Hei Turussa kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat!
Millaisia asuntoja, millaisia naapureita, mille alueelle kannattaa hakea? Muitakin kokemuksia toivotaan. Olemme lapsiperhe, jossa koululaisia.
Kommentit (32)
Itse olen ollut todella tyytyväinen TVT:n kämppään. Meidän asunto oli aika huonossa kunnossa, kun muutettiin, mutta huoltomiehet ovat käyneet korjaamassa kaikki pikkuviat tosi nopeasti, kun ollaan ilmotettu, useimmiten seuraavana päivänä ja isommat viatkin on hoitunu, saatin esim. uus lattia. Talo on tässä T-sairaalan vieressä ja sijainti on kyllä rauhallinen ja aika paljon lapsia asuu talossa. Erityisesti yhtiön toiminta on ollut mahtavaa, mutta myös asukkaat on mukavia. Ainoa huono puoli on, että mediheli toisinaan lentelee yli, mutta sitäkään ei juuri kuule, ellei oo ikkuna auki tms.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:56"]
Älkää ihmeessä muuttako tvt-asuntoihin. Niissä käy melutarkastajat joka ilta. Käyvät kuuntelemassa ihmisten ovien takana kuuluko meteliä. Ja soitellaa ovikelloja et oltaa hiljenpaa. On kuulemma ollu käytössä jo 15-vuotta tällänen järjestelmä.
[/quote]
Mikähän vainoharhainen pillerinpyörittäjä sinäkin olet... Ei TVT Asunnoilla sellaisia ole, meitä rauhaa ja hiljaisuutta rakastavia asukkaita sitäkin enemmän. Itsekin olen viestinyt isännöitsijälle usein tuosta meidän keskikerroksen keskimmäisestä asunnosta, jossa ihan supisuomalainen keski-ikäinen mies saa muutaman kerran kuukaudessa kaveriporukan vieraakseen ja sitten möykätään ja öykätään oikein kunnolla. Onneksi eivät soita stereoita, sitten soittaisin poillisit paikalle. Onneksi myöskään eivät jatka kauhean pitkälle yöhön, mutta kun ryyppyputki on auennut, se kestää kolme-neljä päivää. Muuten meillä on rauhallista, tälläkään hetkellä ei kuulu muuta ääntä kuin minun naputteluni. Ja Halisissa naputellaan, täällä metsän reunassa.
Vanha ketju jo. Mutta älä ainakaan tvtn kautta muuta!! ITSE ASUNUT nyt vuoden verran tvt suntojen asunnossa. En pääse muuttamaan toiseen asuntoon,koska olen niin vähän aikaa nykyisessä asunut. Asun kolmiossa,meitä on viisi. Asunnon koko ei kuitenkaan ole ongelma. Vaan naapurit/koko talo. Asumme pernossa telakan vieressä. Talot on pakattu täyteen ulkomaalaisia halpatyöntekijöitä jotka juhlivat harvesen päivän. Meidän varasntoon on murtauduttu. Alaoven lasi rikottu. Nämä työntekijät virtsaavan parveekkelta ala. Sammuvat rappukäytävään,menevät saunaan ilman sauna varausta/silloin kun olet itse sen varannut. Tulevat oven taakse kasseineen vähintään 3kertaa viikossa kun erehtyvät asunnosta. :( Tein ensimmäisen muuttohakemuksen jo kolmen kk asumisen jälkeen. Enkä edelleen ole saanut uutta asuntoa. Soitan joka viikko. Aina sama virsi; ei ole,meiltä otetaan yhteyttä, ja olet niin vähän aikaa asnunut siinäkin...
Olen lähettänyt lukuisia s-posteja mitä talossa tapahtuu. Joutunut soittamaan poliisit naapuriin. :( Lapset nukkuvat harvoin koko yötä mekkalan vuoksi.
Katariina sopii hyvin lapsiperheille, rauhallinen alue, jossa muutama vuokratalo omistusasuntojen keskellä (vanha asuntomessualueen alue), uimaranta melkein vieressä, hyvät julkiset yhteydet ja keskusta lähellä.
Jäkärlä on tosiaankin keskellä ei mitään ja sieltä on matkaa keskustaan, levontonta.
ite tykkään asuu tässä kupittään liki kurjenmäen ja luolavuoren lähellä cittari iha liki ja neste joka on 24/7 auki ja rauhallista
Kyllä vaan on melutarkastajat. Ainakin varissuolla. Itse omin silmin nähny.
Turun kaupungilla ei ole kaupungin vuokra-asuntoja. Tarkoitatko TVT-asuntoja, joka on siis yksityinen yritys?
Ei yksityinen.
ei siis suoraan kaupungin asuntotoimisto kuten esim Helsingissä on kaupungilta haettavat asunnot. Oli mun mielestä aiemminkin Turussa näin ja sitten muutettiin tuohon muotoon.
Pääskyvuori on kaupungin vuokrataloalueista paras. Kaverini asui siellä rivarissa, vuokra oli kohtuulinen, talo hyvässä kunnossa. Keskustaan lyhyt matka, hyvät yhteydet, lähellä hyvä alakoulu ja iso Prisma sekä Skanssi.
Vältä Runosmäkeä ja Varissuota. Molemmissa on levotonta ja huumeneuloja pihalla. Halisissa on myös välillä levotonta, sitä kutsutaan Turun Mogadishuksi.
On tuurin kauppaa millaiset naapurit saat, hyvällä tuurilla rauhalliset ja huonolla ei-yhtä-mukavat.
Itse asuttiin, menetteli kun tiesi että pois pääsee pian. Asunto, johon muutettiin oli kiva ja todella -siis todella- siisti. Ei tarvinnut siivota ollenkaan ennen muuttoa. Vuokrataso oli kohtuullinen, iso plussa oli että meillä vesi sisältyi vuokraan.
Mutta sitten on se naapuripuoli. Yksikin talossa asuva huumehörhö pilaa kaikkien asumisen, toisaalta mummojen kanssa voi tulla ongelmia "melusta". Meillä taisi ainakin olla yksi kerrostalopoliisi omasta takaa...
Mutta ihan jees kokemus jälkikäteen. Muutettiin poi pari kuukautta sitten.
ei ole ikinä valittanut mistään "vuokra-asumishäiriöistä". Siellä myös näyttää mukavalta, ja uusi Prisma avataan just, jos nää kaupat nyt oli jotenkin kilpailuvaltti...
Pääskyvuoren lisäksi. Hyvät liikenneyhteydet, uudehkot huoneistot.
Jyrkkälästä varmaan saa aika halvallakin vuokra-asunnon. Rakennuksia on paljon kunnostettu, samoin ulkoalueita. Sieltäkin hyvät yhteydet kaupunkiin. Alue on mainettaan parempi, siellä asuu ihan tavallisia ihmisiä. Hakkaa ainakin Varissuon, Halisen ja Runosmäen.
Vieressä olevaa Härkämäkeä sen sijaan karttaisin.
Jäkärlääkään en valitsisi. Matkat pitkät.
Koivula voi olla ihan jees. Samoin Majakkarannan ja Martin vuokra-asunnot.
Alle 15km keskustaan ei ole kovin paljon varsinkin kun julkinen liikenne pelaa. :)
Käytiin kerran siellä katsomassa kaupungin vuokra-asuntoa. Oli ihan kaameassa kunnossa, haisi tupakalle, kaikki seinämateriaalit nuhraantuneet ja rikki.
On mainettaan parempi.
Olemme asuneet täällä jo pari vuotta, eikä ollut suurempia valituksen aiheita.
Itäkeskuksessa on apteekki, suutari, kelan toimisto, vapaa valinta, posti, s-market ja k-supermarket, bussit kulkee tiuhaan keskustaan pari eri reittii, neuvola/hammaslääkäri/terveyskeskus lähellä.
on myös Hirvensalo - joskin se saarella, vain yksi silta, kovat ruuhkat. Kohmo myös ihan hyvämaineinen alue, tosin vähän huonosti palveluita. Itäharju hyvä asuinpaikka, palvelut lähellä, hyvät yhteydet.
Unohda Perno-Pansio (raiskattu pikkutyttöjäkin keskellä päivää koulumatkalla ja ammuttu pihalla leikkiviä lapsia parvekkeelta), Halinen, Varissuo, Runosmäki ja Lauste.
Muut alueet kaikki Turussa ihan ok.
Kaupungin vuokra-asuntoja kannattaa kysyä myös Raisiosta, siellä on keskustassakin kivoja, muutama vuosi sitten valmistuneita vuokrataloja. Vältä Hakinmäkeä, Vaisaarta ja Petäsmäkeä. Kaikki muut alueet erittäin hyviä ja hyvät koulut. www.raisionvuokra-asunnot.fi/
Naantalin keskustassa myös kaupungin uudehkoja vuokrataloja. Suosittelen! https://www.naantalinvuokratalot.fi/ Vältä Karvettia, muut alueet erinomaisia. Varsinkin keskusta, Ruona, Soininen ja Luonnonmaa hyviä alueita. Rymättylä, Merimasku ja Velkua saarissa, vähän pidemmät etäisyydet, mutta taatusti mukava asua ja viihtyisät koulut.
Myös Kaarinalla on vuokra-asuntoja http://www.kaarina.fi/asuminen_rakentaminen/asunnot/fi_FI/Vuokra_asunno…
Kaarinassa kannattaa katsoa vähän, mistä talosta Hovirinnassa kodin vuokraa. Sielläkin kuitenkin myös hyviä taloja, erityisesti ne hiljan kunnostetut. Muuten kaikki alueet hyviä.
On mainettaan parempi.
Olemme asuneet täällä jo pari vuotta, eikä ollut suurempia valituksen aiheita.
Itäkeskuksessa on apteekki, suutari, kelan toimisto, vapaa valinta, posti, s-market ja k-supermarket, bussit kulkee tiuhaan keskustaan pari eri reittii, neuvola/hammaslääkäri/terveyskeskus lähellä.
Varissuon normaalikoulu ok. Se toinen alakoulu, siihen en ihan heti lasta laittaisi.
Mies oli pari vuotta sitten korjaamassa Varissuolla parin kaupungin kerrostalon parvekkeita. Joka aamu saivat potkia lasten leikkipaikoilta huumeruiskuja työmaakoppien alle. Ja aamu klo 10 ilmestyi pihapenkille paikalliset alkkikset, istui siinä koko päivän tissuttelemassa ja ördäämässä. Lapset leikki ympärillä.
Viime kesänä Varissuolle tehtiin LAPSILLE monitoimiurheilukenttä alueen keskelle. Sen omivat AIKUISET nuoret miehet. Pelasivat jalkapalloa ja huusivat ja möykkäsivät joka ilta aamuyöhön, usein klo 5 ja 6 asti aamulla. Vaikka kuinka yritettiin kentälle laittaa ilmoituksia, että saa käyttää vain tiettyyn kellonaikaan ja lasten käyttöön, niin ei tainneet osata suomea lukea nämä möykkääjät. Kenttä oli pakko purkaa.
Itse en ainakaan Varissuolle muuttaisi. On se varmaan mainettaan parempi (mainehan oli yhdessä vaiheessa, että siellä tehty eniten rikoksia ja murhia Suomessa samalla alueella ja se ei ihan pidä paikkaansa), mutta ei se silti mikään paras mahdollinen kasvuympäristö lapsille ole.
Tuolta voi myös hakea asuntoa, pitkä lista erityyppisistä vuokranantajista: https://www.vuokraisanta.fi