Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset käyttävät nykyään niin tiukkoja ulkoilutakkeja?

Vierailija
02.03.2012 |

Mallit on toki nykyään enemmän tyköistuvia ja naisellisia, mutta silti väitän, että monet ostavat 1-2 kokoa liian pieniä takkeja. Ulkoilutakin pitää mielestäni olla sopivasti väljä ja rento eikä ihoa myötäilevä, kuten monilla on.

Monilla suomalaisilla naisilla on leveähkö lantio, reilun kokoinen peppu ja vielä aika paksut reidet. Silti valitaan lyhyt, tyköistuva takki, jonka läpi kaikki muhkurat paistaa selvästi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta _ostajan_ näkökulmasta :)

Ylipainoa on, en mikään valtava tankki kuitenkaan ole. Vaatteet osta normaaleista kaupoista (H&M, Vila, VeroModa, Seppälä) ja kokona M tai L, riippuen mallista.

Mutta ulkoiluvaatteet: ne kinnaavat.

Housuissa peppu ja reidet usein ahtaat, isomman koon ottaminen ei auta, koska vaatteen "malli" sellainen ettei isompi koko yleensä kun pidennä lahjetta vähän jne. ei ole lähes yhtään lisätilaa reisien/pepun kohdalla.

Takeissa taas rinnan kohdalla kinnaa, samoin joskus takki on "liian ahdas" kauttaaltaan, eli siinä ei pysty esim. venytttelemään hyvin ja mukavasti. Ja phin ongelma on hihojen mitta, hihat käytännössä _aina_ liian lyhyet. olen n. 170cm pitkä, en siis mikään "hujoppi" ja haluan että ulkoulutakissa kunnon mittaiset hihat eikä niin että ranne näkyy.

urheiluliikkeestä ostin syyspuvun ja myös olen löytänyt talvipuvun.

vaan eí ahista enää, ja lahkeet ja hihat on hyvän mittaiset

mulla BMI 26 eli en hurja läski ole, muutta muutamia liikakiloja löytyy.

Vierailija
22/28 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tykkää kapeammasta mallista (vrt. michelin-toppis), tai ainakin kapeammasta kuin sinä

-ei tajua että on liian pieni takki. tosi monet normaalipainoisetkin käyttävät liian pieniä vaatteita noin ihan yleisesti, aj vielä yleisempää se on ylipainoisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti se on niin kireä, ettei edes paksua paitaa saa alle, muuten ei vetoketju mene kiinni. Mallit on vain kireitä. Isompi malli ei istuisi.

Vierailija
24/28 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt selkä ja sopivan kokoinen toppis on tosi hankala yhdistelmä. Ennen tietyt, suht kalliit merkit olivat kuin tehty mun vartalolle eikä tarvinnut ostaa liian pieniä takkeja, mutta jos haluan vyötärön vähänkään oikealle paikalle, niin joudun ostamaan mieluummin pienehkön kuin isommamman takin.

Ja voit uskoa, että olen kokeillut niitä hemmetin takkeja yli oman tarpeen eikä tunnu löytyvän sellaista, joka olis hyvännäköinen mun päällä. Sama juttu toppahousujen kanssa. Lastenosastolta varmaan löytyisi sopivia, mutta sinne on turha tälläisen reilu 60 kilosen mennä.

Vierailija
25/28 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut ihan samaa. Rumannäköistä, kun pönäkkä keskivartalo on paketoitu kireyttään soivaan toppakankaaseen. Ovat kuin lauantaimakkaran kuoria, poksahtaisivat jos kynnellä tökkäisi.

Eikä ole hyvän näköistä hoikallakaan, kun takki on liian pieni. Ja tosi monella on. Hoikkakin näyttää paksulta, kun takki kirraa ja näyttää, että vetskari repeää ihan minä hetkenä hyvänsä :)

Vierailija
26/28 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ruman näköistä kun villakangastakin napit lähes sinkoilevat ja hartiat kinnaavat. Näkee, että on ostettu niin pieni takki kuin vain on päälle mennyt ja sitten vielä tungettu paksu villapaita sinne alle.

Jos ette tiedä kokoanne tai mikä näyttää päällä hyvältä, kysykää myyjältä!

takin ostin, eikä ole varaa ostaa uutta, kun kotihoidontuella olen. Ensi talvena ostan uuden.

Vierailija
27/28 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on muotia!! Siis sitä _muotia_ että kaikilla on sama tyyli. Verratkaa esim. vaikka 1990-luvun alkuun; silloiset takit näyttävät jättimäisiltä. Mutta kun kaikki pukuituivat samalla tavalla ei se ollut ongelma, tai kukaan ei edes huomannut että takit (ja muut vaattet myös) olivat teltan kokoisia.

Muoti muuttuu vatkuvasti, kymmenen vuoden päästä kauhistelemme kaikki miten juntin näköistä tiukka pukeutuminen oli.

Terveisin pukuhistoriasta kiinnostunut historioitsija

Vierailija
28/28 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne isot koot on menevät aina hetkessä, tai koot loppuvat XL: ään. Luulisi kassavirtaa kasvattavan kun ei tarttis myydä eioota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi