Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkoahtaumatauti - kokemuksia?

Vierailija
03.03.2012 |

Onko sulla tai jollakin lähipiirissäsi keuhkoahtaumatauti? Miten se vaikuttaa/vaikeuttaa elämääsi? Rajoittaako?

Miten luulet sen saaneesi tai uskot tuttavasi sen saaneen?





Omassa lähipiirissäni ketjupolttaja-isälläni on se. Eikä aio vieläkään lopettaa, vaikka lääkärit ovat häntä varoittaneet. Rykii, köhii, kärsii kroonisesta nuhasta, hengästyy pienessäkin ponnistelussa, ei saa öisin kunnolla hengitettyä.... Aina tupakan haittojen yhteydessä korostetaan vain keuhkosyöpää eikä ymmärretä, että keuhkoahtaumatauti on ihan yhtä järkyttävä sairaus!!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain harvinaisissa tapauksissa keuhkoahtaumataudin voi saada, vaikka ei olisi koskaan tupakoinut.

Vain kaivospölystä tai jos omaa huonot geenit (todella harvinainen geneettinen muoto). Jälkimmäiset pääsee automaattisesti keuhkonsiirtolistalle elleivät tee jotain typerää. Ensinmainitut riippuen sairastumisiästä. Valtaosa on kuitenkin tupakoitsijoita.

Vierailija
22/23 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän Hesarissa hs.fi on hyvä juttu keuhkoahtauma-taudista. Sen luettuani päätin (taas kerran) lopettaa heti tupakoinnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka aiheuttaa keuhkoahtautuman.

Minä olen polttanut 40v. Minulla ei ole keuhkoahtautumaa. Nuoret terv.keskukseb lääkärit vetoaa tilastoihin, kun väitän, ei minulla ole antautumaan.

Jouduin tapaturman takia terv.kesk.sairaalaan.

Viikko sairaalaoloni jälkeen, minulle tuli voimakas hengenahdistus.

Tuntui  että kuolen, kun en saanut happea. Olin huonossa kunnossa.

Teeskentelin terveempää, kun olin.

Paripäivää kotonaolon jälkeen, hengenahdistus loppui.

Oxy ratio aiheutti suun kuivumisen ja liman kuivumisen hengityselimiin.

Tupakkaa en vedä henkeen, enkä ole ketjupolttaja.

Lääkärit ei myönnä, että he ovat väärässä.

Olen urheilia. Kävin kuntotestissä pari vuotta sitten, kun minulla on tota ikää jo79v. Lähden 100km. Vaellukselle, koska kuntotesti antoi huipputuloksen.

Nuoret terv.kesk.lääkärit tuijottaa tilastoihin. Niiden pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja tutkia potilas, eikä tuijottaa tilastoihin.

Jos saan tämän selkäkivun hellittämään syksyyn mennessä, niin kirjoitan tänne jollekin sivulle, miten vaelsin 100km. Keuhkoahtautuma taudin kanssa.

Hyvää kesää v.2026. 

Kuullaan Pera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi