Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuina päästä ystävistä eroon?

Vierailija
05.03.2012 |

Olen jo pidemmän aikaa ollut vastaamatta puheluihin ja tekstiviesteihin, mutta ei vain mene perille. Kadulla nähdessään pysäyttävät puhumaan enkä pääse ohi. En ole kehdannut sanoa päin naamaa, että ei vain kiinnosta. Kuvittelisin, että kun en vastaa tekstareihin ja puheluihin, että se kertoisi jo paljon.Mutta ei..

Minulla ei ole aikaa eikä jaksamista eikä luottoa enää näihin ulkopuolisiin ystäviin. Minulla on kaksi siskoa, me olemme aika tiiviitä ystäviä keskenämme ja se riittää. Tykkään olla omissa oloissani, mikä on johtanut päätökseen katkoa välit ulkopuolisiin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ainakaan syyttää liiasta sosiaalisuudesta.

Miksi sitten kirjoittelet tänne. Itke niille siskoilles. Ties vaikka olisin juuri se henkilö ketä haukut tässä jolla ei mene jakeluun. Hänkin kai on vain huolissaan sinusta. Arvostaisit vähän muitakin ihmisiä etkä vaan itseäsi.

Vierailija
2/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ainakaan syyttää liiasta sosiaalisuudesta.

Miksi sitten kirjoittelet tänne. Itke niille siskoilles. Ties vaikka olisin juuri se henkilö ketä haukut tässä jolla ei mene jakeluun. Hänkin kai on vain huolissaan sinusta. Arvostaisit vähän muitakin ihmisiä etkä vaan itseäsi.

En ymmärrä miksi olen muka itsekäs.Kaikki aikani menee perheen ja työn hoitamiseen.Jos aikaa on, niin tapaan siskojani ennemmin kuin näitä ystäviä, jotka eivät ole edes juurikaan luottamuksen arvoisia. Turhaa minusta ns. roikottaa sellaisia kavereita, joiden kanssa ei ole ikinä aikaa tai jaksamista olla. Perhe menee etusijalle.

Ihmeellisen kiukkupäinen asenne sinulla, kun ihan nätisti mielestäni kirjoitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran välitä meistä muista ja siskot riittävät niin mitä tulet sitten tänne itkemään.Sinun asenne on se että sinä olet kenen kanssa huvittaa silloin kun huvittaa. Sinun ei tarvitse sietää ketään. Nyt et siedä minun vastausta vaikka se on totuus. Jos kerran haluat olla yksin niin älä laita tänne mitään avunpyyntöjä. Soita siskolle. Kyllä voi soittaa kun kellokin on jo 6.Katotaan kuinka kauan hän sietää sinua.massa on paljon ihmisiä joilla ei ole ystäviä. Olisit kiitollinen siitä että sinulla on ihmisiä ympärillä.

Vierailija
4/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran välitä meistä muista ja siskot riittävät niin mitä tulet sitten tänne itkemään.Sinun asenne on se että sinä olet kenen kanssa huvittaa silloin kun huvittaa. Sinun ei tarvitse sietää ketään. Nyt et siedä minun vastausta vaikka se on totuus. Jos kerran haluat olla yksin niin älä laita tänne mitään avunpyyntöjä. Soita siskolle. Kyllä voi soittaa kun kellokin on jo 6.Katotaan kuinka kauan hän sietää sinua.massa on paljon ihmisiä joilla ei ole ystäviä. Olisit kiitollinen siitä että sinulla on ihmisiä ympärillä.

Siedänhän, ihmettelen vain. Olen aika itsenäinen ihminen enkä edes kaipaa ystäviä - siskoille voin puhua jos sellaista joskus on ja perhe on minulle aina etusijalla. Koen ahdistusta jos pitää nähdä esim näitä ystäviä, kun en omista asioistani voi puhua edes kunnolla. Luottamuspula. Saan koko ajan varoa puheitani.

Toiset ihmiset haluaa ystäviä,minä en ole ikinä ollut kaveeraustyyppiä, sillä tykkään olla omissa oloissani.Sinä taidat olla vasten omaa tahtoasi yksinäinen, kun on noin agressiivinen asenne?Ikävää jos näin on, minä taas kaipaan sitä.

Kysyinkin täältä neuvoa, että olisiko jollain hellää tapaa saada nämä ihmiset ymmärtämään etten jaksa olla ystävää.. en halua loukata.

Vierailija
5/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedänhän, ihmettelen vain. Olen aika itsenäinen ihminen enkä edes kaipaa ystäviä - siskoille voin puhua jos sellaista joskus on ja perhe on minulle aina etusijalla. Koen ahdistusta jos pitää nähdä esim näitä ystäviä, kun en omista asioistani voi puhua edes kunnolla. Luottamuspula. Saan koko ajan varoa puheitani.

Toiset ihmiset haluaa ystäviä,minä en ole ikinä ollut kaveeraustyyppiä, sillä tykkään olla omissa oloissani.Sinä taidat olla vasten omaa tahtoasi yksinäinen, kun on noin agressiivinen asenne?Ikävää jos näin on, minä taas kaipaan sitä.

Kysyinkin täältä neuvoa, että olisiko jollain hellää tapaa saada nämä ihmiset ymmärtämään etten jaksa olla ystävää.. en halua loukata.

älä kysy täältä! ketään ei kiinnosta.

Minäkin olen itsenäinen ihminen mutta arvostan ystäviäni. Myös minulla on perhe ja siskokin mutta on hyvä olla tekemisissä muidenkin ihmisten kanssa. Yksinkin viihdyn ja osaan yksin olla ilman että tulen tänne ruikuttamaan ja kysymään neuvoa. Kyllähän tuollaisen ongelman osaat itsekin ratkaista, eikös vaan.

Vierailija
6/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kysy täältä! ketään ei kiinnosta.

Minäkin olen itsenäinen ihminen mutta arvostan ystäviäni. Myös minulla on perhe ja siskokin mutta on hyvä olla tekemisissä muidenkin ihmisten kanssa. Yksinkin viihdyn ja osaan yksin olla ilman että tulen tänne ruikuttamaan ja kysymään neuvoa. Kyllähän tuollaisen ongelman osaat itsekin ratkaista, eikös vaan.

Vierailija
7/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä todella kiukkuinen ihminen. Toivottavasti et ole sitten niitä läheisiäsi kohtaan.Tyypillinen av-mamma kai sitten olet, kun sinusta en saisi edes kysyä neuvoa asiaan joka sinusta on vähäpätöinen.:)

Kyse olikin siitä, että en halua loukata ketään. Minulla on vaativa työ ja päälle pienten lasten kanssa eletty arki. Takki on tyjä iltaisin ja viikonloppuna koitan kerätä itseni kasaan taas työviikkoa varten ja perheen kanssa viettää laatuaikaa. Siihen yhtälöön ei sovi tässä elämäntilanteessa enää muut "ulkopuoliset" ihmiset. Ja en minä kuule niiden siskojeni kanssa ihan joka viikko tapaa ja ruikuta asioitani ;)

Vierailija
8/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sanoisit suoraan? So easy.

Et näköjään oikein ymmärrä sinulle vastanneiden ihmisten pointtia. Vaikuttaa vaan niin naurettavalta kun haluat ystävistä eroon ja tulet sitten tänne ruikuttamaan.

Vierailija
9/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sanoisit suoraan? So easy.

Et näköjään oikein ymmärrä sinulle vastanneiden ihmisten pointtia. Vaikuttaa vaan niin naurettavalta kun haluat ystävistä eroon ja tulet sitten tänne ruikuttamaan.

No anteeksi vain, kuvittelin tämän olevan KESKUSTELUpalsta. :)

Oma pointtini olikin, että en halua loukata ketään tieten tahtoen ja mietinkin, että olisiko oikeasti muuta suoraa tapaa ilmoittaa asia kun ei muuten mene perille. Jätän asian nyt siis sikseen enkä mainitse täällä enää asiaa, kun kerta mielestänne ruikutan vaikken sitä tee.

JUOKAA IHMISET SE AAMUKAHVI LOPPUUN jos se mielikin menisi aurinkoisemmaksi :)

Vierailija
10/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne ystävät siitä karkottuvat!

Käytät niitä hyväksesi ja haukut aina kun kohdalle osuvat.

Eipä ole kauaa ystäviä!

Tästäkin asiasta olisit tosiaan voinut niille siskoillesi kertoa....

Vierailija
11/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen muuta tietä ole. Luuletko olevasi niin ylivertaisen tärkeä näille ystävillesi että heidän maailmansa kaatuu siihen jos et halua olla heidän ystävänsä? Joskus joku loukkaantuu mutta eivät varmaan sinua kauan kaipaa, et vaikuta ihan sellaista ihmiseltä jonka kanssa ainakaan minä viitsisin aikaani kuluttaa.

Vierailija
12/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää ketään, kukaan ei enää näytä kaipaavan seuraani. Ehkäpä hekin ovat halunneet päästä minusta eroon ja siksi ovat vähentäneet yhteydenpitoaan. Minulla ei ole pokkaa kysyä asiasta, kun olen muutenkin niin hemmetin ujo ja arka. Jos toinen osapuoli on rohkea ja uskaltaa sanoa asioista suoraan, mitä esim. minun tapauksessani nämä pari kaveriani on (joiden etääntymistä kummastelen) niin vaikka se satuttaiskin niin mieluummin kuulisin suoraan ettei halua olla kaveri kuin tällä tavalla jättää asioita arvailun varaan.

Vierailija
13/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää ketään, kukaan ei enää näytä kaipaavan seuraani. Ehkäpä hekin ovat halunneet päästä minusta eroon ja siksi ovat vähentäneet yhteydenpitoaan. Minulla ei ole pokkaa kysyä asiasta, kun olen muutenkin niin hemmetin ujo ja arka. Jos toinen osapuoli on rohkea ja uskaltaa sanoa asioista suoraan, mitä esim. minun tapauksessani nämä pari kaveriani on (joiden etääntymistä kummastelen) niin vaikka se satuttaiskin niin mieluummin kuulisin suoraan ettei halua olla kaveri kuin tällä tavalla jättää asioita arvailun varaan.

Vierailija
14/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kaiken lisäksi aika epäsosiaalinen, en aina keksi puhuttavaa ja vielä aika tylsä ja estynyt persoona. Siis silleen, etten uskalla enkä pysty ex-tempore tekemään mitään repäisevää. Vaikka tuosta noin vaan heittämään jotain kärrynpyörää... Voisitko olla kaverini vai etääntyisitkö vaivihkaa löydettyäsi uuden repäisevämmän ja hauskemman ihmisen elämääsi?

T. 13

Vierailija
15/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kaiken lisäksi aika epäsosiaalinen, en aina keksi puhuttavaa ja vielä aika tylsä ja estynyt persoona. Siis silleen, etten uskalla enkä pysty ex-tempore tekemään mitään repäisevää. Vaikka tuosta noin vaan heittämään jotain kärrynpyörää... Voisitko olla kaverini vai etääntyisitkö vaivihkaa löydettyäsi uuden repäisevämmän ja hauskemman ihmisen elämääsi?

T. 13

Vierailija
16/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kaiken lisäksi aika epäsosiaalinen, en aina keksi puhuttavaa ja vielä aika tylsä ja estynyt persoona. Siis silleen, etten uskalla enkä pysty ex-tempore tekemään mitään repäisevää. Vaikka tuosta noin vaan heittämään jotain kärrynpyörää... Voisitko olla kaverini vai etääntyisitkö vaivihkaa löydettyäsi uuden repäisevämmän ja hauskemman ihmisen elämääsi? T. 13

Osaatko sanoa itsestäsi mitään positiivista?

Mutta en vähättele - myönnän kyllä että se kyvyttömyys heittää kärrynpyörää tuosta noin vaan on aikamoinen puute ihmissuhdetaidoissa.

Vierailija
17/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin ystäviin pakko pitää yhteyttä niin tiiviisti että se häiritsee elämää? Aikuisilla ihmisillä onkin oma elämä, ei yhteyttä voi, jaksa ja ehdi pitää joka päivä tai viikko tai edes kuukausi.

Aika itsekkäältä kuulostat jos mietit asiaa niin että kun sinä et kerran noita ystäviäsi tarvi niin joutavat mennä. Ystävyys on vastavuoroista. Jonain päivänä voi käydä niinkin että menetät perheesi ja/tai siskosi ja huomaatkin yllättäen että sinulla ei ole ketään jonka kanssa jakaa asioitasi.

Kieltämättä vaikuttaa aika omahyväiseltä tulla tänne av:lle valittamaan että aikaa ei ole ihmissuhteille eikä ystävät kiinnosta (silläkin ajalla olisi voinut jollekin ystävälle laittaa vaikka pikaisen "Moi! Toivottavasti kaikki on hyvin. Laitan tässä kaiken kiireen keskellä pienen viestin että olet ajatuksissani.". Miksi meitäkään täällä palstalla siis kiinnostaisi ihminen joka selkeästi on sitä mieltä ettei tarvi muita kuin läheisensä.

Itse olen pitkiäkin aikoja pitämättä yhteyttä mutta tuollaiset pienet viestit eivät paljoa aikaa vie. Ei aikuisen ihmisen tarvi enää mitään teinimeininkiä pitääkään yllä ja tekstata ja soittaa ja tavata jatkuvasti.

Vähän kypsymättömältä vaikutat.

Sinuna sanoisin suoraan ystävillesi ettei sinulla ole aikaa hoitaa ystävyyssuhteita vaan haluat keskittyä perheeseen ja työhön. On luultavasti parempi ettet pidäkään heitä roikkumassa koska et ole sellaista ystäväainesta jona he sinua pitävät.

Onneksi minulla ei ole sinunkaltaistasi "ystävää".

Vierailija
18/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen erakkoluonne, jopa siinä määrin että en aina jaksa vastata edes puhelimeen kun näen että eräs ystävä soittaa...

Minäkin haluaisin päästä eroon tästä kyseisestä ystävästä, syynä se että koen ettei meillä ole enää mitään yhteistä (olemme kasvaneet täysin erilleen). Miksi niin ei voisi käydä ystävyydelle?

Miksi olisi pakko leikkiä ystävää ihmiselle, jota vaivoin hermostumatta sietää?

Olen miettinyt miten katkaista ystävyys niin että se loukkaa toista mahdollisimman vähän, mutta en ole vielä keksinyt ratkaisua.

Siksi vastaan hänelle joskus puhelimeen ja pitkin hampain kuuntelen hänen asioitaan. Kyläilykutsuihin vastaan jotain ympäripyöreää, ja kun hän haluaisi tulla kylään keksin jotain tekosyitä.

En vain voi sille mitään, että tämä kyseinen ihminen ärsyttää minua enemmän kuin kukaan muu.

Kyseessä on ystävä monen monen vuoden takaa, nuoruuden ajoilta.

Vierailija
19/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

roikkuvat kynsin hampain ystävissään, koska eivät osaa olla hetkeäkään yksin.

Siksi meidän kaltaisemme itsenäiset ihmiset, joiden ei tarvitse ripustautua kehenkään, saati sitten pitää laumaa "ystäviä" ympärillä oman itsetunnon pönkitykseen, käyvät heidän hermoilleen.

Tunnistan tyypin...

Vierailija
20/20 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

roikkuvat kynsin hampain ystävissään, koska eivät osaa olla hetkeäkään yksin.

Siksi meidän kaltaisemme itsenäiset ihmiset, joiden ei tarvitse ripustautua kehenkään, saati sitten pitää laumaa "ystäviä" ympärillä oman itsetunnon pönkitykseen, käyvät heidän hermoilleen.

Tunnistan tyypin...

olen yksi näistä edellisistä vastaajista jotka "ripustautuvat" ystäviinsä. Olen siinä määrin itsenäinen että olen todellakin ihan itse osannut ne kehnot ihmissuhteet katkaista, useammankin, enkä siksi tajua miksi ap:n kaltainen "itsenäinen" ihminen tulee tänne vinkumaan neuvoa. Ihan lyhyesti, en todellakaan luokittele noita ap:n ystäviä ystäviksi jos niistä on tuollainen rasite tullut. Maailmassa on ihan oikeasti hyviäkin tyyppejä joihin haluaakin pitää yhteyttä. Ikävä ettei ole ap:n kohdalle sattunut. Mutta vakka kantensa valitsee vai miten se menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi