Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen todella loukkaantunut ystävälleni. Ei tee mieli puhua hänelle hetkeen.

Vierailija
04.03.2012 |

Jonkun mielestä olen varmasti loukkaantunut aivan turhaan, mutta silti!

Olimme eilen ystävän vauvan ristiäisissä. Ja vauva sai tismalleen saman nimen mikä minun lapsellani on! Tämä lapseni on vieläpä ystäväni kummilapsi, joten tasan tarkkaan on tiennyt, että meidän lapsella on sama nimi!

Meidän lapsi on jo vanhempi (4v) ja osasi itsekin ihmetellä miksi vauvalla TISMALLEEN sama nimi kuin hänellä. Lapsen etunimi ei ole löydy top 10-listalta, mutta ei ole mitenkään ainoa laatuaankaan.

Jotenkin vielä ymmärtäisin, että ovat antaneet saman etunimen tai toisen nimen tms, mutta kokonaisuudessaan sama nimi on jo mielestäni loukkaavaa. Ollaan kuitenkin paljon tekemisissä ja ollaan oltu hyviä ystäviä alaluokilta asti.

Ystäväni silloin 4 vuotta sitten oli sitä mieltä, että nimi on outo ja aika kummallinen, mutta nyt on kumminkin sen nimen lapselleen antanut. Olen todella loukkaantunut. Enhän minä niitä nimiä omista eikä lapsenikaan eikä tämä olisi loukannut niin pahasti, jos ystäväni ei olisi alkujaan ensin haukkunut ko. nimeä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit olla loukkaantunut. Jos olet lainannut jonkun toisen kekimän nimen eli ottanut esim kalenterista, et voi omistaa sitä omalle lapsellesi etkä loukkantua, jos joku muu sattuu myös pitämään samaa nimeä kauneimpana.

Vierailija
2/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan voi olla noin tökerö, että antaa saman nimen, kuin hyvän yhtään lapsella. Minä en osaisi suhtautua ystävään normaalisti tuollaisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% varmasti:)

Vierailija
4/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi antoi saman nimen lapselleen siksi, että alkoi pitämään nimestä, jota ensin haukkui. Jos joku antaisi lapselleen täysin saman nimen kuin minun lapsellani, eikä se osoita arvostusta minun nimivalintaani kohtaan?

Vierailija
5/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ystäväsi on harvinaisen typerä.

Vierailija
6/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin minäkin vetänyt herneet moisesta tempusta!

ihan kuin nimiä ei muita olisi.

Vierailija
7/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta käytöstä kyllä ystävältä

Vierailija
8/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi antoi saman nimen lapselleen siksi, että alkoi pitämään nimestä, jota ensin haukkui. Jos joku antaisi lapselleen täysin saman nimen kuin minun lapsellani, eikä se osoita arvostusta minun nimivalintaani kohtaan?

Mutta todella outoa silti. Jotenkin vaan tuntuu ettei ihan normaali ihminen tekisi noin. Ihan eri juttu olisi antaa nimi, jossa vain jokin osa on sama. SE olisi ehkä enemmän sellainen kunnianosoitus.

Provous kävi itselläkin mielessä, kun kuulostaa niin kummalliselta.

Vierailija
9/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää jos tismalleen saman nimen antoi. Olisi voinut vähän miettiä.

Sano ystävälle että loukkasi sama nimi, mutta vaikka niin että 'olisit voinut vähän eri nimen antaa, vaikken tätä nimeä omistakaan'. Ja kysy miksi antoi saman nimen kun ei edes tykännyt siitä. Minua ainakin raivostuttaisi!

Vierailija
10/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kumpaakaan nimeä itse keksinyt, sillä saman nimen omaavia on ollut ennen meidän lapsen syntymääkin, itse asiassa etunimi on ollut mieheni suvussa jo aiemminkin käytössä.

-ap

Vierailija
11/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerraassaan. Nyt meni sun ja lapses elämä ja kaikki piloille.

Haloo hei! Järkikäteen.

Vierailija
12/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian puheeksi sinun kanssasi, ja perustellut valintansa niin ettei se olisi tullut ihan yllatyksena. Varsinkin kun olette niinkin laheisia etta han on sinun lapsesi kummi. Kummallinen ihminen ettei saanut suutaan auki, asiat yleensa selviaa puhumalla. Mutta voisithan vaikka meilia laittaa ja kertoa etta olit tosi yllattynyt ja vahan pahoillasi, ja kysya miksi ystavasi paatyi juuri naihin nimiin varsinkin kun ei niista alunperin edes tykannyt. Ei tuon takia nyt kannata valeja laittaa poikki joten sen takia olisi parempi etta selvittaisitte asian keskenanne nain jalkikateen.

Vierailija
13/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tätä asiaa nyt pitää (hieman muunneltuna) ruotia?!

Vierailija
14/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin piti saada tästä avautua. Miehenikin oli tuohtunut tuosta etunimestä varsinkin.

Ystäväni ei mitenkään selitellyt valintaa tms. Toki jokaisella on oikeus valita itselleen mieleinen nimi, mutta en minä itse ainakaan kehtaisi antaa täysin samaa nimeä mikä on jo ystävän lapsella.

-ap

Vierailija
15/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari helppoa kysymystä:

Mistä oikeastaan olet loukkaantunut? Ja miksi?

Mitä se haittaa, että lapsella on sama nimi kuin omallasi?

Oletpa pikkusieluinen tyyppi!

Vierailija
16/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
17/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se laitonta tietenkään ole aivan samaa nimeä lapsellensa antaa, mutta on se ihan hemmetin outoa ja epämiellyttävää. En tykkäisi minäkään, ystävyyssuhde menisi sinun tapauksessasi uudelleenarviointiin.

Vierailija
18/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä halusimme lapselle nimen joka ei ihan heti tule vastaan. Ja sitten jos sitä nimeä saisi kuulla koko ajan typerän ystävän takia, niin aargh! Ja jotta nyt ei vaikuttaisi liian vähän moukkamaiselta, niin nimi oli kokonaisuudessaan aivan samanlainen.

Keksi siitä nimestä joku mahdollisimman ruma lempinimi ja rupea käyttämään sitä, jotta ei lasten nimet mene sitten sekaisin..

Vierailija
19/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos haluat uskoa tämän provoksi niin tee niin :) Itse tiedän kertovani totuuden.

Onhan se hieman vaikeaa, että lapsilla on samat nimet. Tapaamme kuitenkin usein, viikottain tai useammankin kerran viikossa.

Olen ehkä sitten pikkusieluinen, mutta olen loukkaantunut. Hän valitsi lapselleen nimen, jonka haukkui täysin. Miksi? Kiusatakseen minua vai? En ymmärrä hänen motiivejaan tähän. Olenko jotenkin loukannut häntä tms.

Mutta juu. Anteeksi, että avauduin tästä asiasta tänne. Nyt lähden pulkkamäkeen lasten kanssa.

-ap

Vierailija
20/22 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ystäväsi" vaikuttaa vainoajalta. Kadehtii sinua ja haluaa sinun osasi elämästä... Kohta vikittelee miestäsi tms...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi