Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska omat vanhempasi ovat käyneet ensimmäisen kerran ulkomailla?

Vierailija
03.03.2012 |

Ja missä ja miten?

Kun nykyään kaikki ovat niin kansainvälisiä omatoimimatkailijoita, niin olisi hauska kuulla, että koska omat vanhempasi ovat matkailleet ensi kerran, ja missä ja miten. Ajankohdan ja oman ikäsi saa myös mainita.

Ja toki oman eka kertasi tarinan jatkoksi myös!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kävi 70-luvulla Leningradissa (bussilla) ja Tukholmassa, tarkkaa vuotta en muista. Myös Rhodoksella hän kävi joskus noihin aikoihin, saattoi olla jo 80-luvun alkua.

Itse kävin ensimmäisen kerran ulkomailla vuonna 1984 Ruotsissa, olin 14. Siitä lähtien kävimmekin melkein vuosittain "etelässä", Kreikassa, Espanjassa, Italiassa.

Vierailija
2/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa, Ruotsissa n 18 veenä, sillä joku on autoa ajanut :) Asuivat lapissa. Äitini oli 22v, kun minut sai. Oma eka reissu oli 4 veenä, ja siitä on tasaiseen jatkunut. Oma jälkikasvu on ollut alle vuoden...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on ollut töissä Ruotsissa nuorena, ja käynyt pari kertaa Haaparannassa ja kerran risteilyllä Tukholmassa, -89.

Itse olen käynyt noi samaiset Haaparannat ja risteilyn.

Sittemmin en ole käynytkään, kuin pari kiemaisua autossa istuen Ruotsissa.

Vierailija
4/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun lopulla. Yhdessä kävivät Sveitsissä 80-luvun lopulla. Ovat syntyneet 30-luvun loppupuolella. Itse olen 42v. ja reissannut ehkä viidessätoista maassa.

Vierailija
5/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat syntyneet -37 ja -39. He kävivät aluksi tyyliin Norjassa ja Ruotsissa automatkalla. Äitini oli oman äitinsä kanssa myös pakettimatkalla Kreikassa tai jossain siellä päin.

60-luvulla - jo alussa - he matkustivat pitkin Eurooppaa, kaikki läntisen Euroopan maat läpi. Isäni matkusti myös Jenkeissä ja itäblokin jääkiekkomaissa - oli töissä Koholla ja myi kiekkomailoja.

Itse en ole vieläkään matkustanut läheskään niin paljon kuin omat vanhemmat ovat. Sillä poikkeuksella, että omat vanhemmat eivät ole koskaan olleet Intiassa :)

Vierailija
6/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meitä lapsia vietiin myös jatkuvasti ulkomaille. Esikoiseni oli 1-vuotias ensi reissullaan ulkomaille.

Vierailija
7/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini (58v) on käynyt joskus 60-luvun lopulla Norjassa.

Itse (35v) en ole myöskään juuri matkustellut. Pari työmatkaa Saksassa, viitisen kertaa Ruotsissa (laivalla), pari kertaa Tallinnassa ja kerran Norjassa. Ehkä kotitausta vaikuttaa niin, että matkustaminen ei ole koskaan tuntunut sellaiselta asialta, johon olisin valmis esim. säästämään rahaa. Ja kun rahaa ei ole liikaa, laitan rahani mieluummin johonkin muuhun.

Olen ajatellut, että kannustan omia lapsiani lähtemään vaikka jo lukiossa vaihtoon, samoin opiskeluaikana. Itseäni harmittaa, etten opiskeluaikana käyttänyt tätä mahdollisuutta hyväksi.

Vierailija
8/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissasi samalla Lähi-idässä ja Egyptissä. Äiti on joskus nuorempana varmaan käynyt Ruotsissa. Äiti haaveili Ranskan matkasta, mutta ei koskaan ehtinyt sinne päästä, koska menehtyi syöpään.

Vierailija
9/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nyt 30 ja isäni on matkustanut ympäri maailmaa koko nuoruutensa, kun lähti 16-vuotiaana merille. Mielettömiä tarinoita olen kuullut 70-luvun Panamasta, Meksikosta ja monista Afrika maista. Äitini taisi aloittaa matkustelun vasta tavattuaan isäni, ja kun olin lapsi, harrastimme paljon omatoimimatkailua autolla Euroopassa ja Amerikassa. Kuinka ollakaan asun nyt itsekin ulkomailla, jo kolmatta kertaa!

Vierailija
10/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pian muuttivat takaisin.

Vierailija
11/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa keraa etelässä. Isä oli 75v ja äiti 64v.

Olivat kanarialla. Haaparannassa ollaan joskus käyty lapsena ( hakemassa voita;)

Itse olin 29 v kun ekaa kertaa lähin ulkomaille Espanjaan.

(jos tuota haaparantaa ei lasketa)

Siitä on nyt 4 v aikaa. Nyt on keväällä tulossa sitten neljäs etelän matka.

Eli kun vauhtiin pääsee niin loppua ei näy;) eikä tarvikkaa. Mä tykkään matkustamisesta.

Meidän omat lapset ovat päässeet ihan pienenä ruotsiin. Ollaan käyty useamman kerran siellä autolla.

Olen kohta 33 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän