*\*\*~3-KUUMEILIJAT!!!, VIIKKO 24~*/*/*
Uusi viikko taas...
Tässä viime viikon keskustelut:
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (39)
onnea mimmille ja onnee niille jotka lähipäivinä testailevat.
meillä vasta vois tärpit olla tossa ens viikolla.. olen noin suurinpiirtein päivät laskenu, mutta tärppää jos tärppää. en jaksas mitään tikkuiluja tms.. en ees jaksa miettii monesko kiertopäivä on jne.. tää nyt sen verran huoletonta hommaa täällä =)
molemmat olevista lapsista tärppäs heti siitä kierrosta kun lopetin pillerit, olenkin nauranut että tuun raskaaks pelkästään kosketuksesta. ja jos tää nyt tärppää samalla tavalla niin en tiiä naurattaako sitten, ettei pitäs jo paikkaansa..heh =)
vaikka sitten alkaa pelottaa kaikki muu. vaikka vaavi onkin toivottu.. että pitääkin olla tällanen huolehtija tyyppi.. välillä se rassaa..
Mimmi75 Todella paljon onnea plussasta! tarrasukkia ja vauvaliimaa.
sunny-74 tervetuloa.
2poj@näiti: zemppiä piinailuun. toivottavasti jotain on tapahtumassa.
Tänään mun sisko sai tytön. siinä on kokopäivä sitten mennyt. aamulla lähdettiin toiselle paikkakunnalle hoitamaan sen vanhempaa lasta ja jäätiin odottelemaan synnytystä. Sain tänään pidellä 3h vanhaa IHANAA pikku tyttö vauvaa. Äitin kanssa pyörittiin pikkuvauva vaateosastoilla ja ostettiin ihanaa pinkkiä lällyä tytölle. Voiko vauvakuumeisella olla ihanampaa päivää, kun voi hyvällä tekosyyllä vauvan vaatteita käydä ihailemassa ja sitä ihanaa muuta hömpötystä. Liikkeellä oli vauvamahoja ja kyllä jotenkin kateellisena heitä sivusilmällä vilkuilin.
no kyllä mä eilen testasin ja puhdas nega sieltä tuli. täti ei ole kyllä vielä tullut ja mitään normi menkkaoireita en ole havainnut. Ehkä elättelen vielä toiveita mahdollisesta plussasta, mutta kyllä se nega oli kylmä suihkukasvoille. Ennen olen testannut kun tädin kyläily on ollut kaksi viikkoa myöhässä ja silloin on plussa pärähtänyt heti testeriin, ennen kuin viiva edes tullut kontrolli kohtaan (vai mikä sen toisen kohdan nimi nyt on)
piinailu jatkukoon...
kp 29/28-30 puolentunninpäästä kp30/28-30
Tässä on ollut nyt 4pvä myöhässä menkat ja on ollut sellaista kivaa kipua rinnoissa, sattuu jopa kävellä ilman rintsikoita, tuntuu että painavat kuin synti ja mitenkään päin ei ole hyvä olla, ja varsinkaan nukkua.
Vatsassa poreilee kuin perhosia olis ja sit yhtäkkiä taas kova vihlaisu. No katsellaan nyt miten etenee tääkin homma, testiä en uskalla tehdä kuin vasta kun ne on huomattavasti myöhässä, muuten tulee taas paha mieli.
Onnea tarvitsee jokainen ja sitä toivotan kaikille. :D
joten se siitä sitten. Marraskuusta asti on yritetty ja nyt alkaa olla vähän veto veks. Tai siis välissä oli km, mutta kumminkin. Joten ei siis helmivauvaa meille. Palailen asiaan taas tuossa parin viikon kuluttua, mutta nyt ei kyllä nappaa koko touhu yhtään.
Mutta siis onnea Mimmi75! Vedähän porukkaa mukaan sinne odotuspuolelle :)
kaaka
Kiitos mimosakukka! =) Paljon tsemppiä myös sinullekin!! :)
ON: Sori taas omaa napaa... On kyllä niin menkkamainen olo tänään. :( Eipä ole kovin toiveikas olo. Jomtotaa menkkamaisesti ja oli hiki yöllä tarkotitaa yleensä, että menkat alkaa pian. Puuh.. Täytyy vielä odottaa. :( Eikö ikinä tärppää??
Nyt pitää mennä ulos lasten kanssa.
Kp 24/26-30, yk 10
Tiedän, että se täti on kurja seuralainen... Tässä vauvaprojektissa on itsellänikin tunteet vaeltaneet laidasta laitaan, ja välillä ollut ihan toivotonkin olo, mutta aina sieltä on vaan uuteen kiertoon lähdetty! Välillä petihommatkin on tuntuneet ihan pakolta... Mulla kuparikierukka poistettiin elokuun puolivälissä, eli en ollu edes käyttäny hormonaalista ehkäisyä, niin silti kierrot oli ihan sekaisin ja nyt vasta tuli se kaivattu plussa. Kyllä se teillekin vielä tärppää!
*Lähetän sinulle plussasäteitä uuteen kiertoon!!!*
Tämä 3-kuumeilijoiden pino tuntuu niin kotoisalta...
Toivottavasti saan pian kavereita tästä pinosta sinne o-puolelle!
Mimmi75, rv.4+3
Mies nukkuu vielä, ajattelin ensin tulla kertomaan teille ;)
En jaksanut enää elää jännityksessä ja testasin äsken sillä Onni-testillä. Jännitystä riitti siinäkin, kun toiseen ikkunaan ei tullut mitään väriä - mutta ei kontrolli-ikkunaankaan! Parin minuutin kuluttua vasta ilmestyi molempiin viivat eli PLUSSAA tuli! :)
Sukulaiset on kovasti raskaana ja en tiedä miten mun vauvauutinen otetaan
vastaan.. Pian on isovanhemmat lujilla lastenhoitotarpeiden kanssa!
Nyt olen vielä niin alussa että ehtiihän tässä käydä kaikenlaista. Mutta toivotaan parasta!
Tsemppiä kaikille muillekin!!
Sunny 4+3
En olekaan sitten onnistunut kirjautumaan sivumuutoksien jälkeen, joten olen tyytynyt seurailemaan sivusta muiden tapahtumia.
Paljon onnea kaikille plussanneille!
Pitkän nettipimennon jälkeen kerron hieman itsestäni:
Olen 33 vuotias kahden lapsen (6 ja 8 vuotiaat) äiti. Pitkään on mietitty kolmosta, mutta oma sairastuminen lykkäsi mietintöjä. Eikä päätös vieläkään ole täysin varma.
Mutta joka tapauksessa hormonikierukka lähti n kuukausi sitten. Päivästä riippuen olen tyytyväinen päätökseen tai sitten se hirvittää.
Tilanne on ollut se, että tarkoitus olisi hieman vältellä raskaaksitulemista jokunen tovi. Pelata siis Venäläistä rulettia. Katastrofi ei tietenkään ole, jos jo raskautuisin.
No nyt ensimmäisistä kuukautisista on 33 päivää, eikä menkkoja näy tai kuulu!
En ole edes uskaltanut testata. Voihan olla, että kierto on vielä sekaisin, tai sitten olen raskaana.
No jos juhannuksen alla sitten viimeistään testaisin, tietääpähän sitten mitä mökillä saunajuomana on.
Että tällaista täällä tänään!
Tulet kans mukaan helmikuun odottajiin... Meillä onkin l.a:t perättäisinä päivinä!
Mimmi75, rv. 4+4
Onnittelut sunny-74 plussasta. Ihanaa kun noita plussia tulee nyt tasaiseen tahtiin!
Itsellä ei kummempia. Luometkin nyt poistettu ja selvittiin ilman tikkejä kun lääkäri käytti jotain uutta tekniikka ja poltti sitten reijät kiinni. Ja kyllä tuolla yksityisellä noi hommat hoituu niin tyylikkäästi muutenkin, onneksi on olemassa vanha vakuutus... Että josko sittenkin pääsis kokeileen oviksen hyödyntämistä alkuviikosta.
Eipä tässä muuta asiaa nyt! Odottelua, odottelua... Onneksi on tulossa viikonloppu. Tulispa kivat kelit!
Piqu (kp12/29 yk1)
Täällä näyttää olevan kova plussa-aalto meneillään! Puhaltakaa ja hönkikää tännekin päin... vaikkakin mulla tilanne on mikä on...
Kävin maanantaina siis niissä verikokeissa, kaikki mahdolliset hormonit testataan. Eilen kävin papa-kokeessa ja näytti siltä että menkat ei ainakaan ole tulossa vaikka söin jo yhden Terolut kuurin, siitäkin on jo viikko kun se loppu. Nyt taas pitkästä aikaa tuntuu jotain tapahtuvan tuolla "alakerrassa". On sellanen vähän niinku menkkamainen olo tai sit ovista pukkaa päälle ja sekstailutkin on taas pitkästä aikaa maistuneet paremmalta =) Km:n jälkeen ei oikeen oo ollu fiilistä, mutta josko nyt taas innostuu tohon puuhaan...! 1.7. on sit aika sinne napolle ja tutkaillaan ja kuulen verikokeiden tulokset... Vähän jänskättää, että onko nämä jo vaihdevuodet vai mitä.
Neuvolassa täti kyllä ihmetteli suuresti jos näin on, koska olen vasta saanut km:n ja muutenkin kun ikää ei vielä kuulemma ole läheskään liikaa. Käski välillä testailemaan, koska voi raskautua vaikkei menkkoja ole ollutkaan vähään aikaan.
No katsellaan ja kuulostellaan
mp73, yk 18, kp 69/30
onnea sunny! Tarrasukkia matkaan.
Kaaka pahoittelut tädistä.
Mp73 käyntisi terkalla oli varmaan positiivinen. Toivoa ei ole menetetty. Ehkä nyt tärppäisi sinullakin ku et ole stressaillut asian kanssa..?
Testasin silloin kp28 puhtaan negan, mutta vieläkään ei ole menkat alkanu eikä oikein ole menkka oireitakaan. Ajattelin odotella vkl yli ja jos menkat ei ole alkaneet voisi ehkä testailla. Kuparikierukan kanssa kierto oli todella säännöllinen, voiko kierto nyt sitten ruveta heittelemään?
Kp 31/28-30
Paljon onnea sunn-74! =)
mp73: Tsemppiä kovasti sinulle! =) Ja hyvä kun pääsit tutkimuksiin.
Pidetään peukkuja, että plussa tluee mimosakukka. bd bd bd!!! :)
ON ).(: Täällä odottelen, että alkaako menkat vai ei ja alkaa vähitellen hermot kiristyä. Luulenpa, että ne alkaa, koska kohdun nipukka tullut alas ja vähän on auki. Ja finnejä pukkaa kuin teinillä ja alavatsaa jomottaa. On tosi kärttyinen olo! :-/ Suoraan sanoen. v.tuttaa. X-(
Ottaa pattiin kun tunsin ns. kiinnitymiskivut ja nyt sitten täti porhaltaa paikalle luultavasti. Eli luteaalivaiheessa jotain häikkää kait? Terolutejako siihen otetaan? Siis keltarauhashormoonia. Himputti...! :( Seuraavaksi alkaakin jo yk 11. Onko jotain keltarauhashormoonivoidetta jota voi itse kokeilla? Aika riskialtista tietty on itse alkaa kokeilemaan. Mutta silti.
SAin kilpirauhaskokeen tuolkset: Ne on ok. Ilmeisesti talvella oli kilpparintulehdus, joten voi olettaa että siksi ei tärpännyt.
Nyt täytyy mennä ulos... Palataan! =)
Kp 26/26-30
P.s. Aconin herkään ei edes haamua tänään.
ON: täti tuli kylään. kyllä harmittaa, mutta ei voi minkään.
Stressasin todella paljon tässä kierrossa tämän raskautumisen kanssa, joten se on voinut vaikuttaa. Ovista en huomannut, mutta en tässä kierrossa rupea kuitenkaan tikuilla sitä etsimään. Ehkä jos tää "projekti" alkaa venymään pidemmäksi niin kaipa pitää ruveta apukeinoihin turvautumaan ja ruveta tikuttelemaan että ovuloinko ollenkaan.
On vähän masis fiilis, joten toivottavasti en pilannut teidän muiden päivää tällä mun ruikutuksella.
kp1/28-31(??)
Täällähän on plussatuulia, toivottavasti tarttuvaa sorttia. Ja muitakin tuoreita yrityksen aloittaneita. Onnea matkaan!
ON:Mulla tuli täti kylään ekan kerran neljään vuoteen. Kierukan poistosta nyt siis n. kaksi viikkoa. Kai tässä saa olla tyytyväinen että näinkin hyvin lähti jotain tapahtumaan. Ihan normaalin oloiset menkat, vaika edellisistä siis jo hieman aikaa..Mutta rehellisyyden nimissä ei näitä kyllä ikävä ole ollut.
Nyt ois hyvät tsäänssit yrittää klassista juhannusbeibiä : )
Tänään siis kp.4/n.30-34 yk 1 ;)
mimosakukka: Pahoittelut tädin saapumisesta. :(
ON):(: Ei mitään erikoista. Menkat ei ole alkaneet, mutta eilen jomotti kipeästikin alavatsaan, tänään ei. Eilen vielä oltiin puuhissa ja nyt tulee jotain ihmeen limaa (sori). Kohdun nipukka on ylhäällä jaauki. Joten eiköhän se täti sieltä... Katsotaan. Vielä pari päivää odotellaan. Tänään Clear bluella nega. Mutta onkin vasta dpo 10 tai 11.
Tsemppiä kaikille! :)
Kp 27/26-30
2pojanäiti: mulla oli kanssa kohdun nipukka ylhäällä ja auki ja luulin tosissaan että menkat alkaa. No plussahan se sieltä tuli. Älä luovuta vielä!
Onnittelut plussanneille ja tsemppiä uudelle kierrolle joutuville!
AIHA palstaterroristi
Kiitos tervetulotoivotuksista :)
Kävin tänään ostamassa testin, sen nimi on Onni, hih! :)
En taida vielä huomisaamuna uskaltaakaan testata, tuntuu liian aikaiselta.
Ehkä perjantaina..
Ekaa lasta yrittäessä kävi kaksi kertaa niin, että ehdin jo pissata purkkiin ja huomasin siinä samalla, että menkat alkoi. Säästyi testi kun en ollut ehtinyt avata sitä. ;) Pitää siis nytkin odotella sen verran ettei tule ihan turhaan testattua negaa..
Sikäli hyvältä näyttää että olen ollut hyvällä tuulella ja AINA päivää ennen menkkoja olen alakuloinen ja vihainen. Joten ei ne voi ainakaan huomenna alkaa, eihän? ;) Nippailut jatkuu vatsassa ja rinnoissa ja ihan kuin olis pientä hajuherkkyyttäkin. Sitä tosin oli myös kuukausi sitten. Samoin kuin karmeita finnejä. Hölmöä että menkkaoireet on pitkälti samat kuin raskausoireet!
Rinnat on ihmeen vähän kipeät, hmm..
Jännittää!!! Kp 30/27-30