Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
9 kk ikäisen vauvan kanssa kanarialle, mitä ottaa huomioon?
02.03.2012 |
Olen menossa 9 kk ikäisen vauvana kanssa kanarialle ja minua askarruttaa pari asiaa.
Voiko lentokoneen ruumaan ottaa mukaan vauvan ruoat täältä suomesta vai meneekö ne pilalle (tavalliset piltti purkit ja puurot). Voiko äidinmaidonkorvikkeet ottaa mukaan lentokoneen ruumaan vai meneekö ne pilalle ja paljonko sitä saa ottaa? Se suoja mikä laitetaan rattaitten päälle, mistä sen saa, lähtöselvityksestäkö? Miten maidon voi lämmittää lentokoneessa? Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Hei.
Kiitos viestistäsi.
Pienen vauvan kanssa lomalle lähdettäessä voi piltit ja puurot ottaa mukaan myös Suomesta ja ne voi huoletta pakata ruumaan meneviin matkatavaroihin. Jos äidinmaidonkorviketta ottaa mukaan kotoa, tulee ne myös pakata ruumaan menevän matkatavaran joukkoon. Vauvanruokien kuljetuksen suhteen ei ole muita rajoitteita, kuin itse matkatavaraa koskevat painorajoitukset, jotka vaihtelevat lentoyhtiöittäin. Kaikkia vauvanruokia ei kannata välttämättä kuljettaa Suomesta asti, sillä myös paikallinen valikoima lastenruokien suhteen on melko hyvä (merkkejä mm.Hero, Nestle, Beech-nut). Tarjolla on erilaisia hedelmäsoseita sekä vihannes- ja kala-aterioita. Vellit ja äidinmaidonkorvikkeet myydään veteen sekoitettavina jauheina.
Lennolla piltin ja maidon lämmitys onnistuu vesihauteessa lentokoneen keittiössä.
Lastenrattaiden päälle lennon ajaksi laitettava suoja kannattaa ottaa jo kotoa mukaan, koska niitä ei aina välttämättä lähtöselvityksessä ole saatavilla. Suojaksi käy tukeva iso muovisäkki. Lentoyhtiöiden välillä on hieman eroa siinä, kuinka tukevasti rattaat tulee pakata, joten tämä on hyvä tarkistaa vielä kun lentoyhtiö on tiedossa.
Ystävällisin terveisin
Terhi/Finnmatkat