Ovatko ns.yliajalle menneet vauvat olleet isompia?
Meille on lupailtu 3-3,5 kiloista ukkelia ja kun esikoistani odotan olen tietenkin tästä suunnasta tyytyväinen. Tiedä kyllä senkin ettei se välttämättä niin mene, mutta mieltä se rauhoittaa kun synnytys vähän jännittää. Mutta entä sitten jos vauva menee yliajalle ja viikon tai kaksi? Ovatko teillä vauvat olleet isompia kun ovat menneet useita päiviä yli lasketun ajan? Itse olen saanut kaksi eri laskettua aikaa ja lääkärin mukaan molemmat voivat olla mahdollisia. Ensimmäinen meni jo, 10.11. ja toinen tulossa 24.11. Niin, vähän hermostuttaa vaan mutta jos joku kertoisi jotain niin ehkä helpottaisi :)
Kiitos kaikille!
Kommentit (7)
meidän esikko meni yli 2 vkoa, ja painoi silti vain 3300g.
Voi olla, että oli jopa vähän laihtunut loppua kohti, istukka kun oli jo aika kalkkeutunut.
mutta meidän herra oli ainakin kasvanut ihan loppuun asti.
Syntyi viikolla 42+2: paino 4650g,pituus 55 cm:)
Meillä meni viikon yli ja 3300 g ja 49 cm. Olin ihan ihmeissäni, että " noinko pieni" kun sanoivat painon. Silloin oli syntynyt paljon 4 kg tyttöjä ;)
Monenlaisia vastauksia näytti tulleen. Eli ei siis varmuutta kasvaako vauva isommaksi yliajalla vai ei... Ei siis auta kun odottaa :) Jospa se tästä lähtis syntymään ihan oikeaan aikaan. Meillä muutto tällä viikolla joten jospa se sieltä saisi vauhtia :)
Juttelin neuvolatätini kanssa eilen mahdollisesti yliaikakontrollista (39 +6 menossa eikä tunnu missään!). Hän sanoi, että jotkut lapset kasvavat kohdussa yliajalla ja jotkut taas eivät.
Eli voi se olla niin, mutta voi se olla näinkin - ei kovin lohduttava lausunto varmuutta etsivälle. ;-)
Kreatiivi
Hei.
Esikoiseni (tyttö) sain viikoilla 41+1 ja mitat 3670g, 49cm
Tulen pian kummiksi lapselle (tyttö), joka syntyi 42+1 ja mitat silti vain 3200g, 50cm.
Minusta ne lasketut ajat on lähinnä viitteellisiä, sanotaanhan kaiken rv 38-42 olevan " normaaleja" . Kysyjälläkin näytti olevan parikin la:ta, samoin mulla.En mä niitä juurikaan noteeraa, kunhan tietää suunnilleen oikeaan aikaan olla kassit pakattuna ja henkisesti valmiina.
t. KevätKakkonen rv 21
Minulla neljä tyttöä jotka olivat seuraavan kokoisia:
esikoinen 42+3 painoa 3550g
toinen 41+0 painoa 3350g
kolmas 41+6 painoa 3990g
neljäs 41+3 painoa 4290g