Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaikäinen oppilaani pyytelee minua treffeille. Miten tulisi toimia?

Vierailija
05.03.2012 |

Oppilas pyytelee minua tämän tästä treffeille. Opettajana tilanne on minulle hankala, koska en voi tietää, että onko poika ihan oikasti tosissaan vai heittääkö koko juttua läpällä. Jos hän on edes puoliksi tosissaan, niin jos puutun asiaan tosi jyrkästi, niin hän saattaa ottaa sen tosi kovana kolauksena / hänen nolauksenaan. Jos taas heittää läpällä, niin johan minä olen huumorintajuton idiootti.

Toistaiseksi olen tyytynyt naureskellen kieltäytymään kunniasta siis.

Mitä te toivoisitte tehtävän, jos teidän teinit kyselisi opettajaa treffeille?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajille, että heitä pyydellään treffeille ja/tai että olette saaneet opettajainkoulutuksessa jonkun kasvatuksen siihen, että miten asiaan puututaan?

Itselleni tämä on hivenen yllättävä tilanne, jossa toki toimin aina asian kieltäen, mutta toisaalta yritän olla ystävällinen.

En suoraan sanottuna uskalla ottaa poikaa kahdenkeskiseen jututukseen asiasta, sillä kaikki muutkin ovat kuulleet herran treffipyynnöt ja johan koko koulussa lähtisi huhut kiertämään, jos vetäisisin tässä tilanteessa pojan omaan luokkaani asiaa selvittämään. En myöskään halua tehdä kärpäsestä härkästä, jos poika vaikka läpällä tuota juttua heittää.

Pojan vanhemmat ovat yhteiskunnassa erittäin korkeassa asemassa, joten heille ilmoittaminenkin tästä tilanteessa on mielestäni poissuljettua ja en kyllä halua poikaa niin nolatakaan.

No eiköhän tuo poika tuosta lannistu, kun tyynen rauhallisesti aina kieltäydyn. Siihen en viitsi vedota, että olen hänen opettajansa, koska tiedän jo näiden murkkujen ajatuksenjuoksun eli seuraava lause onkin se, että hyvä, lupasit lähteä treffeille siis kesäkuussa, kun et ole enää meidän opettaja tai että haluat siis lähteä treffeille, mutta opettajuutesi vain estää sen.

Vierailija
2/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua pojalle kahden kesken?! Sä olet opettaja ja kasvattaja. Tietysti uskallat! Juorut ym., voi kamala, miten epävarma olet! Mut sorry, en mä tästä mitään mollausviestiä aikonut. Yritä nyt vain ryhdistäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan kohteliaasti sellaiset voi torjua. Useimmat ylä-aste ikäisten opettajat ovat varmasti sellaista kokeneet vaikka harvemmat kai noin suorasukaisesti ihan treffipyyntöjä. Ei kiitos ilman ivaa ja ilman suuria tunteita toimii varmasti ihan hyvin.

Vierailija
4/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin lähes viikoittain kysytään treffeille. En tee niistä mitään numeroa, yleensä vastaan vaan, että "toki, minne mennään?" ja juttu jää siihen. Kyllä mun oppilaani olisivat aika ihmeissään, jos siitä alkaisin järjestää isompaa numeroa tai torua.

Vierailija
5/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luokallani oleva poika vitsillä pyysi naisopettajaamme treffeille. Se oli vaan sellaista kaverien hauskuuttamista ja opettajakin onneksi älysi suhtautua siihen huumorilla.

Uskon ap:n tilanteen samankaltaiseksi. Jos poika olisi tosissaan, niin tuskin pyytäisi toisten kuullen.

Vierailija
6/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luokallani oleva poika vitsillä pyysi naisopettajaamme treffeille. Se oli vaan sellaista kaverien hauskuuttamista ja opettajakin onneksi älysi suhtautua siihen huumorilla.

Uskon ap:n tilanteen samankaltaiseksi. Jos poika olisi tosissaan, niin tuskin pyytäisi toisten kuullen.

Vierailija
7/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihanko oikeasti et tiedä, vaan kyselet täältä vastauksia? Aikuinen ??? ihminen?

Vierailija
8/14 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta sitten kun olet kolme vuotta minua vanhempi voit ruveta kyselemaan.

Vierailija
9/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sun täytyy kysyä tuota palstalta. Tietysti olet selkeäsanainen aikuinen ihminen, joka ilmaisee, ettei treffeille meneminen ole mahdollista. Voit kahden kesken selittää asian pojalle ja pyytää ystävällisesti, mutta selvästi häntä lopettamaan. Et missään tapauksessa mitenkään rohkaise häntä tai flirttaile takaisin.

Vierailija
10/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä naureskele äläkä ole jyrkkä. Asiallisen napakasti vain sanot, että ei ole mahdollista ja toivot, että lopettaa pyytelyn.

Vierailija
11/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olen aikuinen ja sinä teini ja minun oppilaani, joten ei kiitos.

Vierailija
12/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan muiden oppilaiden kanssa.

Jos suostuu, niin kysele lounastaessa ihan tavallisia juttuja häneltä ja kerro myös itsestäsi ihan tavallisia juttuja. Ihan normaalia kanssakäymistä, johon teinienkin on hyvä oppia jo hyvissä ajoin.

Vierailija
13/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydät päästä heti kotiin nuorikkona esiteltäväksi. Luulen, että sieltä kotoa selviää pikapikaa minkä askeleen seuraavaksi otat.

Vierailija
14/14 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän voi ymmärtää juuri niinkuin toivoo..

Tuli mieleen, että jos on pyytänyt useamman kerran, niin tuski on ohimennen heitetty pila. Kannattaa varmaan vastata jotain, mikä lopettaisi kyselyt kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan