Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meistä tehty TÄYSIN aiheeton ls-ilmoitus!! Olen totaallisen järkyttynyt ja sokissa!

Vierailija
02.03.2012 |

Joku "ystävällinen" naapuri asialla.

Tänään soittivat sosiaalivirastosta ja kertoivat tehdystä ilmoituksesta. Olen niin järkyttynyt, että tärisen, enkä pysty ajattelemaan selkeästi. Miten tämä on mahdollista?

Minä kuulemma huudan ja kiroilen lapsille aamusta iltaan. Minulla itselläni on kaksi vilkasta taaperoikäistä poikaa, sekä kaksi hoitolasta. (olen pph) Meteliä ja menoa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita sattuu jatkuvasti. Ja ääntä lähtee neljästä alle 4-vuotiaasta. Olen yrittänyt ja yrittänyt keksiä syytä tälle, olen niin puulla päähän lyöty, kuin mahdollista. Isku vasten kasvoja, olen aivan lamaantunut tästä.

Rakastan lapsiani ja olen hyvin kiintynyt hoidokkeihini.

Nyt viime aikoina ollaan jouduttu olemaan paljon sisällä kovien pakkasten takia. Sekä yhdellä lapsella on paha atooppinen iho, eikä kestä tuulta ja tuiskua, ulkoilu olisi tuskaa hälle. Ehkä lisääntynyt meteli oli liikaa tälle naapurille?

Sossut ovat tulossa ensiviikolla tarkastuskäynnille, mitähän on odotettavissa?

Myönnän, että joskus tulee ärähdeltyä OMILLENI, varsinkin vanhemmalle pojalle, jolla paha uhmaikä painaa päälle ja kaikki tuntuu olevan kovin hankalaa. Varsinkin uloslähtötilanteet ovat kauheita, kun ei haluaisi pukeutua ulkovaateisiin. Laita siinä nyt sitten väkisin vaatteita vastaan raivoavalle taaperolle! Mutta en todellakaan täällä karju aamusta iltaan! Niinkuin ilmoittaja oli ystävällisesti kertonut. Ollaan ulkona 9-11, päikkäri aika 11.30-14.00, jolloin on täysi hiljaisuus ja ulos lähdetään taas klo 15->. Miten ihmeessä täällä voin edes huutaa, kun sisälläolo aika päivässä on pari hassua tuntia!! Tämä siis normaali päivärytmi, silloin kun päästään ulkoilemaan jne.

Apua! Voiko sitä ilmoittajaa saada mitenkään selville? Sanoivat, että nimetön ilmoittaja. Eikö tosiaan kysytä ilmoittajan nimeä lainkaan?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliviraston työntekijät kävivät ja totesivat ilmoituksen AIHEETTOMAKSI!. Lapsillani EI ole lastensuojelullista tarvetta. Siitäs saitte.

Nyt lähinnä kiehun raivoa tätä ilmoittajaa kohtaan ja mietin tosissani, että lähdenkö tekemään rikosilmoitusta.

Niin ja kiitos kaikille tukensa ja sympatiansa antaneille. Kävin lukemassa tätä ketjua usein rauhoittaakseni itseäni. Joskus te kanssasisaret olette aivan ihania ihmisiä!

Mahtavaa kevättä kaikille!

*ap*

Vierailija
2/56 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ole edes tapahtunut mitään rikosta, joten miten luulet tekeväsi rikosilmoituksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko sanoa ap, että jos meidän PPH soittaisi tuollaisesta asiasta, olisin ihan hajalla lapsen äitinä. Todennäköisesti pyytäisin siirtoa toiselle hoitajalle. Koen, että mulla ei äitinä ole mahdollisuutta antaa edes teoreettista toista mahdollisuutta. Pph on lasten kanssa yksin, se on vanhemmalle muutenkin vaikea asia. Ei ole valvontajärjestelmää. On luotettava vieraaseen ihmiseen. Jos tulisi soitto että kai todistat etten huuda ja kiroile lapsellenne, niin ikävä kyllä tiedän mitä mun pitäisi tehdä hoitosopimukselle :( Tämä ei todellakaan auta tilannettasi, mutta näkökulma tämäkin enkä usko että olen ainoa joka ajattelen näin. Se tekee aiheettoman ilmoituksen tekemisestä vielä tuomittavampaa sinulle, koska tässä on myös ammatillinen uskottavuus ja luottamus kyseessä.

Ja en ketään pyytänyt todistamaan puolestani, vaan kysyin että kuuluuko huutoa jne..

Meillä on hyvät ja läheiset välit kaikkien kanssa ja jokainen heistä kertoi kysymättä, että kertovat oman kantansa asiaan, eivätkä missään tapauksessa harkitse siirtoa tai sopparin purkua. Mutta kyllä tämä varmasti vaikuttaa jatkossa lasten hoitoonsaantiin. =(

myös omaan arvostelukykyyni, ja olen nähnyt niin paljon p***** ja pöyrityttävää käytöstä ihmisiltä, etten yhtään epäile tuollaista kiusantekoa mahdolliseksi. Jos lasteni hoitaja tuntuisi minusta itsestäni luotettavalta (ja kukaan ei ole virheetön eikä täydellinen- ei edes se lastenhoitaja!!! Enkä edes minä lasteni äitinä...) hän saisi jatkaa. Ihme hysteriaa ja pelkuruutta, jos heti viedään lapsi toiselle hoitajalle. Eikö teillä ole sosiaalisia taitoja itsellänne vai miksi konfliktin tullen pitää paeta? Ap:lle voimia, kukaan ei ole täydellinen eikä sellaista pph;ltakaan vida edellyyttää- jos olet hoitanut asiasi ok niin kaikki on ok. Ole oma itsesi ja näytä rehelliset tunteesi niille sossuille- sekin kuinka loukkaa ja tuntuu kauhealta et joku kyttää. Itse olen nähnyt sen luokan naapurikiusaa ettei sitä meinaa uskoa mahdolliseksi- ja ainoa keino on olla menemättä siihen mukaan. Seuraavan ilmoituksen tullen sossut huokaisevat ja osaavat toimia sen mukaan et se ilmoittaja on sekopää.

Vierailija
4/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että perhepäivähoitajan käytökseen puututaan.

Vierailija
5/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksen tekijältä on kysytty saako hänen nimeään kertoa sinulle ja hän on halunnut pysyä tuntemattomana. Älä panikoi, jos tiedät itse että sinulla on kaikki ihan hyvin ilman ongelmia.

Vierailija
6/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet rakennellut tätä trollia oikein huolella oikein atopiaa ja raivoavaa taaperoakin myöten.

Joudut ikävä kyllä itse vastailemaan itsellesi, ei mee läpi.

Vierailija
7/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehty aiheettomia ilmoituksia. Kyllä niistä selviää hengissä.

Vierailija
8/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toteavat, että asia ok, ja pahoittelevat häiriötä.

Mutta kannattaa kertoa nyt vanhemmille itse asiasta, että eivät saa muuta kautta tietää, silloin osoitat heillekin, että et ole tehnyt mitään väärin.

Vierailija
9/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia toistuu, tee rikosilmoitus. Astetta vakavammaksi asian tekee se, että joku yrittää sabotoida työtäsi pph:na.

Vierailija
10/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota, että kerrotaan tulosta etukäteen. Eihän silloin saa selville niitä todellisia hätätilanteita! Ehditään laittaa kämppä kuntoon ja muutenkin miettimään tilanne edullisen näköiseksi. Viinapullot pois ja sitä rataa.

Siis tarkoitan nyt näitä perheitä, joissa oikeasti olisi todella tarvetta lastensuojelulle!

Vierailija
11/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet rakennellut tätä trollia oikein huolella oikein atopiaa ja raivoavaa taaperoakin myöten. Joudut ikävä kyllä itse vastailemaan itsellesi, ei mee läpi.

Uskomatonta, miten tällä palstalla aina, ihan aina joku tulee huutamaan provoa tai trollia!

Ja varsinkin silloin, kun ihmisellä on OIKEASTI hätä. Tänne saa kuka tahansa, milloin tahansa tulla tekemään tarkistuskäynnin ILMOITTAMATTA!

Ja viinapulloista, meillä on ikkunallinen baarikaappi, pitääkö nyt se tyhjentää?

Virkailija oli jo valmiiksi pahoillaan, että joutuvat tulemaan.

Haastan tämän ilmoittajan oikeuteen, jos ja kun saan tietää kuka se on ollut!

Ja minä EN kiroile lasten aikana!

-aloittaja

Vierailija
12/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota, että kerrotaan tulosta etukäteen. Eihän silloin saa selville niitä todellisia hätätilanteita! Ehditään laittaa kämppä kuntoon ja muutenkin miettimään tilanne edullisen näköiseksi. Viinapullot pois ja sitä rataa.

Siis tarkoitan nyt näitä perheitä, joissa oikeasti olisi todella tarvetta lastensuojelulle!

Jos on ihan oikeasti lastensuojelun tarpeessa, niin ei tosiaankaan mieti kämpän kuntoa.

Vierailija
13/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toteavat, että asia ok, ja pahoittelevat häiriötä. Mutta kannattaa kertoa nyt vanhemmille itse asiasta, että eivät saa muuta kautta tietää, silloin osoitat heillekin, että et ole tehnyt mitään väärin.

Kyselin heiltä, että kuuluuko täältä huutos tuonti- ja/tai hakutilanteissa ja kaikki 4 vastasivat kieltävästi. Lupasivat myös kukin kertoa tämän sosiaali työntekijöille

-aloittaja

Vierailija
14/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla joku naapuri, joka haluaa ihan kiusallaan "häätää" perhepäivähoitajan naapuristaan? Ajattelee, että näin olisi rauhallisempaa tai jostain syystä ei pidä, että on paljon lapsia talossa...Jaksamista asioiden selvittelyyn!

Vierailija
15/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toteavat, että asia ok, ja pahoittelevat häiriötä. Mutta kannattaa kertoa nyt vanhemmille itse asiasta, että eivät saa muuta kautta tietää, silloin osoitat heillekin, että et ole tehnyt mitään väärin.

Kyselin heiltä, että kuuluuko täältä huutos tuonti- ja/tai hakutilanteissa ja kaikki 4 vastasivat kieltävästi. Lupasivat myös kukin kertoa tämän sosiaali työntekijöille

-aloittaja

toisin kuitenkin kuin tuolla virheellisesti väitettiin, ilmoituksen voi jättää nimettömänä,ja noin väärin perustein tehty on varmasti sitä hyödyntänyt.

Vierailija
16/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla joku naapuri, joka haluaa ihan kiusallaan "häätää" perhepäivähoitajan naapuristaan? Ajattelee, että näin olisi rauhallisempaa tai jostain syystä ei pidä, että on paljon lapsia talossa...Jaksamista asioiden selvittelyyn!

Seinänaapurina (ainoa seinänaapuri) asuu lapseton vanhapiika.. Joka ei todennäköisesti siedä lapsista lähtevää meteliä..

Tämä on aivan kauheaa, koko äitiyteni on kyseenalaistettu, samoin ammattini ja ammattitaitoni. Miten tästä selviää henkisesti?

Vierailija
17/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saa paljastaa. Ei siinä ole mitään syytä ruveta rikosilmoituksia tehtailemaan, koska tuskin kovin moni on niin sairas, että turhaan ja kiusallaan ilmoituksia tehtailisi. Ilmoituskynnys on tehty matalaksi juuri siksi, että asioihin voitaisiin puuttua ajoissa JOS on tarvetta. Tämän vuoksi sosiaaliviranomaistenkin on reagoitava kaikkiin ilmoituksiin, vaikka ne heti vaikuttaisivatkin turhilta. Koskaan kun ei voi tietää.

Koeta siis rauhoittua ja ota sossut vastaan ja se siitä. Turha katkeroitua ja miettiä ilmoittajaa - se voi olla joku puistosta/pihaltakin, joku, joka ylireagoi. Ei siis välttämättä naapuri. Ja mitä sen on väliä, hänellä on huoli käytöksestäsi. Oletko kenties väsynyt, etkä itsekään huomaa sitä? Sossun kautta voit saada tarvitessasi apua ja tukea ja jos tarvetta ei ole, he toteavat sen saman tien ja asia on sillä hoidettu.

Vierailija
18/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee. mun ex-mies teki musta aiheettomas ls-ilmoituksen syksyllä. hyvin meni kaikki ja sain paperin jossa luki ettei lapsilla lastensuojelullista tarvetta. vitutti kyllä ja olisin halunnut exän hirteen. mutta minkäs teet...

Vierailija
19/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada ilmon tekijän nimi heti, koska saat sen viim. pöytäkirjoista oikeudessa ja lain mukaan sun kuuluu se saada tietää.

Älä usko niitä, jotka väittää ettet saisi tietoosi, kokeile niin huomaat, että saat.

Ellei ilmoa ole tehty nimettömästä prepaidista... tällöin ilmolla ei ole edes painoarvoa ja tulevat vain periaatteen takia katsomaan, että kaikki on ok.

Ole oma itsesi.

Perättömästä ilmosta voi sitten vaatia oikeudessa korvauksia ja summat on julkisten pöytäkirjojen mukaan 6000-8000e

Vierailija
20/56 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin sijassasi tosi vihainen!