Puhelinmyyjissä ärsyttää...
Se, että soittavat aina samaan aikaan päivästä eli kesken työpäivän. Kuitenkin suurin osa ihmisistä on töissä 8 - 16 ja jos ei saa kiinni tähän aikaan, ei kannata soittaa samaan aikaan seuraavana päivänä ja taas seuraavana... Siis jos on pakko tosiaan soittaa, vaikka on markkinointikielto...
Kommentit (24)
myös itse soittaa "kiinnostuneelle mutta kiireiselle" uudelleen. Eli älkää sanoko että kuulostaa hyvältä, mutta ei nyt kerkeä, jos ei kiinnosta :D
etunimi ja firman nimi. Sitten otan selvää millä paikkakunnilla firmalla on toimipisteet (eikä tätäkään välttämättä tarvitse tehdä, jotkut myyjät kun sanovat mistä soittavat) ja tarkistan keitä missäkin toimipisteessä on töissä. Kyllä se oikea työntekijä sieltä löytyy, äänen perusteella jo on helppo tunnistaa...
Tarpeeksi kun myyjät vielä ärsyttävät niin ryhdyn elämäntapastalkkeriksi, soittelen heille heidän vapaapäivinään toistuvasti ja kerron vaikka Jeesuksen ilosanomaa tai Hare Krishnojen tiestä onneen.
ja sitten kun olet lyönyt luurin korvaan niin se sama myyjä soittaa seuraavana päivänä uudelleen. Sanot edelleen että et tilaa ja lyöt luurin korvaan niin arvatkaapa mitä myyjä tekee? Kyllä, jälleen seuraavana päivänä uusi soitto. Seuraavan kerran otan myyjän nimen ja firman ylös ja lähden vähän stalkkaamaan...
Firman nimi meillä piti kertoa rehellilsesti, mutta itse en ainakaan mistää hinnasta olisi kertonut asiakkaalle oikeaa nimeäni, joten minulla oli "alias". Kun asiakas kysyi nimeäni, kerroin olevani "Maija Mäkinen Oy Firma Ab:stä" Todellisuudessa vain firman nimi ja etunimeni olivat totta. Tämän voit miiten huomata siitä, että valtaosa puhelintyötä tekevistä ovat Virtasia tai Korhosia.
että saat olla aika onnekas, jos jahtaamasi myyjä on vielä yrityksen palkkalistoilla salapoliisityösi jälkeen. Lisäksi voi kertoa, että itse myin sähköyhtiön sopimuksia puhelinmyyntifirman tiloissa, mutta olin henkilöstövuokrausfirman palkkalistoilla. Asiakkaalle luonnollisesti kerroin soittavani sähköyhtiöstä. Siinäpä sinulle salapolissihommaa. ;)
Kyllä hullu aina keinot keksii. Ja jos ei muu auta niin häiriköin sitten kaikkia mahdollisia puhelinmyyntityötä tekeviä, eiköhän siihen joukkoon mahdu joku minullekin soittanut...
Oikeasti, ehkä 1/10 myyjästä on järkevä ja kohtelias, loput jankkaavat, eivät kuuntele mitä sanot (jos olen yrittänyt jostain minua kiinnostavasta lehdestä vaikka kysyä), soittavat toistuvasti uudelleen, pitävät vastaaja eli minua täytenä idioottina (tästä saat ihan ilmaiseksi lehden...), tai jopa suuttuvat jos sanon ettei kiinnosta enkä tilaa. Näitä suuttuneita on ollut useita eri myyjiä, eivät taida kauaa tosin töissä olla sillä asenteella.
etunimi ja firman nimi. Sitten otan selvää millä paikkakunnilla firmalla on toimipisteet (eikä tätäkään välttämättä tarvitse tehdä, jotkut myyjät kun sanovat mistä soittavat) ja tarkistan keitä missäkin toimipisteessä on töissä. Kyllä se oikea työntekijä sieltä löytyy, äänen perusteella jo on helppo tunnistaa...
Tarpeeksi kun myyjät vielä ärsyttävät niin ryhdyn elämäntapastalkkeriksi, soittelen heille heidän vapaapäivinään toistuvasti ja kerron vaikka Jeesuksen ilosanomaa tai Hare Krishnojen tiestä onneen.
ja sitten kun olet lyönyt luurin korvaan niin se sama myyjä soittaa seuraavana päivänä uudelleen. Sanot edelleen että et tilaa ja lyöt luurin korvaan niin arvatkaapa mitä myyjä tekee? Kyllä, jälleen seuraavana päivänä uusi soitto. Seuraavan kerran otan myyjän nimen ja firman ylös ja lähden vähän stalkkaamaan...
Firman nimi meillä piti kertoa rehellilsesti, mutta itse en ainakaan mistää hinnasta olisi kertonut asiakkaalle oikeaa nimeäni, joten minulla oli "alias". Kun asiakas kysyi nimeäni, kerroin olevani "Maija Mäkinen Oy Firma Ab:stä" Todellisuudessa vain firman nimi ja etunimeni olivat totta. Tämän voit miiten huomata siitä, että valtaosa puhelintyötä tekevistä ovat Virtasia tai Korhosia.
että saat olla aika onnekas, jos jahtaamasi myyjä on vielä yrityksen palkkalistoilla salapoliisityösi jälkeen. Lisäksi voi kertoa, että itse myin sähköyhtiön sopimuksia puhelinmyyntifirman tiloissa, mutta olin henkilöstövuokrausfirman palkkalistoilla. Asiakkaalle luonnollisesti kerroin soittavani sähköyhtiöstä. Siinäpä sinulle salapolissihommaa. ;)
sanoi asiallisesti, ettei ole kiinnostunut ja pyysi poistamaan listalta. Parempi sekin kuin lätistä scriptistä kymmenen minuttia ja kuunnella sen jälkeen kauheat haistattelut, kuinka asiakas ei koskaan osta puhelimitse mitään ja puhelinmyyjä on hänen mielestään lapamatoakin alhaisempi loinen. Yksittäisiä asiakkaita ei suoraan sanottuna kauheasti tullut ajateltuakaan, kun puheluita saattoi kahdeksan tunnin päivän aikana olla toista sataa.