - vuoden päästä taas kaukomatka edessä :)