Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästän rahaa, mies ei

Vierailija
05.03.2012 |

Poikaystäväni ei osaa säästää rahaa, vaikka olemme suunnitelleet tulevaisuutta omasta asunnosta/autosta jne.

Itse olen kituuttanut kuluja kohta vuoden. Vaihdoin vakuutusyhtiötä jotta säästän,kaupassa lasken tarkkaan mitä tarvitsee ym. arjessa tapahtuvia säästöjä. Alkaa jo ärsyttää että toiselle säästäminen ei merkitse mitään. Hän saa parempaa palkkaakin kuin minä,silti kuun lopussa ollaan kohta puolin p.a. Millä sanoilla lähestyn häntä, että säästäminen tarkoittaa myös molempia..Vai annanko hänen vain ajautua henk.kohtaisen vararikkoon?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt päädytte ostamaan sen asunnon niin sitten kaikki erikseen, eli omat lainat (tosin kuten joku jo sanoikin, ei silti paljon auta siinä tilanteessa kun mies ei omaansa maksa..) ja sitten laskut osittain toisen nimelle, esim. sähkölasku sulle, nettilasku miehelle jne.

Mulla nimittäin on kaveri jonka mies oli ihan samanlainen (tosin sen lisäksi myös petti ja löi). Jostain kumman syystä kaveri silti halus sen kanssa yhteisen kämpän ja hankkivatkin. Ero tuli alle puolessa vuodessa,ja sitten kaatui kaverille laskut päälle kun miehen oli pitänyt huolehtia mm. sähkölaskusta joka oli kaverini nimissä ja oli vaan jättänyt maksamatta. Yhtiövastikkeista oli myös karmee vääntö joka kuukausi.

Vierailija
22/23 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut se, että meillä on vain yksi käyttötili. Kummankin palkat menee sinne ja palkkapäivänä tililtä lähtee lyhennykset, vastike ja kaikki muut pakolliset laskut (tulee e-laskuina ja muutan eräpäivän palkkapäiväksi, vaikka eräpäivä olisi myöhemmin kuussa). Lisäksi palkkapäivänä lähtee 600€ s-tilille ruokaostoksia varten sekä tietyt summat lasten säästötileille ja omalle säästötilille.

Se vähä mikä käyttötilille jää, sen on riitettävä koko kuun muihin menoihin. Mieskin on vuosien varrella tämän ymmärtänyt ja nykyään kysyy aina multa, onko meillä varaa x-juttuun. Tämä toimii. Jos mies saisi oman palkan omalle tilille, niin ei todellakaan osaisi sitä järkevästi käyttää, ollaan tästä monen monta kertaa jutetu ja hän itsekin sen siis ihan avoimesti myöntää, että ei hallitse rahankäyttöä. Hyvä mies muuten, joten tämän pikkujutun (joka on täysin "hoidossa") takia en vaihtoon laita ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ostatte asunnon ja on asunnonlyhennyksen aika. Sulla on säästössä rahat, mutta miehelläsi ei. Saat kuitata hänenkin osuutensa, johon sulla noin pienillä tuloilla ole varaa.

Otatte kummatkin omat lainanne. Sä maksat säännöllisesti, miehesi ei.

Pankki vaatii omansa ja voitko kuvitella miten helppoa pankilla on myydä puolikasta asuntoa. Sä et voi sitä lunastaa kun sulla ei ole siihen varaa eikä mahkujakaan. Parhaassa tapauksessa sä syöt kynsiä ja mies asuu siivellä.

miten teette nyt vuokran ? Maksatteko kumpikin puoliksi ? Kumman nimissä asunto on ?

Vuokran maksu on yleensä niin, että minä maksan ensin vuokran ja hän maksaa minulle takaisin (Yksityinen vuokranantaja) mutta olen saanut odottaa sitä maksua max. viikon. Nyt olen odottanut 5kk että hän maksaa minun nimissä olevat vakuutukset,jossa hänellä on siinä esim. henkivakuutus+pari muuta.

En ole koskaan hankkinut pankkilainaa,joten kaikkien teidän kommentit ovat olleet tosi tärkeitä ja saanut ajattelemaan "omilla aivoilla" :) Onneksi vahinkoa ei ole vielä tapahtunut.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi