Perheessämme on neljä henkilöautoa. Kysymyksiä, kommentteja?
Kommentit (32)
Ei vaan julkisilla kulkeminen houkuta. Liikaa jengiä ja inhoan valmiita aikatauluja. Mennään silloin kun meille sopii, ei silloin kun bussi menee. :)
- AP
Inhoan myos ruuhkia. Onneksi kotikaupunkini ilmasto sallii vespalla ajamisen, se on kaikkein nopein ja helpoin tapa liikkua:)
Ihmettelen tota ap:n asennetta kylla noiden ruuhkien suhteen?
10 000 ekälle saa vastan sellaisen auton mitä pihassani suostuisin pitämään.
voidaan päätellä, että sinulla ei tule koskaan olemaan varaa ensimmäiseenkään autoon, josta unelmoit.
on minustakin kätevämpää ehdottomasti ilman autoa.
Mutta, vaikka ymmärrän hyvin että itse käytäy autoa tarvittaesaa (niinhän minäkin teen) silti ehkä olisin sinuna panostanut tuohon lasten totuttamiseen autottomuuteen. Vai ovatko he itse ostaneet autonsa ja maksavat niiden kulut?
Mutta miksi olisit minuna panostanut lasten totuttamiseen autottomuuteen? Kaikki autot ovat minun ja mieheni nimissä, mutta se ei mielestäni liity tähän mitenkään.
- AP
Ihmettelen tota ap:n asennetta kylla noiden ruuhkien suhteen?
Inhoan ihmisruuhkia, en autoruuhkia. Pahimmat autoruuhkatkin ovat vältettävissä, jos käyttää vaihtoehtoisia reittejä ja katsoo kelloa.
- AP
on minustakin kätevämpää ehdottomasti ilman autoa.
Mutta, vaikka ymmärrän hyvin että itse käytäy autoa tarvittaesaa (niinhän minäkin teen) silti ehkä olisin sinuna panostanut tuohon lasten totuttamiseen autottomuuteen. Vai ovatko he itse ostaneet autonsa ja maksavat niiden kulut?
Mutta miksi olisit minuna panostanut lasten totuttamiseen autottomuuteen? Kaikki autot ovat minun ja mieheni nimissä, mutta se ei mielestäni liity tähän mitenkään.
- AP
Mut miten paljon kävelevät tai pyöräilevät? Tietävätkö että autot saastuttaa? Eivät kai samoja matkoja aja molemmat omillaan?
Mut miten paljon kävelevät tai pyöräilevät? Tietävätkö että autot saastuttaa? Eivät kai samoja matkoja aja molemmat omillaan?
En tiedä kuinka paljon kävelevät tai pyöräilevät. Ovat itsenäistyneet siinä määrin, etten seuraa heidän menojaan. Kesällä pyöräilevät käsittääkseni ihan mielellään. Harrastuksiin, ostoksille ja kavereille menevät silti mieluusti autolla. Moottoritietä pääsee nopeammin autolla kuin pyörätietä pyörällä, noin keskimäärin.
Ja kyllä tietävät, että autot saastuttavat. Tuskin kukaan sitä olisi tietämättä, vai mitä mieltä itse olet? Ja tuskin ajavat samoja matkoja eri autoilla, kun eivät keskenään vietä pahemmin aikaa.
- AP
Pojalla yksi, minulla kaksi, miehellä neljä. Ei kyllä herätä kysymyksiä...
Auto on kulutushyödyke, kuten kahvinkeitin tai sohva. Niitä on oltava niin monta kuin niitä tarvitsee olla.
Ei tuo kateutta herätä, älä pelkää. :)
Meillä jokainen kyllä käytössä, ei yhtäkään harrasteautoa. Mukavaa, että joillain on enemmänkin. Ei tunnu enää niin hölmöltä. Ekopropaganda on näköjään vaikuttanut minuunkin..
Kaikki neljä maksaa yhteensä alle 5000!
Kaikki neljä maksaa yhteensä alle 5000!
Kuulemma lämpenevät talvella tosi nopeasti, ei ollenkaan huono ominaisuus!
- AP
Ei vaan julkisilla kulkeminen houkuta. Liikaa jengiä ja inhoan valmiita aikatauluja. Mennään silloin kun meille sopii, ei silloin kun bussi menee. :)
- AP
10 000 ekälle saa vastan sellaisen auton mitä pihassani suostuisin pitämään.
Mutta joo, Espoo selittää kaiken.
Toivottavasti saadaan Helsinkiin ruuhkamaksut ja pian!
Niin kysymys: Onko teillä myös talo täynnä turhaa roinaa ?
Mihin pysäköitte ne autot ?
Meille ajautui jossain vaihessa myös 4 autoa: minun ja mieheni sekä rakentamisen ajaksi hankittu paku ja vielä isoisän auto, kun ei sitä halunut myydä eikä sillä ajaa.
Oli helpotus pistää turhat autot myyntiin. Yksi auto maksaa kaikkineen satoja euroja kuussa.
Kun julkinen liikenne on niin hyvää, että ei tarvitse aikatauluja katsella niin sitten ei tarvitse autoa.
Talon emäntä kehuskeli, että on hyvä kun mies osaa itse korjata autot...
kaikkialle minne pitääkin (asun aivan H:gin kantakaupungin liepeillä). Lisäbonuksena on se, että voin lukea matkalla :) eikä tarvi etsiä parkkipaikkaa. Ei-arjessa on kyllä matkoja, jotka on kätevämpi tai "pakko" tehdä autolla, ja niin teemmekin. Mulla ei myöskään ole ongelmaa tuossa ihmisten läheisyydessä.
Olen itse asunut Etelä-Espoossa (ilman autoa), ja toki se on kaukana joistain paikoista, mutta esim. keskustaan ruuhka-aikana pääsi mielestäni nopeammin bussilla kuin autolla. No, eihän kaikki kiinnostava toki ole Helsingin keskustassa ja ruuhka-aikojen ulkopuolella auto on nopeampi, mutta sitten pitää löytää parkkipaikkakin. Mutta kukin tavallaan.