Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks äitiyskortti pitäis ottaa mukaan synnytykseen?

Vierailija
05.03.2012 |

ei kysynyt kukaan

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta heitin sen menemään muuton yhteydessä kun ajattelin että eipä tuotakaan enää tarvita. Siis synnytyksen jälkeen.

Jos tässä vielä raskaaksi tullaan (hyvin epätodennäköistä kylläkin) ja joku alkaa mussuttamaan siitä kortista niin kysyn että mitähän ihmettä ne niillä vanhoilla tiedoilla tekevät kun jokainen raskaus on erilainen.. Enemmän tosiaan itseäni ihmetyttää että miksi sitä korttia pitäisi säilyttää mahdollisesti vuosia jos ehkä sattuu tulemaan vielä raskaaksi.

Vierailija
2/13 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, multakin otettiin heti ilmoittautumisessa kortti ja se palautui sit aikanaan neuvolan kautta. Ei siihen mitään ylimäärästä merkintää ollut tullut kun saatiin ihan tuloste sairaalassaoloajalta ja synnytyksen kulusta kertomus.

Meillä on ainakin esitietolomake lähetetty jo tyyliin rv 26 neukun kautta synnärille. Ja kyl se kätilö on sen varmaan toimistossa lukenut läpi.

paitsi muistaakseni sinne korttiin tuli joku merkintä virtsankarkailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun äiti on säästäny mun neuvolakortin.Mun mielestä niitä on kiva kattella jälkeenpäin.Ja aion myös sääsätää lapsieni kortit.

Vierailija
4/13 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siinä näkyy tiivistetyssä muodossa raskauden kulku, onko ollut normaali vai miten. Kaikki ei muista ulkoa arvojaan jne, tai ei voida vaikkapa äidiltä kysyä jos on jotain ongelmia.

Eli ehkäpä varmuuden vuoksi mukana, paljonkos se nyt painaa mukaan ottaa? Ei paljon. Ja tuskin kielletään synnyttämästä jos ei ole.

Vierailija
5/13 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun äiti on säästäny mun neuvolakortin.Mun mielestä niitä on kiva kattella jälkeenpäin.Ja aion myös sääsätää lapsieni kortit.

Niitä kuitenkin tarvitsee sinne 6-vuotiaaksi(vai oliko jopa pidempään) asti.

Kyllä minä muistan sen jättimäisen mahan, järkyttävän turvotuksen, v-mäiset mahanmittaukset jne. jutut ilman sitä läpyskääkin. Mutta tosiaan. On todella epätodennäköistä että toistamiseen raskaaksi tulisin, vaikka ehkäisyä ei ole ollut vuosiin. Mies joutunee vaihtamaan naista jos toisen lapsen haluaa. Ilmeisesti minusta ei tule toistamiseen äitiä.

Vierailija
6/13 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kuitenkin tarvitsee sinne 6-vuotiaaksi(vai oliko jopa pidempään) asti.

Kyllä minä muistan sen jättimäisen mahan, järkyttävän turvotuksen, v-mäiset mahanmittaukset jne. jutut ilman sitä läpyskääkin. Mutta tosiaan. On todella epätodennäköistä että toistamiseen raskaaksi tulisin, vaikka ehkäisyä ei ole ollut vuosiin. Mies joutunee vaihtamaan naista jos toisen lapsen haluaa. Ilmeisesti minusta ei tule toistamiseen äitiä.

Tarkoitinkin alkuperäistä kysymystä, että miksi pitää ottaa kortti synnärille mukaan.

Vierailija
7/13 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tiedot neuvolasta eivät mene automaattisesti synnärille ja synnärillä pystyy kortin tietojen perusteella nopeasti katsomaan kuinka raskaus on sujunut.

Vierailija
8/13 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos synnytät muussa sairaalassa.

Ja kovati ihmettel, kuka heittää oikeesti sen roskiin??? Ihana muisto ja voi toisen raskauden aikana verrata masun kasvua, painoa ym..

Mutta heitin sen menemään muuton yhteydessä kun ajattelin että eipä tuotakaan enää tarvita. Siis synnytyksen jälkeen.

Jos tässä vielä raskaaksi tullaan (hyvin epätodennäköistä kylläkin) ja joku alkaa mussuttamaan siitä kortista niin kysyn että mitähän ihmettä ne niillä vanhoilla tiedoilla tekevät kun jokainen raskaus on erilainen.. Enemmän tosiaan itseäni ihmetyttää että miksi sitä korttia pitäisi säilyttää mahdollisesti vuosia jos ehkä sattuu tulemaan vielä raskaaksi.

Vierailija
9/13 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttuvia tauteja, hepatiitteja tai hiviä ja nähdään esim verenpaineet ja raskauden kulku. terkuin synnärissä töissä oleva

Vierailija
10/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen täydennettiin vielä tiedot syntymästä. Olisiko joku uusi systeemi, että tiedot menee eteenpäin jo sähköisesti?

Vierailija
11/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei vilkaissutkaan sitä, kun menin synnyttämään. Annoin sen kyllä kätilölle...

Vierailija
12/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, multakin otettiin heti ilmoittautumisessa kortti ja se palautui sit aikanaan neuvolan kautta. Ei siihen mitään ylimäärästä merkintää ollut tullut kun saatiin ihan tuloste sairaalassaoloajalta ja synnytyksen kulusta kertomus.

Meillä on ainakin esitietolomake lähetetty jo tyyliin rv 26 neukun kautta synnärille. Ja kyl se kätilö on sen varmaan toimistossa lukenut läpi.

Vierailija
13/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta se ainakin on otettu. Siihen merkataan synnytyksen kulku joka sitten viedään takaisin terkkarille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän