Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjissä ärsyttää...

Vierailija
02.03.2012 |

Se, että soittavat aina samaan aikaan päivästä eli kesken työpäivän. Kuitenkin suurin osa ihmisistä on töissä 8 - 16 ja jos ei saa kiinni tähän aikaan, ei kannata soittaa samaan aikaan seuraavana päivänä ja taas seuraavana... Siis jos on pakko tosiaan soittaa, vaikka on markkinointikielto...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne luulee niillä olevan markkinointikiellon vaikka oikeasti se on vanhentunut tai poistunut kun ne tilas netin kautta sen lehden..

Vierailija
2/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poistuuko se jos netistä menee lahjalehdykän tilaamaan? Mikä virhe!

(Ja ei, en luule, että lahjalehden tilaaminen on eri asia kuin lehden tilaaminen.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan joudun pitämään salaista numeroa.

Vierailija
4/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites sun päiväs Saara on mennyt? Mimmonen ilma Saara teillä siellä Ikaalisissa on? No miten olis Saara laitetaanko tilaus tulemaan?

Se puhelinmyyjä ei tunne minua ollenkaan, ei tiedä minusta yhtään mitään. Silloin saisi myös olla vähempi tuttavallisempi.

Vierailija
5/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne luulee niillä olevan markkinointikiellon vaikka oikeasti se on vanhentunut tai poistunut kun ne tilas netin kautta sen lehden..

Vierailija
6/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyseistä työtä pahimpaan rahapulaan opiskelijana kokeillut, oli kusetusta työntekijääkin kohtaan. Olen ahkera enkä ihan pienistä valita, mutta itse tein sen työpäivän loppuun. Työntekijääkin kohtaan ihan kusetusta. Sinulla on nenän edessäsi konsepti, jota on seurattava, muuten tulee nuhtelut. Teki pahaa pakolla tyrkyttää asiakkaille, mutta se oli homman nimi, sain heti kuulla olevani liian kiltti kun en tarpeeksi tyrkyttänyt eräälle mummolle, joka ystävällisesti kertoi ettei enää näe lukea. Myös työajat oli ihmeelliset, 8:30 eteenpäin, kuka siihen aikaan on vastaamassa puhelimeen?! Puhumattakaan siitä ettei tuntipalkkaa, vaan saat rahaa myynnin mukaan. Hirveää hommaa ja haisi koko systeemi, EI enää koskaan sitä, onneksi.

Vierailija
7/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka KUKAAN tekee tuollaista hommaa, jos siitä ei edes saa varmaa toimeentuloa?! Oon satavarma, etten sais myytyä yhtäkään lehteä...

ap

Vierailija
8/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksikäyttäminen. Lähipiirin vanhuksille myytiin sitten 2 laajakaistanettiä 24 kuukauden sopimuksella, vaikka heillä on vain yksi tietokone, jossa oli jo laajakaistanetti 24 kuukauden sopimuksella. Tuskin kukaan tarvitsee 3 nettiä yhtä tietokonetta varten. Mutta kun vanhukset eivät enää ymmärrä, ja tätä puhelinmyyjä röyhkeästi hyödyntää.

Vierailija
9/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon joskus nuorena myyny jotain sotahistoria-sarjaa (vanhoille ihmisille, sodan kokeneille). Puhelinnumerot tuli valmiina eteen ja konseptilla oli se, mitä seurataan keskustelussa. Esim. Einon leski sitte kertoo siellä puhelimessa, et Eino kuoli 5 vuotta sitten ja alkaa itkemään. Mun pitäis siihen vastata, et hmm.. mielenkiintoista, mutta, kiinnostaisikohan rouvaa tällainen kirjasarja, Einon muistoa kunnioittaen, joka kertoo.. No joo, kyl tuo lehtien tyrkytys vielä menee. Viikon jaksoin tuota hommaa. Ja palkat sai hakee palkkaturvasta..

Vierailija
10/24 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jankuttaminen. Kun kerran sanoo, että en tilaa mitään, niin silti aletaan jankuttamaan, että "No, kun meillä ois nyt näin hyvä tää tarjous." Sitten kun sanoo toisenkin kerran, että joo, on vaikka mikä tarjous niin en nyt tilaa. Siitä aletaan vieläkin inttämään :O Siinä vaiheessa mä laitan jo luurin korvaan. Yritän olla myyjiäkin kohtaan asiallinen ja ystävällinen, työtään he vain tekevät, mutta jollei mene perille, että toinen ei halua tilata vaan ehdoin tahdoin jankutetaan jotain huipputarjousta, niin sitten saa luurin korvaan.

Monia on ollut niitäkin, jotka kerrasta ymmärtävät ja toivotetaan sitten puolin ja toisin hyvät päivän jatkot. Mutta enemmän on näitä jankuttajia.

Vierailija
11/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pomo on jankuttanut meille myyjille, että tarjotkaa, tarjotkaa. Eli ei riitä että kerran sanon tarjouksen vaan sitä pitää jankuttaa monta kertaa. Ensimmäinen ei ole puhelinmyyjälle se viimeinen ei, päinvastoin. :)

T: yksi puhelinmyyntiä kokeillut ja siitä sitten järkiinsä tullut eli ei enää ikinä sitä hommaa kiitos

Vierailija
12/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun olet lyönyt luurin korvaan niin se sama myyjä soittaa seuraavana päivänä uudelleen. Sanot edelleen että et tilaa ja lyöt luurin korvaan niin arvatkaapa mitä myyjä tekee? Kyllä, jälleen seuraavana päivänä uusi soitto. Seuraavan kerran otan myyjän nimen ja firman ylös ja lähden vähän stalkkaamaan...

se jankuttaminen. Kun kerran sanoo, että en tilaa mitään, niin silti aletaan jankuttamaan, että "No, kun meillä ois nyt näin hyvä tää tarjous." Sitten kun sanoo toisenkin kerran, että joo, on vaikka mikä tarjous niin en nyt tilaa. Siitä aletaan vieläkin inttämään :O Siinä vaiheessa mä laitan jo luurin korvaan. Yritän olla myyjiäkin kohtaan asiallinen ja ystävällinen, työtään he vain tekevät, mutta jollei mene perille, että toinen ei halua tilata vaan ehdoin tahdoin jankutetaan jotain huipputarjousta, niin sitten saa luurin korvaan.

Monia on ollut niitäkin, jotka kerrasta ymmärtävät ja toivotetaan sitten puolin ja toisin hyvät päivän jatkot. Mutta enemmän on näitä jankuttajia.

Vierailija
13/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymää vaihtaessa dna pisti jonkun agressiivisen helppoheikin soittamaan perään, joka jankkasi ja jankkasi miten ei nyt kannata missään nimessä vaihtaa liittymää pois. Tälle ei mennyt mikään jakeluun. Ja miksi pitää aina myydä jotain ilmaisena kun se ei sitä ole? Ja sitten jos saa jotain näytettä ilmaiseksi sen mukana tulee tilaus, joka pitää erikseen katkaista jostain palvelusta, josta ei saa ikinä kiinni ketään ja nämä näytteetkin on jotain tavaraa tyyliin käytetty silakka tai laamanpaskapillerit joiden jatkotilaus maksaa 30 euroa kuussa. Miten voikin olla joku ala noin kieroutunut...

Vierailija
14/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että myyjä soittaa seuraavana päivänä samaan aikaan johtuu käytössä olevasta ohjelmasta. Kun ohjelmaan merkitään, että asiakkaalle soitetaan uudestaan ohjelma ajoittaa soiton automaattisesti 24 tunnin päähän. Myyjäthän eivät siis itse näppäile numeroita vaan tietokone soittaa automaattisesti ja ohjaa puhelun vapaana olevalle myyjälle.

STML:n (Suomen telemarkkinoijien liitto) jäsenet ovat sitoutuneen, etteivät soita henkilöille, joilla on voimassaoleva markkinointikielto. Yritykset kuitenkin myyvät esim. arvontoihin osallistujien yhteystietoja puhelinmyyntifirmoille, jolloin numero saattaa tulla soittolistalle tätä kautta. Jos ette siis halua soittoja puhelinmyyjiltä, älkää osallistuka mihinkää arvontoihin, jos lomakkeessa ei ole ruksia, joka kieltää tietojen luovuttamisen kolmannelle osapuolelle.

Puhelinmyyjä soittaa aina uudestaan, jos sanot, että sinulla ei ole aikaa. Mikäli et ole kiinnostunut, sano suoraan, että et ole kiinnostunut ja pyydä myyjää poistamaan sinut listalta. Älä siis valehtele olevasi kiireinen, sillä ei puhelinmyyjästä eroon pääse.

Puhelinmyyjä inttää ja inttää, koska jonkin tutkimuksen mukaan asiakas sanoo aina ensimmäisenä vastauksena ei. Meillä oli ohjesääntä, jonka mukaan asiakkaalta piti saada ainakin kolme kertaa "ei" ennen kuin sai luovuttaa. Esimieheni käski meitä pyrkimään siihen, että tuotetta tarjotaan ainakin viisi kertaa. V-ttumaista, tiedän.

Vierailija
15/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ainakin oli puhelinmyynnissä tuntipalkka, sen verran hyvä että ilman provisioitakin olisin elänyt helposti. :) Kaikissa puhelinmyyntipaikoissa ei kuseteta työntekijöitä. Meille provikat oli nimenomaan plussa palkan päälle ennemmin, kuin olisi tarvinnut vain provikoiden toivossa soitella. Sen takia meillä ei pahemmin tätä asiakkaita rasittavaa tyrkytystä ollut ollenkaan. Siksi itseäni ärsytti asiakkaat, jotka eivät kuunnelleet ollenkaan vaikka olisi ollut suurista säästöistä kyse.. Mutta asiakaspalautteestakin tuli ilmi se, että minua oltiin kehuttu paljon siitä etten huijannut asiakkaita ja huolehdin asiakkaiden tyytyväisyydestä. Välillä tuntui että olin liiankin huolissani varsinkin näistä vanhuksista jotka eivät kaikkea ymmärtäneet. Niissä tilanteissa soitin heille joko itse myöhemmin varmistaakseni että kaikki on ok, kun tuotteet olivat perillä tai annoin omat yhteystietoni. On meitä "aina niin vittumaisia" puhelinmyyjiäkin moneen junaan :)

Vierailija
16/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti sama myyjä useana peräkkäisenä päivänä. Sattumaltako juuri hän oli aina se vapaa jolle puhelu ohjautui? Sanoin joka kerta monta kertaa että en tilaa mitään, en tilaa mitään, usko jo en tilaa yhtään mitään ja sitten löin luurin korvaan. Silti soitti seuraavana päivänä uudelleen, ja sitä seuraavana jne.

Se, että myyjä soittaa seuraavana päivänä samaan aikaan johtuu käytössä olevasta ohjelmasta. Kun ohjelmaan merkitään, että asiakkaalle soitetaan uudestaan ohjelma ajoittaa soiton automaattisesti 24 tunnin päähän. Myyjäthän eivät siis itse näppäile numeroita vaan tietokone soittaa automaattisesti ja ohjaa puhelun vapaana olevalle myyjälle.

STML:n (Suomen telemarkkinoijien liitto) jäsenet ovat sitoutuneen, etteivät soita henkilöille, joilla on voimassaoleva markkinointikielto. Yritykset kuitenkin myyvät esim. arvontoihin osallistujien yhteystietoja puhelinmyyntifirmoille, jolloin numero saattaa tulla soittolistalle tätä kautta. Jos ette siis halua soittoja puhelinmyyjiltä, älkää osallistuka mihinkää arvontoihin, jos lomakkeessa ei ole ruksia, joka kieltää tietojen luovuttamisen kolmannelle osapuolelle.

Puhelinmyyjä soittaa aina uudestaan, jos sanot, että sinulla ei ole aikaa. Mikäli et ole kiinnostunut, sano suoraan, että et ole kiinnostunut ja pyydä myyjää poistamaan sinut listalta. Älä siis valehtele olevasi kiireinen, sillä ei puhelinmyyjästä eroon pääse.

Puhelinmyyjä inttää ja inttää, koska jonkin tutkimuksen mukaan asiakas sanoo aina ensimmäisenä vastauksena ei. Meillä oli ohjesääntä, jonka mukaan asiakkaalta piti saada ainakin kolme kertaa "ei" ennen kuin sai luovuttaa. Esimieheni käski meitä pyrkimään siihen, että tuotetta tarjotaan ainakin viisi kertaa. V-ttumaista, tiedän.

Vierailija
17/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun olet lyönyt luurin korvaan niin se sama myyjä soittaa seuraavana päivänä uudelleen. Sanot edelleen että et tilaa ja lyöt luurin korvaan niin arvatkaapa mitä myyjä tekee? Kyllä, jälleen seuraavana päivänä uusi soitto. Seuraavan kerran otan myyjän nimen ja firman ylös ja lähden vähän stalkkaamaan...

Firman nimi meillä piti kertoa rehellilsesti, mutta itse en ainakaan mistää hinnasta olisi kertonut asiakkaalle oikeaa nimeäni, joten minulla oli "alias". Kun asiakas kysyi nimeäni, kerroin olevani "Maija Mäkinen Oy Firma Ab:stä" Todellisuudessa vain firman nimi ja etunimeni olivat totta. Tämän voit miiten huomata siitä, että valtaosa puhelintyötä tekevistä ovat Virtasia tai Korhosia.

Vierailija
18/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen haluaisin vielä tietää, että jow sanon, etten ole kiinnostunut ja minut voit poistaa listalta, pitääkö myyjä minua vittumaisena besserwisserinä?

Hävettää olla lujana niille myyjille, kun varmasti niilläkään ei mitkään heppoiset oltavat ole..

Vierailija
19/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta käytössä olevasta tekniikasta sen enempää tiedä. Tuli kuitenkin aika huvittavia tilanteita, kun asiakas luuli minun olevan sama henkilö, jonka kanssa oli aiemmin keskustellut enkä sitten ollutkaan perillä ihan kaikesta, mitä edellisen puhelun aikana oli puhuttu. Sattuneesta syystä minäkään en jatkanut puhelinmyyjän uraani kuin kaksi kuukautta, kunnes sain "oikeaa" työtä.

Vierailija
20/24 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etunimi ja firman nimi. Sitten otan selvää millä paikkakunnilla firmalla on toimipisteet (eikä tätäkään välttämättä tarvitse tehdä, jotkut myyjät kun sanovat mistä soittavat) ja tarkistan keitä missäkin toimipisteessä on töissä. Kyllä se oikea työntekijä sieltä löytyy, äänen perusteella jo on helppo tunnistaa...

Tarpeeksi kun myyjät vielä ärsyttävät niin ryhdyn elämäntapastalkkeriksi, soittelen heille heidän vapaapäivinään toistuvasti ja kerron vaikka Jeesuksen ilosanomaa tai Hare Krishnojen tiestä onneen.

Firman nimi meillä piti kertoa rehellilsesti, mutta itse en ainakaan mistää hinnasta olisi kertonut asiakkaalle oikeaa nimeäni, joten minulla oli "alias". Kun asiakas kysyi nimeäni, kerroin olevani "Maija Mäkinen Oy Firma Ab:stä" Todellisuudessa vain firman nimi ja etunimeni olivat totta. Tämän voit miiten huomata siitä, että valtaosa puhelintyötä tekevistä ovat Virtasia tai Korhosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä