G: kuinka pienen vauvan kanssa olet lähtenyt kyläilemään muille
Meidät kutsuttiin lasten synttäreille, mutta en uskalla lähteä 3vkoa vanhan vauvan kanssa.
Kommentit (22)
taisi olla 3,5-viikkoinen kun käytiin mun veljen synttäreillä. Muista lapsista en muista, saattoi olla jopa aiemmin.
Itse olen sellainen kotona pesättelijä, ei ole ihan vastasyntyneen kanssa huvittanutkaan lähteä minnekään. Oman fiiliksen mukaan kannattaa mennä.
kun vauva oli viikon ikäinen.
Häissä kun lapsi oli 2viikkoa.
ja siitä vielä jatkettiin sukulaisille kylään.. Olin jo tosi hyvässä kunnossa. Esikoisen kanssa meni paljon pidempään, en voinut edes istua viikon jälkeen synnytyksestä.
... 500 km matkan päähän sukuloimaan
Keskimmäinen oli 5pv, kun suku tuli meille juhlimaan joulua ja sitten uutena vuotena me lähdettiin reissuun.
Kuopuksesta en muista kuinka vanha oli ja minne olisi menty. Ei ollut mitään erityistä hänen syntyessään.
Kuopus oli 5 päivän ikäinen (juuri tultiin synnäriltä). Mentiin isäni ja äitipuoleni luokse kylään (no joo, asuivat tuolloin naapurirappuussa).
Kuopus taisi olla kait kolmen viikon ikäinen, kun mentiin siskonpojan synttäreille.
halusin nauttia kotona uudesta vauvasta ja oppia uudet asiat ihan rauhassa.
toisen kanssa liikuttiin jo aika aikaisin, tosin ei väkijoukoissa.
kyläpaikassa lapset oli räkätaudissa, mutta ei se onneksi tarttunut
2 ja 3 viikkoisten kanssa, muualla kylässä varmaan kun vauva on ollut n viikon.
Näin kolmosen kohdalla siis. Alle 1vrk vanhana kotiutus ja normaali elämä alkoi heti.
lähdettiin reissuun 400km päähän juhliin kun vauva oli kolme viikkoa. Rohkeasti vaan jos mieli tekee!
mutta vauvamme oli kaksi viikkoa vanha, kun tulimme Suomeen sukulaisiin, laivalla Ruotsista.
Mukavuudenhaluinen, enkä halunnut kyläillä vastasyntyneen kanssa juuri missään. Kolmeviikkoisen kanssa käytiin ekan kerran tunnin matkan päässä anoppilassa, mutta muualla ei juurikaan. Parikuukautisena alettiin käydä kuopuksen ja esikoisen kanssa perhekerhossa. Alkuaikana haluan keskittyä vauvaan ja imetykseen, mutta kyllä meille saa tulla vieraita....
pääsi kyläilemään.
Olisko siis pitänyt pyytää äiti meille eikä mennä heille?
Talvipakkasilla ei ole juurikaan pariin ekaan viikkoon ulkona käyty vauvan kanssa, se tietenkään ei estä liikkumasta nopeasti paikasta toiseen mutta on vieraita otettu kotiin vastaan.
En muista lapsista muista, päivittäin heitä tarttenut käyttää puistoissa jne. Niin on myös käyty kyläilemässä.
Jos ei uskalla liikkua lapsen kanssa niin se on pahempi.
Varmaan pari päivää kotiutumisen jälkeen, alle viikon vanhana.
en kyllä ihan ehdoin tahdoin lähtisi noin pientä sairastuttamaan. Lastenjuhlissa varmasti on kipeitä, kun nyt on pahin flunssakausi. Muualle voisin mennäkin.
mutta voisin mennä vaikka seuraavana päivänä rääppiäisiin...
Kaikkien kanssa on eletty ihan normaalia elämää heti kun on kotiuduttu. Kakkonen oli kaksi viikkoa eikä laskettu aika ollut edes vielä ollut kun oltiin sukujuhlissa.