Minkä alan lääkärille varaan ajan kun haluan tutkituttaa rintani?
Kommentit (8)
Mulla on toisessa rinassa patti joka hermostuttaa mua ja päätin että pitäähän sitä käydä näyttämässä.
ap
Hyvä, että menet. Toivottavasti patti ei ole mitään vakanvaa. Yritä olla huolehtimatta ja hermoilematta ennen tutkimista, se ei muuta mitään.
Nauti viikonlopusta :)
-4-
He tutkivat rintoja yleensä mielellään.
Mä mietin et kai sairauskuluvakuutus kuitenkin maksaa sen, vaikka eivät korvaa gynekologisia vaivoja? Entä jos ottaisin samalla papan? Sitä ne ei tietty korvaa, mutta korvaako sen jälkeen koko käyntiä?
ap
tutkimus, labra...riippuu millainen vakuutus sulla mitä se korvaa. Gyne antaa lähetteen mammografiaan ja ultraan jonka tekee röntgenlääkäri. Kävin just gynellä (papa otettiin myös) ja samalla mammografiassa ja ultrassa, koko paketti maksoi 301e.
Hän palpoo käsin ja tarvittaessa kirjoittaa lähetteen mammografiaan. Lääkärin lähete tarvitaan, että saisit mammografiasta Kela-korvauksen. Käyttämäni lääkärikeskus toimii siten, että röntgenlääkäri katsoo mammografiakuvat heti ja tutkii rinnat lisäksi ultralla. Minulla ei ollut mitään eritysitä syytä tähän paitsi ikää yli 40 v., ja gynekologi suositteli.
Pääseekö siellä mammografiaan ja ultraan heti lääkärin jälkeen (jos kirjoittaa lähetteen) vai pitääkö varata uusi aika?
ap
Gyne tekee sen tarkastuksen yhteydessä, mutta suosittelen tekemään sen itse säännöllisesti, jolloin muutokset huomaa - se gynehän ei tiedä baselinea. Joka kuukausi viikko menkkojen alkamisen jälkeen on hyvä hetki.
Ai teenkö ite? En, mutta tiedän että pitäisi ;) Se on vähän niin kuin hammaslankakin...
Toki voit soittaa Mehiläiseen tms. ja kysyä vastaanottovirkalijaltakin.
Hauskaa viikonloppua!