Kuinka paljon raskaana ollessa täytyy juoda vuorokaudessa?
Pyörryttää koko ajan ja välillä pyörrynkin. Neuvolassa sanoivat, että johtuu liian vähästä juomisesta. Nyt olen seurannut tarkasti juomisiani ja juon pelkkää vettä vuorokaudessa noin 3 litraa. Siihen päälle vielä muut juomiset: pari lasia mehua, maitoa yms. Onko tämä todella liian vähän? Kuinka paljon olisi tarpeeksi? Tuntuu, etten paljon enempää pysty juomaan, koska nytkin saan juosta koko ajan vessassa.
Kommentit (7)
on kyllä hurja määrä. Itse juon ehkä litran, jos sitäkään, sen lisäksi mitä saan ruuasta ym. eikä mitään ongelmia ole ollut. Rv 31 nyt.
En oikein itsekään uskonut, että joisin liian vähän, koska mielestäni juon paljon. Janottaa kyllä melkein koko ajan, että senkin takia juon niin paljon. Välillä juon osan vedestä vissynä ja välillä pelkkää vettä. Vähän vaihtelee. Pitääpä soitella uudestaan neuvolaan.
ap
Se on vasta parin kuukauden päästä.
ap
kysäise neuvolasta. Ko ei nuo pyörtyilyt ja kauhea jano ihan normaalia ole!
syystä että mulla on alhainen verenpaine ja runsas veden juominen (nimenomaan veden) alentaa niitä entisestään. Mä join raskausaikana paljon maustamttomia kivennäisvesiä, se auttoi sekä janoon että pyörtyilyyn. Huimaus ja hengästyminenhän on muutenkin raskausoireita, kun elimistön hapen pitää riittää kahdelle yhden sijasta.
Mun mielestäni toi sun juoma nestemäärä on ihan hurja. Tietenkin, jos pärjäät niin mikäs siinä, mut sinuna vähentäisin veden juomista ja ottaisin sen nesteen ensisijaisesti ruuasta ja kivennäisvedestä, maidosta ym.
Vaihda vesi vichyyn. Pitää kivennäistasapainon paremmin.