Onko 3kk ikäisen koliikkivauvan äidillä mielestänne suuri riski masennukseen
jos raskaustesti näyttää positiivista. En ole masentunut tai muutakaan. Olen lujatahtoinen ihminen. Neuvolassa sanottiin että riski masentua on suuri nyt kun odotan taas.
Kommentit (5)
Että on melkein varmaa että masennun tämän raskauden myötä ja viim. vauvan synnyttyä.
sitten ole vakavaa huolta jaksamisestasi jo nyt.
Ja negatiivisista asioista jankutetaan niin kauan, että on ihme ellei masenna! Kannattaa uskoa itseensä, vauvan syntymisen jälkeen mieli heittelee ihan jokaisella jonkin verran. Ihan jokaista väsymystä tai itkuherkkyyttä ei kannata luokitella masennukseksi.
Ja negatiivisista asioista jankutetaan niin kauan, että on ihme ellei masenna! Kannattaa uskoa itseensä, vauvan syntymisen jälkeen mieli heittelee ihan jokaisella jonkin verran. Ihan jokaista väsymystä tai itkuherkkyyttä ei kannata luokitella masennukseksi.
Minä en saanut masennusdiagnoosia, vaikka menin sitä "hakemaan". Tarkoitan että mieleni oli niin hirveässä myllerryksessä että olin jo aivan varma masennuksesta ja puhuin huolestani sekä neuvolassa, psykologilla että lääkärillä. Kaikki totesivat, etten olen masentunut vaan univelkainen.
Tarkoitatko että masentuisit nyt vai uuden vauvan synnyttyä?
Kuka tahansa voi masentua, ja jos on koliikkia tms. haastetta niin totta kai riski on suurempi. Lujatahtoisuus ei tähän vaikuta. Hyvä ettet ole masentunut nyt, ja toivottavasti et masennukaan. Jos masennut, niin hae hyvissä ajoin apua.