Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

240 euroa rahaa ruokaan "loppukuuksi", miten pärjään?

Vierailija
01.03.2012 |

Tuolla pitää rahoittaa ruoka ja mahdolliset lääkkeet ja vaatteet (joita ei sitte ostella tässä kuussa) ja olen jo ennestään velkaa sukulaisille 500 euroa, joten sieltä ei saa rahaa lisää.

Mistä apuja? Lapsilisät tulee jossain vaiheessa loppukuusta, siihen asti pitäs pärjätä. :(

Miten tolla summalla VOI pärjätä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaiset tulot, että käyttää lounasseteleitä.

Mitä jos kävisit siellä lounaalla vain pari kertaa viikossa?

pitäisi ottaa kuulemma jotain valmisruokaa palvelutiskistä, sitten kelpaisi.

En haluais hukata päivän "kohokohtaa" pois, kun voi mennä työkavereiden kanssa syömään.

AP - asumistukea ja sossurahaa ei saa, ja mitään ei voi myydäkään mistä irtois rahaa. Limsapulloja on onneks kaapit väärällään, kun en ole jaksanut niitä viedä pitkään aikaan.

Vierailija
2/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tänäänhän on kuun eka päivä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain saa rahaa niin se on täältä!

http://www.profitclicking.com/?r=cwjy2umm5

Lisätietoa:

http://profit-clicking-fin.blogspot.fi/

Vierailija
4/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä ja syödään HYVÄÄ ruokaa about 240eur KK. Paljon kasviksia ja hedelmiäkin. Ei mitään nakkimuusia ja valmistuotteita.

Kyllä tuolla pitäisi pärjätä jos on kaksi alle teini-ikäistä lasta.

Vierailija
5/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänin, 2 lapsen yh, on varattuna joka kuukausi ruokarahaa 200€ ja aina jää yli. Älä osta eineksi vaan tee ruoka itse niin kyllä se raha riittää hyvin.

Vierailija
6/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
7/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on perhekoko? Minkäikäiset lapset (teinipoika syö noin 8-kertaisesti sen mitä 5v), syökö joku päiväkodissa/koulussa? Syötkä töissä? Otatko eväät vai onko ateriaetu?

Vierailija
8/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri perhe pärjää 10e päivässä, kun kaapeissa on valmiina leipomustarvikkeet ja kuivamuonaa. Olen pahimmillaan vetänyt kymppi päivässä -rahalla 6 viikkoa. 2 aikuista ja 4 lasta= 1,5e per nenä päivässä

Vierailija
9/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot monenko hengen tuolla pitää elää....

Mutta lapsilisiin on reilu 3 viikkoa, siitä tulee 80 e/viikko. Sillä saa keskimääräisen perheen perusruoan ihan mainiosti. Sisäfileet, erikoishedelmät ja ilmakuivatut kinkut voi unohtaa, ainakin suurimmalta osalta päiviä.

Vierailija
10/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aamupala ja iltaruoka ja iltapala pitäis keksiä plus viikonloppusapuskat...

YH-äiti plus kaks alle 10 v kouluikäistä lasta.

AP

Vierailija
11/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin,käytä ne lounarit perheen ruokiin eikä omiin, vaan ota itsellesi eväät töihin mukaan.

Ainakin sittareissa ym saa ostaa kotiin sitä lounasruokaa lounareilla, eli saat sieltä varmaan yhdellä lounarilla teille kaikille kolmelle sapuskat.

Vierailija
12/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaa jauhelihat soijarouheella, säilyy ja voit heittää mihin ruokaan vaan lihan korvikkeeksi.

Vierailija
13/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoititko vain antibiootteja ja vastaavia. Onko kipulääkkeitä jo valmiina?

Mitä ruokia on kaapissa? Pakastimessa? Jääkaapissa?

Mitä mahdollisia tarpeita tulee tälle kuulle? Kaverisynttärit, koulun laskettelureissu jne.

Onko kaikki laskut siis jo maksettu?

Vierailija
14/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä menee noin 300-400€ aivan tavallisena kuukautena ruokaan ja kaikkeen, mitä marketista nyt ostetaankaan (vaipat, shampoot, joskus alekenkiä tai leluja..).

Meillä 2 aikuista ja 3 lasta (1v 3v 5v).

Osta halpaa ruokaa sellaisina kuukausina kun rahaa on vähän. Mm. S-ketjusta saa halvimmat "halpistuotteet", (jotka usein samoja kuiun "merkkituotteet"). Tee suurimmaksi osaksi keittoja ja puuroja! Leivo itse leipää. Se on tuhottoman kallista kaupassa, varsinkin jos sitä menee paljon.

Kyllä tuolla summalla pärjää hyvinkin! Nyt vaan kekseliäisyyttä peliin!

Mitä tavallisesti syötte?

Vierailija
15/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aamupala ja iltaruoka ja iltapala pitäis keksiä plus viikonloppusapuskat...

YH-äiti plus kaks alle 10 v kouluikäistä lasta.

AP

Vierailija
16/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaloiksi, miksei iltapaloiksikin paljon puuroja!

Itse tehtyä perusruokaa: perunaa + jauhelihakastiketta, makaronilaatikkoa, hernekeittoa jne.

Hyödynnä tarjoukset, leivo itse esim. sämpylät. Älä osta mitään turhaa.

Olen itse pakon edessä elättänyt 300 eurolla/kuukausi reilun vuoden ajan teini-ikäiset pojat ja itseni!

Vierailija
17/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi ottaa kuulemma jotain valmisruokaa palvelutiskistä, sitten kelpaisi.

En haluais hukata päivän "kohokohtaa" pois, kun voi mennä työkavereiden kanssa syömään.

AP - asumistukea ja sossurahaa ei saa, ja mitään ei voi myydäkään mistä irtois rahaa. Limsapulloja on onneks kaapit väärällään, kun en ole jaksanut niitä viedä pitkään aikaan.

Vierailija
18/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi ottaa kuulemma jotain valmisruokaa palvelutiskistä, sitten kelpaisi. En haluais hukata päivän "kohokohtaa" pois, kun voi mennä työkavereiden kanssa syömään. AP - asumistukea ja sossurahaa ei saa, ja mitään ei voi myydäkään mistä irtois rahaa. Limsapulloja on onneks kaapit väärällään, kun en ole jaksanut niitä viedä pitkään aikaan.

sitä mä just tarkotin että ap voi hakea sitä lounasruokaa sieltä kotiin, lounarilla saa ihan hyvä satsin.

Se on tietysti eri asia että jos et _halua_ säästää niitä lounareita, tai muutenkaan tehdä mitään tilanteesi eteen, mutta mahdollisuuksiahan sinulla on.

Vierailija
19/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkkeillä tarkoitan just antibiootteja ja särkylääkkeitä, jos tarvii ostaa. Kaapeissa ei ole hirveästi mitään juuri nyt edes varastossa, kun olen jo 4kk kärvistellyt tällä määrällä tai vähemmälläkin.

Vierailija
20/29 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokien pääraaka-aine edullista, siis peruna/porkkana/kaali/pasta ja siihen järkevän hintaisia vihanneksia (sipuli, parsakaali, kukkakaali) ja edullista lihaa. Kanankoivissa on hyvä hintasuhde, vaikka luut ovat mukana. SAmoin jauheliha on edullista ja 400 g jauhelihasta saa 3 l makaronilaatikkoa tai kaalilaatikkoa.

Jos paikkakunnalla on leipomon myymälä, leipää saa säkkitavarana edullisesti. Ja viikonloppuna voi leipoa itse.