Koko päivä kaksin lapsen kanssa,
itselläni migreeni. Mies lähti suoraan töistä harrastukseen, minä laitoin juuri nukkumaan taaperon, joka ei nukkunut edes päiväunia tänään eli ei hetken rauhaa. Ja 2 min siitä kun oma aikani alkaa laittaa mies viestin että Sauna olis kiva.. No juu, ilman muuta muuten mutta joudun tyhjentää ne sinne päivällä ripustamani 4 koneellista pyykkiä ennen kuin voin laittaa sen päälle. Mies on kotona vasta tunnin päästä joten nyt se olisi laitettava lämpenemään. Pöh.
Kommentit (16)
Ettet voi sanoa miehelle, että sori mulla on migreeni ja sain just lapsen nukkumaan, meinaan levätä. Niin mä tekisin. Ei haittaisi ketään.
Vai jopa peräti orja? Arveletko, että kuolemasi jälkeen sinut julistetaan marttyyriksi ja pyhimykseksi ja kuolinpäivänäsi kaikki kansa kulkee kynttiläseppeleet päässään? Yksi neuvo: hanki oma tahto, se kannattaa.
"kun mies käski mua laittamaan saunan päälle, ja mun piti tyhjentää koko sauna että saan sen päälle ja mulla on migreeni ja nyt on ilta pilalla jne jne jne. Mieshän vaan sano, että sauna olis kiva. Ok, mutta kun nyt on enemmän hyötyä lepäämisestä, niin ei tyhjennetä sitä saunaa. Mikä ihme teitä vaivaa?
että miehen kanssa ei ole ollut lainkaan yhteistä aikaa koko viikolla ja muutenkin mies on ollut tosi stressaantunut koko viikon. Nyt sai yhden ison työhomman tehtyä ja haluaisi varmaan vähän rentoutua kanssani. Migreeni meni jo ohi. Suhteen hoitoa, sitä minä ajattelen. Viikonloppuna tulee yövieraita.
ap
Mies voi sitten itse viikata kuivat pyykit kaappeihin sitä saunaa odotellessaan, kun kotiin pääsee.
niin mikä taasen nyt olikaan se ongelma? Jos haluat laittaa saunan lämpenemään, niin laitat. Jos tilanne vaatii lepoa, niin sitten et laita.
Ja jos mies haluaisi hoitaa suhdetta, niin varmaan olisi jättänyt menemättä harrastukseen, jos vaimolla on migreeni ja on koko päivän ollut lapsen kanssa. Vai hoidetaanko nyt vaan sitä miehen suhdetta?
Ohhoh, suorastaan ihmeparantuminen!
Olen yllättynyt että noin moni vastaa että ei laittaisi sitä saunaa.
Itseäni ärsytti tuo viesti aluksi kun tuli ajatus että ei hetken rauhaa mutta samantien aloin ajatella että no voihan sen vielä laittaa kun sitten on mukava yhdessä saunoa ja miehelle tulee tuosta pienestä huomaavaisuudesta hyvä mieli. Vastaavasti hänkin kyllä tekee minulle pieniä palveluksia ja yllätyksiä. Minusta sen saunan laittaminen (laitoin sen jo) on vain suhteen hellimistä ja toisen huomioon ottamista.
(Mutta tekipä hyvää purnata.)
ap
että miehen kanssa ei ole ollut lainkaan yhteistä aikaa koko viikolla ja muutenkin mies on ollut tosi stressaantunut koko viikon. Nyt sai yhden ison työhomman tehtyä ja haluaisi varmaan vähän rentoutua kanssani. Migreeni meni jo ohi. Suhteen hoitoa, sitä minä ajattelen. Viikonloppuna tulee yövieraita.
ap
onko sulla ihan diagnoosi?
alkaen iltapäivä viiteen asti.
ap
Ohhoh, suorastaan ihmeparantuminen!
kummallakin on omat menot ja harrastukset vuorotellen.
En valittanut miehelle tästä päivästä joten tietysti meni.
ap
niin mikä taasen nyt olikaan se ongelma? Jos haluat laittaa saunan lämpenemään, niin laitat. Jos tilanne vaatii lepoa, niin sitten et laita.
Ja jos mies haluaisi hoitaa suhdetta, niin varmaan olisi jättänyt menemättä harrastukseen, jos vaimolla on migreeni ja on koko päivän ollut lapsen kanssa. Vai hoidetaanko nyt vaan sitä miehen suhdetta?
niin en tosiaan lähtis pelaan kiekkoa, vaikka meillä vakivuoro onkin. En itekkään haluais hoitaa lasta ylimääräistä, jos on vaikka oksennustauti päällä. Siis ylimääräistä, pakolliset tietty. Enkä oottais, että hoidetaan parisuhdetta kun oon ensin käyny harrastuksessa ja laittanu vaimon lämmittämään mulle saunan. Toki mies ei varmaan tiedä, että siellä on neljä koneellista pyykkiä.
oot ihan samanlainen kuin minäkin. Teen kaikkeni muiden puolesta, ja jotenkin hiljaisesti ootan jotain ylimääräistä arvostusta. Sitten puhisen itsekseni, kun sitä ei tule. No ei tietenkään tule, kun kaikki pitää sitä ihan itsestäänselvänä. Mutta en mäkään oikeesti ymmärtäny, mikä se ongelma oli. Jos viitsit lämmittää saunan, niin lämmität. Parisuhdetta voi hoitaa muutenkin, mies voi vaikka antaa sulle päähierontaa kun on käynyt suihkussa.
että "itselläni migreeni". Miten se nyt yhtäkkiä loppuikin jo viideltä.
Mäkin olisin laittanut saunan, mutta neuvoisin silti että älä laita. Muutkin voi tehdä niin. Oikeesti olisi hyvä oppia joskus ajattelemaan omaa parasta, jos se ei ole keneltäkään muulta pois.
Kuten esimerkiksi nyt, mies voi ihan hyvin laittaa saunan päälle kun tulee. Edellyttäen että teillä on sähkösauna, kuten kuvittelen. Jos ei viitsi enää sitten laittaa, niin ei kovin paljon olisi sitä sinunkaan tekemänäsi arvostanut, itsestäänselvänä pitänyt vaan.
minäkin olisin laittanut, mutta ei se silti viisasta ole. Eikä edes tarpeellista. Tottakai toisille tehdään palveluksia, mutta tekisikö miehesi vastaavassa tilanteessa saman? Haluaisitko että tekisi?
En minä ainakaan haluaisi, että mun mies tekisi tuollaisen täysin yhdentekevän asian, jos on ollut huono päivä ja ensimmäinen tilaisuus rentoutumiseen tulisi juuri silloin kun mainitsen että olis kiva kun olis iltapala valmiina kun tulen. Mieluummin tekisin itse, ja antaisin miehen lukea sitä mikrobittiään. Mutta tällaisia me naiset kai ollaan :)
Kuule, mitäs jos ennemmin ottasit särkylääkkeen ja menisit nukkumaan??
Laita miehelle viesti, että joku toinen kerta.