Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*\*\*~3-KUUMEILIJAT!!!, VIIKKO 24~*/*/*

09.06.2008 |

Uusi viikko taas...

Tässä viime viikon keskustelut:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa se lyhyt kesä... Sataa ja tuulee ja on kylmä! Oon tässä töihin lähdössä, niin piti ihan tosissaan miettiä, mitä kamoja laittaa lapsille hoitokassiin mukaan, kun on tällainen keli!

ON: Minulla piina jatkuu... Ei oikeastaan tätioireitakaan, mutta ei raskausoireitakaan. Tän alkuviikon aikana pitäis tädin tulla, jos tulee! Mun pitäis varmaan tanssia joku karkoitustanssi ja lukea karkoitusloitsuja, että tyhmä täti pysyis kaukana meiltä!!! (On muuten jo melkein 10kk siitä, kun otettiin multa kierukka pois!)

Mimmi75, kp.29/??, dpo 13 tai 14

Vierailija
2/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tulee ja täksi päiväksi on luvattu +20 astetta. Mutta onhan se ihan hyvä kun välillä vettäkin sataa, alkoikin olla jo kuivaa. Pitäisi kohta mennä lasten kanssa ulos, tuli vaan tänne nopeasti kun en viikonloppuna ehtinyt.

Eilen vietettiin miehen ja hänen poikansa yhdistettyjä synttäreitä. Nyt tuntuu, että saa synttärit ym. juhlat riittää.. Koko kevään on ollut jotan. Siis toukokuun aikana. Seuraavan kerran on heinäkuussa esikoisen 3 v. synttärit. Mutta siihen on vielä aikaa.

Mimmi75: Kovasti tsemppiä ettei täti saapuisikaan!! =) bd bd bd!!

ON: .).(: Ei oikeastaa mitään oireita. Tai no, alavatsa on niin turvoksissa, että eilen äitini katsoin olenko raskaana... hmm. Ärsyttävää. Ja rinnat on turvoksissa myös. Ai niin, lauantai yönä oli menkkamaisia kipuja, mutta mitä lie sitten olivatkaan. Epäilen että ovis on sittenkin ollut jo aikaisemin kun silloin kp 16. Koska nuo menkkamaiset jomotukset olivat kp 20. Jotenkin vaan on taas sellainen olo, että ei ole tärpännyt. Mitä pidempään on ollut yritystä, niin sitä vähemmän uskaltaa toivoa. En uskalla ainakaan unelmoida ym. mitään ennen kun plussa on totta. Vielä tässä olisi n. viikko piinailtavaa. Ehkä sunnuntaina voisi testata.

Hyvää viikon alkua!! Täytyy mennä nyt ulos.

Kp 21/26-30, yk 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähinnä taustaillut nyt, mutta kun alkaa mennä jännemmäksi, kutsuu palstakin taas. Eli meilläkin kuumeillaan siis kolmosta. Sellainen olikin jo tulossa elokuulle, mutta rv 12 todettiin keskeytynyt keskenmeno. Sen jälkeen vauvahanke olikin pitkään jäissä, mutta nyt ollaan taas muutama kuukausi yritetty. Tänään on kp 35/30-40, joten pieni toivonkipinä alkaa jo heräillä. Testasin tosin lauantaina keskellä päivää ja negaahan se oli. Mutta katsellaan nyt. Kaksi edellistä olen plussannut kp 37, joten muutaman päivän jos odottelisi ja testailisi sitten uusiksi.

Onpa kyllä mukava kuulla kohtalotovereiden kuulumisia, kun ei aiheesta oikeen voi vielä moneen kuukauteen muille jutella.

Eli plussatuulia!

kaaka kp 35/30-40

Vierailija
4/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun tsemppiä piinailijoille, Mimmi75 ja kaaka ainakin ja 2poj@näiti kans tulossa heti tulossa perään!

Mää kävin tänään sitten siellä kierukanpoistossa ja se sujui hyvin. Ja ultrattiin kanssa ja mitään ylimääräistä ei näkynyt (kystiä tms) joten sen suhteen asiat mallillaan. Vähän on mietteliäs olo; mitä sitä oikein tuli tehtyä... No nyt olis vielä käytävä perjantaina siellä luomenpoistossa. Kierukkaa poistanut terkkakin huomas luomen ja suositteli sen poistoa, on sen verran hankalassa paikassa. Niin että menee varmaan varsinainen yk1 sitten vasta ensi kiertoon...

Mutta nyt laittamaan ruokaa, se duuni ei lopu koskaan!

Piqu

Vierailija
5/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sitten viestini ihan väärään pinoon... Tais olla toi viikko 22 tai jotain. En mä näistä viikoista tiedä mitään... :p

Vierailija
6/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tänne näin uutena kirjoitella.. tai oikeen tienny mihin kirjoittais..täälläkin kolmatta haaveillaan tai lähinnä tulee kuin on tullakseen tyylillä. tuolla touhuaa kaksi (tyttö 4 ja poika 1)edellisestä avoliitosta, olenki tonne taaperopuolelle kirjottanut, mutta siellä niin hiljaista.

tässä itse aika sekavissa tunnelmissa, eniten pelottaa noi sukulaisten ja ystävien reagtiot ( siinä kai se tosi ystävyys vasta punnitaankin) kun ollaan miehen kaa tunnettu sen verran vähän aikaan (ei siis puhuta vuosissa). ja moni sitä mieltä, että tämä kaksi oisi vallan hyvä luku. en siis ole kertonut aikeista kuin yhdelle ystävälle ja hän onkin ihana tuki asiaan.. tiedän saavani paheksuvia puheita ja katseita.

Vierailija
7/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinailijoille toivotaan plussia kovasti :-)

Kyllä on ollut tosi tuulinen päivä, meillä kova remontti menossa ja mies touhuaa kaiket päivät. Minä sitten tämän pahan olon ja väsymyksen keskellä yritän hoitaa lapsia ja pysyä järjissäni. No, kai tää tästä pikkuhiljaa helpottaa, edellisistä raskauksistä päätellen joskus kolmen-neljän viikon päästä.

Keskenmenon pelko on edelleen kova, en uskalla vieläkään oikein hengittää tän raskauden kanssa. Ens ma tilasin ajan ultraan jos sitten selviäis, että onko siellä ylipäänsä ketään. Ainakin mahan turpoamisesta ja oireista päätellen kyllä.

Mä koitan siis vetää teitä kovasti tuonne odotuspuolelle kolmansien odottajiin!

T.Jaffa rv 6+2

Vierailija
8/39 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että pääisi jo odotus puolelle. Nyt ainakin on niin turvoksissa tuo alavatsa, että piti aukaista farkut kun istun tässä (vaikka vasta kp 21). Ja jomotteli kohdun puolta. Ei kai vaan täti saavu... No, täytyy yrittää vielä viikonloppuun asti. Kärttyinen kyllä olen ollut tänään.

Keskiiviikkona menen taas kilpirauhas verikokeisiin, kun niitä määrättiin lisää kun haluttiin tutkia paremmin. Ja sen jälkeen pitäisi mennä sitten vielä kaulan ultraan (kilpirauhastutkimus sekin). Vähän jännitää tuo. Ja on stressanutkin. :( Mutta kyllä minä ymmärrän miksi ei ole tärpännyt JOS se johtuu nyt tuosta kilpirauhas jutusta. Siis liikatuotantoa mulla. No, katsotaan.

Tsemppiä kaikille! :)

Kp 21/26-30, yk 10

Vierailija
9/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaffa76 kiitos plussatuulahduksista. toivottavasti pian päästään täältä kuumepuolelta sinne odottajiin.

tervetuloa uudet, kaaka, bisquit ja pikku-tyyppi

Mimmi75: mikä on tilanne?

ON: alavatsa turvoksissa, väsyttää, pissittää koko ajan. En uskalla testata. testeri olisi laukussa, mutta olen joskus testannut negaa niin se on kyllä niin tylyä, että ennemmin haluaisi vastauksen tädin kyläilyllä. En tiedä, on vaan niin ihmeissään.

Toisaalta miettii että miten sitä pärjää kolmen kanssa. Juuri kun olisi alkanut ehlpottaa näiden kahden kanssa (tytöt synt. -02 ja- 04). Alkaisi olemaan omaa aikaa ja vapautta tehdä asioita, mutta jollain tavalla olen kolmosta kuumeillut pitkään. Kaikki 56-74 vaatteet on säilössä ja jopa uusia vaatteita on siellä tallessa. Kaikki tavarat olen laittanut kiertoon, rattaat, pinnis, jne, mutta toisaalta on ihanaa päästä niitä shoppailemaan uudestaan. Toisaalta jos ikäero kasvaa vielä lapsien välillä en ehkä ikinä tekisi sitä kolmatta ja en tiedä. aika näyttää.

Kyllä tämä kolmas on kuitenkin haluttu ja rakastettu, ei siitä mihinkään pääse, jos se nyt olisi tulossa. Sitä vaan päässä käy läpi kaikki kauhuskenaariot....

kp 28/28-30

Vierailija
10/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa nyt vähän omaa napaa... Taas on alavtsa tosi turvoksissa ja menkkajomotuksia ollut myös, mutta ei kovin kivuliaita, mutta jotenkin vaan tuntuu että menkat alkaa alkuviikosta. Jos joku ihme tapahtuu, niin sitten ei ala. Mutta kyllä nyt alkaa taas tuntumaan, että menkat alkaa kun tuonne kohdun puolelle niin jomottaa. :( Voihan... Väsyttää ihan erkkinä. Zzzz.... Kaipa tämä sateinen ilmakin sen aiheuttaa osittain.

Peukutuksia sinulle mimosakukka!! :) Milloin ajattelit testata?

Samoja ajatuskia täälläkin... Ja sekin vielä, että miehen tyttö (12v.) sanoi oman painavan sanansa lauantaina tähän vauva-asiaan. Hän ei jaksaisi enää näitä pieniä. Juuri kun mieskin innostui enemmän tästä, että jos nyt ei tärppää, niin yritetään kybällä sitten hänen lomallaan heinäkuussa. Äh, ei pitäisi tietty kuunnella esipuberteetti-iässä olevan neitokaisen sanomisia, mutta kyllä ne jotankin vaikuttaa kuitenkin (olemme uusperhe). Ja nuo kaksi pienintä eivät ole edes vielä täysin oppineet pottailujuttuja ym. No, en tiedä. Täytyy miettiä uudestaan. Jotenkinvaan nyt masentaa. :((

Kp 22/26-30, yk 10

Vierailija
11/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko meni loman merkeissä poissa kotoa. Kierukan poiston jälkeistä hyrräystä dumppasi kovasti hiivatulehdus. Siis miehellä, eli jouduttiin käyttämään kumia.. Aika latistavaa vauvakuumeilijalle!

No sitten viikonloppuna tuntui jo tosi juhlalta kun päästiin ihan "ihokontaktiin". Koomista siinä oli se että oltiin appiukon ja kakkosanopin sängyssä. Kylässä kun oltiin, muut tosin oli yötä muualla. Hirveästi yritän jarrutella näitä fiiliksia vielä ja toisaalta on aivan sellainen TAHTOO RASKAAKSI -fiilis. Mahassa on kaikkia outoja tuntemuksia ja maha on turvoksissa kuin mikä kun oma elimistö heräilee unestaan.

Täällä on jo monilla jännät paikat - tsemppiä testaajille!

ja 2poj@näiti 12-vuotias alkaa jo ajatella mitä vauvojen aikaan saaminen vaatii ja todennäköisesti ajatus sinusta ja miehestäsi niissä puuhissa on vihonviimeinen. Yrittäkää päästä "kritiikin" yli.

Vierailija
12/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on menossa kp.30 ja dpo 13 tai 14. Alamaha on jomotellu, ei ihan kuin menkoissa, mutta silleen jännästi. Lisäksi rinnat on kipeät. Vähän on etomista ja palelee aika paljon sekä väsyttää. No, tänään töistä tullessa kurvasin apteekin kautta ja ostin Apteekin oman, ja tein saman tien kotiin tultua testin... Ja se oli kuin olikin plussaa!!! Uskomatonta. :)

Mimmi75, rv.4+0???
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a1a5baf8-3705-11dd-a840-…!

Vierailija
13/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, selvä plussahan tuo on ja selvät on näköjään oireetkin!! Kiva, kun tulet helmikuisiin!

Onnea ja tsemppiä myös muille piinan parissa painiskeleville. Mimosakukalla ainakin kuulosti hyvältä. Testaamaan vaan! *patistelee*

Hilpsu rv 5+4 *poistuu takavasemmalle*

Vierailija
14/39 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!!

Ymmärsinkö oikein että tällä listalla kuumeillaan kolmatta lasta? :)

Meillä on kaksi tyttöä noin 2v ja 4v ja nyt viides yrityskuukausi menossa seuraavaa.

Jänniä oireita on ollut, mutta niitä kehittää niin helposti että en usko ennen kuin näen. Nyt kp 29/27-30. Torstaina pitää testata jos ei menkat sitä ennen ala, kun olis firman juhlat illalla. ;)

Vierailija
15/39 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Vaikka olen kyllä hieman kade, tosin niin olen kaikille muillekin jotka saavat plussia, mutta siitä huolimatta onnea matkaan!

Ja sunny-74 tervetuloa pinoon kuumeilemaan, toivotaan, että visiittisi on lyhyt!

Rilla-ma-rilla

Vierailija
16/39 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa palstailemaan kaaka, bisquit, pikku-tyyppi ja sunny-74. Kaakalla ja sunny-74:llä onkin piinailut jo menossa! Milloin aiotte testata? Tulkaahan kertomaan heti uutisia! *Puhallan plussatuulta teille päin!!!*

mimosakukka: No, joko oot testannu!? Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä!!! *Plussatuulta sullekin!*

Piqu: Jos luomi poistetaan paikallispuudutuksella, etkä saa mitään lääkekuuria (jos se on vaikka tulehtunut tai jotain), niin ei sulla sen luomen poiston takia yk mihinkään siirry! Paitsi, jos luomi on sellaisessa paikassa, että sen arpi sitten häiritsee petihommia.

2poj@näiti: Mulla on tässä kierrossa nyt ollu "menkkajomotuksia" ja vihlomisia oviksesta saakka, mutta viimeisen viikon pahempana. Se mikä on erilaista menkkoihin verrattuna, että jomotus tuntuu vähä niinku aaltomaisena koko mahalla ja selän puolellaki ja lisäksi nuo vihlonnat ovat lyhyitä viiltelyitä. Ehkä sulla nuo on ns. kiinnittymiskipuja?! Pidetään peukkuja, että sinäkin tulet helmikuisiin odottajiin!

Jaffa76 & Hilpsu: Kävin jo kurkkaamassa odotuspuolella helmikuisten pinoa, mutten vielä uskaltanu sinne kirjoittaa... Jos tämä nyt on oikeasti totta, niin pitää kai sitä sinne kohta suunnistaa!

kotilo: Sun tunnelmat on niin tutun kuuloiset... Yrittää pitää jalat maassa, eikä elätellä liian suuria toiveita, mutta kuitenkin pitäis tärpätä NYT ja HETI!

Rilla-ma-rilla: Kiitos onnitteluista! Toivottavasti tulet kohta odotus-puolelle perässä... *Plussasäteitä!*

ON: Ihan armoton väsymys... Kotona olen tämän päivän, niin pitäis yrittää jotain saada aikaiseksikin! Ei vaan jaksais... Odotan, että muksut menee päiväunille, niin pääsen itsekin nukkumaan. Aamusta oli taas etovaa oloa, mutta meni syömällä ohi. Kahvia juon yleensä pari kupillista aamuisin, niin nyt en saattanu juoda kuin vajaan yhden. Palelee, mutta se on ollu ongelma molemmissa aiemmissa raskauksissa myös. Toisaalta hymyilen aina välillä kuin Hangon keksi, kun ajattelen pientä elämää... Toisaalta välillä mietin, että mitenhän sitä kolmen kanssa pärjää, ja että pitää ainakin toinen auto vaihtaa isompaan, ja olis kiva muuttaakin vähän isompaan asuntoon jne.jne. Sitten tulee mieleen, että miksi noin pitkälle ajattelen, kun on näin aikaista. Mun aika monella kaverilla on ollu keskenmeno, niin sekin kummittelee takaraivossa... Eilen kirjoitin, että olis ollu rv.4+0, mutta laskurin mukaan se olisikin ollu jo 4+1, ja l.a. osuis 16.2.2009! Toivon nyt, että tämä menee sinne asti ja syntyy terve vauva!

Mimmi75, kp.31 tai rv.4+2

Vierailija
17/39 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mimmi75 plussasta!! =) Ja tsempeistä! :)

On: Eilen illalla n. klo 8 9 maissa oikein pisti ja vihloi kohdun puolelle ettei kunnolla pystynyt istumaan ja jalka piti olla suorassa. Oisko kestänyt n. 30 min. Luulen, että oli nyt kiinnittymiskipua kun nyt taas ei tuunut mitään. Huih, nyt alkaa jännitämään... Sunnuntaihin ainakin pitäisi odottaa. Miten sitä jaksaa...? No, täytyy yrittää. Eilen ois ollut sopivast dpo 7 tai 8.

Kävin verikokeessa (kilpirauhanen) ja saan tulokset perjantaina. Lääkäri sanoi, että asialla on kiire. Sekin vielä. :-/

Pitää mennä katsomaan mitä junnut kinastelee...

Kp 23/26-30

Vierailija
18/39 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi75: onnittelut plussasta! Tosi hieno juttu. Niin ja siinäpä se, että poistettava luomi on hankalassa paikassa, ulommassa häpyhuulessa sisäpuolella ... Silleen inhottavasti, että hiertää, joten siitä on eroon päästävä. Mutta suuntana sitten seuraava kierto. Toivottavasti paranee nopsaan ja hyvin. Mutta paraneehan tolla alueella "isommatkin vammat ja haavat" esim. synnytyksen jälkeen, että eiköhän tästä kuitenkin kunnialla selvitä. Ärsyttää vaan kun on sinne tarttenut nyt yhtäkkiä kasvaa...

Tervetuloa uusille, nimet jo unohtu. Itekin melko tuore täällä, muutaman kuukauden seuraillut ja kirjoitellut.

Tsemppiä kaikille piinailijoille taas tasapuolisesti!

Ihanaa kun on tänään ittelle vapaailta. Mennään tyttöporukalla syömään ja kattomaan sinkkuelämää-leffa. Ihan kiva mennä, vaikka elokuvaa ei ookkaan ihan hirveesti kehuttu... Vapaailta on vapaailta kotiäidille :-)

Piqu kp 10/29

Vierailija
19/39 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vielä yksi juttu. Muistin nyt kun luin tuon Mimmin jutun oireista.

Omaa napaa vaan, mutta yleensä minulla supistelee ja jomottaa kohdun puolta, mutta nyt ei supistele. Voiskohan olla... No, täytyy odottaa. Nyt tosin kp 23 menossa, joten voihan ne menkkakivut vielä tulla. Ainakin kohdun nipukka on vielä kiinni.

Täällä vaan sataa vettä. Ja kova ukkonen oli päivällä (Vantaalla).

Palataan! :)

Vierailija
20/39 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn täällä edelleen päivittäin lukemassa kuulumisianne ja täällähän oli plussauutisia! Ihanaa! Tervetuloa mimmi75 odottajiin!

Omalla kohdalla raskaus konkretisoituu huomenna, tai ainakin toivottavasti. Varhaisultraan olen menossa ja pelottaa ihan kamalasti..

Mutta plussatuulia kaikille ja pupuiluintoa!

vuma rv 7+3