APUA! Tarjolla määräaikaina työsopimus 1½v, mahdollista että muutan pois ½ jälkeen.
Niin.
Minulle on tarjottu määräaikaista työsopimusta kesästä ensi vuoden loppuun asti.
Ongelma on, että aion hakea opiskelemaan, ja on mahdollista että jopa pääsen opiskelemaan unelmieni alaa ja pystyisin työskentelemään vain koulu alkuun asti eli 3-4kk työn alkamisesta.
Ja minulla ei ole varaa olla ottamatta tätä työtä.
Mitä teen??? En voi kertoa tästä opiskelusuunnitelmasta työnantajalle. Menen sinne töihin siis koska minua tarvitaan, koska olen ainut joka siihen tiettyyn asiaan on koulutettu.
ÄÄHHHHH paskat.
Kommentit (14)
Kai tiedät, että työsuhteen määräaikaisuudelle pitää olla hyväksyttävä syy, esim. äitiyslomasijaisuus. Syy on myös kirjattava työsopimukseen. Jos työsopimspaperissa ei tätä pätevää syytä ole, voidaan työsuhde tulkita toistaiseksi voimassa olevaksi.
Jos pätevä syy on olemassa ja otat työn, niin työsuhteen irtisanomisesta kesken kauden seuraa sanktioita sinulle.
Oletko nyt työttömänä? Onko työn ottaminen ihan ainoa vaihtoehto? Jos tämä on työkkärin työhönosoitus, niin sanot vaan haastattelussa haluavasi aloittaa opiskelut, niin ei ne sinua palkkaa.
Ilman muuta otat työn vastaan. Mä kyllä kertoisin myös opiskelusuunnitelmasta jos ja kun sulla on hyvät asemat.
Jos saat opiskelupaikan, niin neuvottelet opiskeluvapaasta.
että valmistun juuri kohta puolin ja tämä työ on sama jota olen koulun ohella tehnyt. Minulla ei ole muuta työtä tai edes "kesätyötä" näköpiirissä.
En uskalla kertoa opiskelusta, jos minua ei palkatakkaan. Olen aiemmin hiljaisuudellani antanut ymmärtää pomolle että olen valmistumisen jälkeen käytettävissä pidempään.
Kyse on julkisesta puolesta, ei ole valtuuksia antaa toistaiseksi voimassa olevaa kun koko työpisteen tulevaisuus vaakalaudalla, tekemäni työ saatetaan keskittää isompaan toimipisteeseen.
totta kai otat työn vastaan. Opiskeluasian ratkaiset sitten mikäli se tulee eteen. Vaihtoehtoja on tosiaan opintovapaa tai työsuhteen purku.
vaikka se on määräaikainen. Eli pyydä sopimus, josta pääsee eroon tarvittaessa.
Onko kellään kokemusta mahd. sanktioista?
Voinko ehdottaa esim. 4kk koeaikaa ilman ihmettelyitä?
ei tuo opintovapaa kuulosta oikein... hyvältä..
Ei helkkarin helkkari...
-ap
ps. työn alkuun onneksi vielä aikaa...
voi laittaa irtisanomisajan vaikka se on määräaikainen. Eli pyydä sopimus, josta pääsee eroon tarvittaessa.
mutta eikö pomo ihemettel että miksi?
-ap
voi laittaa irtisanomisajan vaikka se on määräaikainen. Eli pyydä sopimus, josta pääsee eroon tarvittaessa.
mutta eikö pomo ihemettel että miksi? -ap
valtiolla ja kunnalla.
Määräaikainen työsopimus
Määräaikainen työsopimus on sopimus, jonka kestoaika on sidottu täsmällisesti tiettyyn kalenteriaikaan. Määräaikaisena voidaan pitää myös sopimuksia, joiden kesto on rajattu esimerkiksi tietyn työtehtävän suorittamiseen. Esimerkkinä viimeksi mainitusta voidaan mainita työsopimuksen tekeminen vaikkapa toisen työntekijän sairausloman ajaksi, mikäli sairausloman kestosta ei ole vielä tarkkaa tietoa.
Lain mukaan työnantajan aloitteesta ilman perusteltua syytä solmittua määräaikaista työsopimusta samoin kuin ilman perusteltua syytä tehtyä toisiaan seuraavia määräaikaisia työsopimuksia on pidettävä toistaiseksi voimassa olevina. Em. perustellun syyn tulee liittyä selvästi työn luonteeseen, esimerkiksi siihen, ettei työtä ole tarjolla kuin kausiluontoisesti.
määräaikainen työsopimus voidaan purkaa
kun sanoa vaan että haluan irtisanomis ajann työsopimukseen, sillä elämäntilanteeni voivat muuuttua.
Ainut toinen ongelma on, että palkkakin on alakanttiin. Se on harjoittelijan palkka, vaikka olen tehnyt samaa työtä ennenkin. Musta tämä harj.palkka on ok kunnes valmistun (nyt keväällä ois aimutta jos ei onnistu niin sitte myöhemmin, joskuS:D) mutta voisikohan soppariin lisätä ehdon että palkka nousee kun valmistun? Palkka on n. 500e liittoni suoosituspalkkaa (siis vasta valmistuneelle) pienempi
Ainzkin korkeakoulussa onnistuu aloitus vasta myöhemmin, vaikka paikan ottaakin heti vastaan. Sitten on vain ilmoittautuneena poissaolevaksi alkuun.
niin opintojen alun lykkääminen käy vaan hyvin painavasta syystä ja lykkäys on erikseen anottava yms.
Tää koulu on siis semmonen johon ei pääse kauheen helpolla.
ja haet kouluun. Jos pääset koulun, niin sitten yrität purkaa työsopimuksen. Turha murehtia etukäteen.