Miksi minua ärsyttää, että lapsen etäisä ostelee lapselle vaatteita yms?
Koskaan ei kysele, että mitä erityisesti tarvittaisiin, vaan saattaa ostaa esim juhlapaidan, kun hänen mielestäään lapsella pitää olla juhlapaita. Ja kun meillä on lapselle juhlapaitoja jo valmiina 3-6kpl.
Miksi en voi suhtautua asiaan neutraalisti, vaan miksi se ärsyttää kerta kerran jälkeen? Minunhan pitäisi olla iloinen, että lapsi ylipäätänsä saa isältään jotakin elarien jälkeen. Kaikkienhan etävanhemmat eivät välitä ostella mitään.
Kommentit (10)
yrittää viestittää ettet sinä hoida lasten vaatehuoltoa riittävän hyvin, siksi ärsyynnyt siitä. Luultavasti eksäsi ei kuitenkaan tarkoita sitä.
ihan älytöntä. esim nahkaiset juhlakengät tai puvun. ei koskaan osta kalsareita ja collegehousuja...viimeksi kyllä osti, nekin maksoi 30€, mä en ikiinä maksaisi collegehousuista noin paljon. aivan kuin haluaisi näyttää että hänellä on rahaa. ja mulla ei...
ei koskaan osta kalsareita ja collegehousuja.....
Jos lapsella on koulussa liikuntaa kerran viikossa, niin tarvitseeko niitä jumppahousuja niin älyttömän monet?
sano exälle, että pitää sen ostamansa juhlapaidan/puvun/verkkarit/ kengät siellä luonaan, niin kohta lapsen ei tarvii kantaa laukkua vaihdoissa.
Voit perustella, että sinulla ei ole tilaa säilyttää, ja tarvittavat vaatekappaleet ovat sitten kätevästi aina isällä, eikä tarvii yllätyskutsun takia ajaa äidin luo hakemaan juhlavaatteita.
Näin vaatekappaleet eivät ärsytä sinua, kun eivät ole sinun riesanasi.
Jos isä ei suostu pitämään niitä kotonansa, niin kasaa niistä hänen ostamistaan vaatteista se viikonloppukassi, niin pysyvät näinkin poissa silmistä.
Olet tottunut päättämään lapsen vaatetuksesta yksin ja haluaisit tehdä niin edelleen. Avioliittonne on kuitenkin purkautunut, joten myös työnjakonne on purkautunut. Miehesi ymmärtää sen, sinä et.
Sinusta on vaikeaa, että miehesi käyttää valtaa, jonka totuit kuuluvan itsellesi.
Mut muakin ärsyttää. Ja ne ostokset on yleensä aina niitä vaatekappaleita, joita on ennestään. Ja minä joudun niitä säilömään, ja yleensä tulee ohjeet perään, että näitä parempia vaatteita nyt sinne kouluun päälle.
aikana lasten pueutuminen oli pääasiassa lasten isän harteilla.
Olet tottunut päättämään lapsen vaatetuksesta yksin ja haluaisit tehdä niin edelleen. Avioliittonne on kuitenkin purkautunut, joten myös työnjakonne on purkautunut. Miehesi ymmärtää sen, sinä et.
Sinusta on vaikeaa, että miehesi käyttää valtaa, jonka totuit kuuluvan itsellesi.
yrittää viestittää ettet sinä hoida lasten vaatehuoltoa riittävän hyvin, siksi ärsyynnyt siitä.
Luultavasti eksäsi ei kuitenkaan tarkoita sitä.
lapsi on enemmän sinun kuin isän? Ja ärsyttää, kun isä astuu vanhemuuden alueelle, jonka koet olevan omaa reviiriäsi?