Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivatlon rakentaneet! Jos tontin saa n. 80 000€:lla, paljonko

Vierailija
05.03.2012 |

suunnilleen maksaa loppu, eli n. 170 neliön kivitalo? esimerkkejä kaipailisin. Onko 400 000€ budjetti liian pieni, kun itse ei rakentamiseen osallistuttaisi ollenkaan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään merkitystä talon hinnassa:)

Äkkiä laskettuna teetetty 170m2 maksaa n 430k€ jos riittääkään (2500€/m2), riippuu tontin laadusta. Esim meidän naapurissa pelkästään kallion räjäytykseen ja maatöihin tulee menemään 100k€!!

170 m2 talo + varasto ym. 30 m2. Tällä hetkellä rahaa mennyt n. 430k, vielä pihan laittamista jäljellä.

Lammi-talo pk-seudulla, helppo tontti ja rakenteeltaan yksinkertainen (suorakulmio) talo. Itse ollaan tehty äärimmäisen vähän (paitsi tietysti suunnittelua ja kilpailutusta sitäkin enemmän).

Se joka arvioi neliökustannukseksi 2000 e/m2, arvioi mielestäni pahasti alikanttiin. Ei kovin helposti onnistu, jos ei ole tarkoitus tehdä paljoa itse.

Ei ihme jos maksaa kun taloa tehdään kivi kiveltä

Me kilpailutettiin useampi taho, myös mm. elementtitoimittajia. Lammi oli hinnaltaankin kilpailukykyinen.

Ollaan oltu tyytyväisiä valintaamme. Onnistuttiin valitsemaan myös hyvä urakoitsija, joka harkoista rakennettaessa toki on tärkeä.

Oliko valuharkot kilpailutuksessa mukana. Ladotaan paikalleen ja kura sisään. Lopputulos paljon vahvempi kuin teidän harkoissa

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/meri-toppilan-puukottajalle-kolmen-vu…

Vierailija
22/22 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten butjettinne ei riitä millään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi