G: Palkkaa saa lisää pyytämällä
http://www.taloussanomat.fi/raha/2012/03/05/nyt-sita-on-tutkittu-palkka…
Oletko sinä pyytänyt lisää palkkaa ja onnistunut saamaan korotuksen?
Kommentit (10)
Esimieheni tiesi että olen palkkakuopassa. Pyysin lisää rahaa ja sain melkein tonnin korotuksen. Nyt olen tyytyväinen. Firmassa aloittamisen jälkeen (n. 3 vuotta) palkka on noussut yhteensä n. 1400 EUR. Toimenkuva tosin vaihtui, mutta en siirtynyt esimiesasteelle.
Mulla oli palkkaluokka G17, sain sen nostettua G21, kun vetosin osaamiseeni ja työkokemukseeni. Pieni se on vieläkin, mutta omalla alallani ihan hyvä.
että ei voida antaa. nyt on titteli vaihtunut ja korotuspyyntö sisällä kolmatta kuukautta. Eli selvääkin selvempi on, että firma lähtee vaihtoon jos päätös on edelleen kielteinen.
olen saanut kahdesti korotuksen pyytämällä, toisella kertaa 30e/kk mutta sitten toisella kerralla 220e/kk.
Suosittelen! kannattaa hyvin perustella!
Eka kerralla oli kuulemma huono taloustilanne, seuraavalle kerralla luvattiin asia hoitaa, kun työnluokitusta muutetaan koko osaston kohdalla (palkkaluokka nousi, mutta palkka ei) ja kolmannella kerralla (pian tuon pallkaluokituksen jälkeen) oli taas tosi huono taloustilanne. Eli koskaan ei ole ollut hyvä, eikä palkka ole noussut. Pomon mielestä tosi perusteeni olivat hyvät.
Eka kerralla oli kuulemma huono taloustilanne, seuraavalle kerralla luvattiin asia hoitaa, kun työnluokitusta muutetaan koko osaston kohdalla (palkkaluokka nousi, mutta palkka ei) ja kolmannella kerralla (pian tuon pallkaluokituksen jälkeen) oli taas tosi huono taloustilanne. Eli koskaan ei ole ollut hyvä, eikä palkka ole noussut. Pomon mielestä tosi perusteeni olivat hyvät.
Lisäksi jos asiasta "kehtaa" kysyä useamman kerran kun mitään ei tapahtu niin saa hankalan henkilön maineen ja motivaatiota ruvetaan epäilemään. Palkka nousee meillä vain jos menee muualle töihin.
Ilmoitin tylysti, että vaihdan duunia, koska yh:na mulla ei ole enää varaa tähän työpaikkaan ;-)
Ihan kuin se toisi leivät päälle voita. Jos työnkuva muuttuu, niin kyllä palkankin pitää muuttua. Jos se ei muutu tarpeeksi, niin silloin vaihdetaan työpaikkaa kuten minä tein.