Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUKUISET 2012

Kommentit (402)

Vierailija
321/402 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eilisiltainen viestini. Kirjotin pitkän pätkän, eikä missään näy.

Pimpelipom: Pahoittelut negasta. Siltikin voi olla, ettei vielä vaan näkyis testissä. Koska sulla esikoiselta näkyi? Tiiätkö koska oli ovis?

Iluvu: Mulla ei 2 raskaudessa oo ollu ennen testiä mitään (kummempia) oireita. Ekassa muistaakseni oli rinnat hiukan arat. Melkein ainoa oire on ollut se, että on koko ajan tuntui, niin kuin menkat alkaisi. Keskimmäisessä raskaudessa sitten taas tiesin testaamattakin olevani raskaana. (Mulla siis 3 lasta)

Mupis: Pakkohan siellä on pikkuisen pesää tehdä, kun olet noin positiivinen =) (Ehkä realisti?)

On: Tultiin pääsiäisen vietosta kotiin ja tein ovistestin huvikseni. Haaleeta plussaa näytti. Mä en kyllä tajua noita testejä. Tosin ne pitäis tehä aamupissasta. En kyllä taida tollasia enää ostaa ja itteäni kiusata. Tänään on tullu hiukan valkovuotoa (sori) ja sit tuntui hetken aikaa oikealla alavatsalla tylppää kipua. Tietysti sitä alkaa kuvitella kaikenlaista....

322/402 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no toivottavasti ois niin, kun kierto kumminkin reistaillu vähän keskenmenon jälkeen.. Esikoisella plussasin samana päivänä kun menkat ois pitäny alkaa ja heti tuli kunnon viivat testiin..

En ole satavarma et milloin ovis oli mut kumminkin ollaan kp 9 lähtien jokatoinen ellei joka päivä ässäilty..

Toivotaan et sielä on tärpänny teillä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/402 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on reissattu taas ihan urakalla ja niinkuin otsikko kertoo niin olot senku jatkuu vaan.. Aina välillä vihlaisee kipeästikkin, se tosin menee ohikin ihan yhtä nopeaa kun alkoikin. Päätä alkoi taas kivistämään epämukavasti näin iltaa kohden. NYT ÄLLÖ VAROITUS :)

:alushousuihin on tämän päivän tullut suorastaan liisteriä.. ei kummemin haise millekkään ja pyyhkiessä olen muutamia "paukkuja" huomannut???? Mitä ne on?? onko kellään koskaan ollut?

Se siis minusta :)

töönis: minun positiivisuus on vain se joka sitten kolahtaa aina yhtäkovaa suoraan otsaan kun pettymys tulee, mutta nyt vaan on jotenkin niin erilaista.. päänsäryt ja kaikki joita harvemmin koskaan koen (ellei ole ollut itse aiheutettuja :) ) ovat olleet outoja.. ja muutkin tietenkin. ja jotenkin välillä on jopa ahdistava olo.. Mutta en koskaan ole kuullut enkä edes usko että näin pian oviksen jälkeen tulisi edes mitään oireita..

pimpelipom: kerrohan sitten että miten etenet ja yleensäkki kaikki uutiset :)

mupis kp15

324/402 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuulostaa ovislimoista :D

Psiiiuh.. Täti tulikin äsken kyläilemään.. Eli seuraava kierto menee ehkäisyllä varmuuden vuoksi kun esikoinen on syntynyt tammikuussa ni jos tärppäis ois tällä sama LA ku esikoisen syntymäpäivä.. Eli siirryn sit helmikuisiin jossain vaiheessa ja TOIVON ettei ketään teistä näy siellä vaikka mukaviakin olette:) ellei nyt tärppää teille ni sit tammikuussa! Täällä on varpaat ja peukut pystyssä!! :)

Plussatuulia ++++++++++

moikkista moi ! ( käyn kyll täällä edelleen lukemassa ja kirjoittelemassa teille)

Vierailija
325/402 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan ettei tosiaan nähdä siellä vaikka kuin myös ihanaa on ollut yhdessä voivotella :)

Huomenna menen käymään lääkärillä tämän vihlonnan ja pistelyn vuoksi. Vetää välillä ihan jo jalat melkein alta kun pistää niin kovasti. Toivottavasti ei ole mitään pahaa ja lääkäri kertoisi minulle mukavia hommia :) Mutta siis huomenna kerron mitä sanoivat ja nyt nukkuma yrityksiin :)

Vierailija
326/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnotin: Uskomaton tilanne teillä kyllä! Miten meni pääsiäinen?

Aliina, Pimpelipom, Mupis, Gabriela, Mami, Liisuli, Cedarfalls, Alicia: Kiitos onnitteluista!!

Höpsähtänyt: Pelonsekaisin tuntein olen testannut aina joka toinen päivä viime tiistaista asti ja joka kerta se viiva vain on kummasti tummentunut :) Nyt pitäisi vain jotenkin yrittää nauttia ja luottaa tähän.

Minttuliina ja Töönis: Tervetuloa!

Ele: Kiitos onnitteluista! Toivon niin että teillä tärppää nyt heti uudelleen, koska oikeassa olet siinä että ainakin omasta mielestäni keskenmenosta pääsee yli vain uudella raskaudella ja lapsella. Plussaonnea!! Ja oikein paljon tsemppiä!!!

Mupis: Teillä on saatu ajoitukset hyvin kohdalleen, nyt sitten piinailemaan!

ON: Sain puhelinajan gynelle heti viikko sitten, kun olin sen haamun saanut ja sovittiin jatkosta. Otin koko viime viikon vielä normaaliannoksen keltarauhashormoonia ja eilisestä lähtien otan puoli annosta vielä 7 päivää. Pitäisi auttaa kiinnittymisessä. Estrogeenilaastaria en ole enää vaihtanut, mutta pidin sitä olemassaolevaa pari päivää ylimääräistä. Olen testannut joka toinen päivä, koska siinä ajassa hormoonin pitäisi aina tuplaantua ja näin viivan vahvistua. Suureksi onnekseni joka kerralla viiva onkin ollut selkeästi tummempi. Eilen oli jo lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Huomenna ainakin vielä testaan, katsotaan testaanko vielä sen jälkeen.

Huoli on suuri, vaikka yritänkin nauttia raskaudesta ja olla pahemmin riskejä ajattelematta. Kaikki pienet ja suuremmatkin ongelmat eivät ole ongelmia ollenkaan enää, kyllä tätä raskautta on sen verran kauan odotettu.

Kerrottakoon että viikko sitten maanantaina aloin listata ylös oireita, joita minulla on ollut, mitkä poikkesivat normaalista kierrosta. Niitä olivat se kirpaisu vatsassa aivastaessa, hiumaus ylösnoustessa, ylimääräinen hikoilu kasvoista jumpassa ja ummetus. Plussan jälkeen minulla on ollut kasvavassa määrin vatsan nippailua ja päänsärkyä. Myös kurkkukipua on ollut.

Pitäkäähän peukkuja että tämä kyytiläinen pysyy mukana loppuun asti!

Oikein paljon plussaonnea kaikille ja kiitos tuesta!

Alexandra + kyytiläinen rv 5

Vierailija
327/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negaa kirkkaasti, mutta täti ole vieläkään tullut kylään... Nuo testit oli jotain halpiksia, jos koittais ostaa jonku apteekista...

Tai alkais menkat pian niin pääsis uuteen yritykseen!

Vierailija
328/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunne on että peenu on tullut jäädäkseen :) Mutta muistahan ottaa nyt iisisti ja antaa pennulle vielä hetki aikaa vahvistua. ONNEA!!!+ :)

No aamulla soittelu lääkärille ei tuottanut ihan haluamaani tulosta.. elikkäs.. hoitajan mielestä olisi järkevää odottaa nyt ainakin muutama pvä vielä ja jos jatkuu samanlaisena niin sitten mennä.. Oikeassa on.. turhaahan sitä nyt heti joka pikku kivustakin juoksemaan lääkäriin :)) Mutta vihlaisut välillä on vaan todella voimakkaita.

No nyt mennään ja toivotan että joku siellä petiä itselleen rakentaa :)

Vierailija
329/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ja tarrasukkasia:)

Iluvu: Toivotaan, että testiin vielä kuitenkin se plussa tulisi+++

Pimpelipom: No voi höhlä sentään:( Ei ne synttärit lähekkäin lapsilla mikään huono juttu oo. Jos vaikka sattuis vahinko käymään;) Nim. 2 vanhimman lapsen synttärit 2 päivän välein...

Mupis: Oiskohan sulla kuitenkin ovulaatio vasta nyt? Limoista päätellen. Tai valkovuotohan liittyy tietysti myös raskauteen...+++

ON: Tein sitten raskaustestin. Miehen kanssa eilen sovittiin, että tehdään ens su raskaustesti, että hänkin näkee sen heti aamulla (ja silloin ehkä voisi jotain näkyä jon on näkyäkseen) No tuolla kaapissa olevat testit tietty poltteli mielessä niin kovin, että oli pakko tehdä. Eihän siinä tietenkään yhtä viivaa enempää ollut. Nyt ruoanlaittoon. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja +++.

Vierailija
330/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku kp 50/35-62 yk4+km+yk1

iluvu kp 39/31 yk 6

Haaveilija20 kp 37/28-33, yk 3

netta kp 35/22-24 yk 1

Maarunen kp 34/25-31 yk 2

hilma kp 26/25-32 yk 2

Tonno kp 24/30-32 yk 6

Isabelle kp 22/28 yk 4

Cederfalss kp 21/22-28 yk 4

Minttuliina* kp 20/30, yk3

töönis kp 20/28(?) yk1

Emmastiina kp 19/29 yk 6

mupis kp 16/28 yk 4

Liisuli kp 14/22-27, yk 3

Ele kp?

PLUSSANNEET (onnea!):

outimj DPO 13 yk 1

Norppa81 yk 4

Mami yk 7

Höpsähtänyt yk 6

Alexandra yk6+km+yk7

Vierailija
331/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

testitikku ainakin toissa päivänä näytti jo ihan todella todella todella haaleaa toista viivaa, mutta eikaiet se tietenkään haitksi oo vaikka tänään sen tekisinkin tai jospas en tekiskään vaan ässäiltäs vaan ihan huvin ja kunnon vuoksi ukkosen kaa :) vahvin viiva oli siinä kp11 ja kun taas katsoin tikkuja niin toinen hieman vahvempi oli jo kp8 kohdilla.. oisko sitten ollut mahdollisesti kaksi kertaa?? onko sellanen ees mahdollista?

no onpas sitä jo tänään rampattu täällä ihan olantakaa :))

Vierailija
332/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea!! täällä sormet ja varpaat pystyssä, varmasti pikkuinen pysyy mukana!

Täällä pääsiäinen meni rauhallisissa tunnelmissa, oltiin koko viikonloppu minun vanhempien luona, saatiin siis olla miten haluttiin :D Kovasti sitä jaksaa toivoa että jotain olisi tapahtunut, vaikka oon ihan varma että täti tulee kylään tossa 18pvä viimeistään.. Eilen illalla tosin oli pieniä menkkajomotteluja. Mutta eipä nekään vielä kerro mitään.

Kuitenki jos sattuuki. Niin ettei täti tule niin testaan vasta toukokuun eka päivä, ku päästään anoppilasta pois. :D

333/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla heti onnittelemaan sinua Alexandra plussasta! Niin ihanaa! Nyt paljon tarrasukkia matkaan ja jaksuja odotukseen! Se on piinaavaa, tiedän, mutta pidän kaikki sormet ja varpaani pystyssä, että tällä kertaa kaikki menee hyvin ja saatte ihanan joulutontun syliin. :)

Täällä jännätään ensi viikon nt-ultraa. Kahdessa varhaisultrassa (7+ ja 9+)asiat olleet mallillaan, mutta silti huoli kalvaa takaraivossa. La olisi lokakuun lopussa.

terkuin Elmu rv 11+0

Vierailija
334/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tämä epätieto. Menkat nyt 8 päivää myöhäs ja edelleen eilen negaa...

Oireita ei oo enenmpää kun valkovuoto, alavatsas hetkittäisiä kipuja ja vatsa sekaisin +kaikki ne luulo-oireet :)

Missä vaiheessa voisi verestä ottaa näytteen tk:s ja onko kallista touhua? Kuinka paljon on kiinni kotiraskaustestin ottoajassa?

Plussanneille onnea :>

Vierailija
335/402 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Maalta palattu ja taas töissä. Pimpelipomille (muistinkohan nyt nimimerkin oikein - jos olikin joku muu, niin pahoittelen erehdystä) heti kommentoisin, että minusta saman kuun syntymäpäivä ei ole mikään kovin paha juttu, meillä on kahden ensimmäisen lapsen syntymäpäivien välillä kolme päivää ja ihan onnistuneesti kaikki sujuu. Odottavat yhdessä innolla syntymäpäiviään, selviää yhdellä siivoamisella kun pitää toiselle syntymäpäivät aamulla ja toiselle illalla tai kahtena peräkkäisenä päivänä, ja isovanhemmatkin tykkäävät, kun ei tarvitse niin usein tänne matkustaa :)

Pari viime kiertoa on ollut onneksi pidempää, 26-28 päivää, ja nyt toivottavasti on taas näin. Ei viitsisi tätiä jatkuvasti kestitä! Tuntemuksien mukaan ovulaatio oli vasta 15. kiertopäivä; toivotaan, että täti pysyy kaukana, ja sitä toivon teille kaikille muillekin!

Mahtaakohan joku teistä tietää, kauanko siimahännillä kestää matkustaa munasolun luo? Mietin, että jos hedelmöittymismahdollisuus on sen 12-24 tuntia, onko esim. makuuasentoon jäämisestä apua vai liikkuvatko samaa tahtia ylämäkeen. Hassuja ajatuksia tulee välillä mieleen, myönnän :)

Plussatuulia kaikille ja kevään odotusta!

Cedarfalls

Vierailija
336/402 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mupis: Kiitos! Yritän nyt vain nauttia tästä tilanteesta, ei se stressaamalla ainakaan helpotu. Parempi yrittää ottaa rennosti vaan. Tämähän on SE kierto teillekin, joten ei muuta kun plussaamaan! :) Niin ja noista ovistikun viivojen vahvuuksista. Gyne sanoi ainakin minulle että joskus viiva ensin tummuu, sitten haalenee ja sen jälkeen tummuu plussaksi. Hän käski minua aina testaamaan 2 päivää sen jälkeen jos viiva lähtee haalenemaan (enkä saa ovisplussaa CB:n hymynaamalla) varmistaakseen ettei se ovis vielä tule. On siis ilmeisesti ihan normaalia että ”hyppii” noin.

Töönis: Kiitos! Plussaonnea sunnuntaille ja tsemppiä piinailuun!

Tonnotin: Kiitos!! Hienoa että pääsitte pääsiäiseksi muihin maisemiin. On varmasti rankkaa olla anoppilassa… Toivotaan nyt että se plussa sieltä vapun kunniaksi tulisi!

Elmu: Olen kaipaillut sinua!!! En vain ole saanut aikaiseksi käydä lukemassa vanhoja palstoja että mihin katosit. (hävettää...) Nyt sainkin vastauksen, olet ihanasti raskaana! Onneksi olkoon!! Hienoa että olette olleet jo kahdessa ultrassa, varmasti helpottaa stressiin. Itsekin olen kyllä menossa varhaisultraan, en kestä odotella sinne viikolle 12 asti. Oikein paljon onnea ensi viikon ultraan! Tulethan tänne sitten kertomaan miltä näytti! Olen varma siitä että teillä tämä pikkuinen pysyy nyt loppuun asti mukana, mutta kerro mitä ultrassa näkyi. Itse kun en sinne asti vielä ole päässyt. Käsittääkseni paljon liikettä voi jo näkyä. :) Joulutonttua täällä tosiaan odotellaan :D

Iluvu: Olisiko yksityisellä ollut noin 50 euroa tuo raskaushormoonin testaaminen verestä. Ja sen voi testata jo jopa ennen kun menkat on myöhässä. Niitä testejä on kaksi eri tasoista. Toinen kertoo saman raskaushormooninousun kuin apteekin testit. Toinen taas kertoo jopa jo 3 nousun raskaushormoonissa, kannattaa pyytää siis sitä. Tsemppiä! Olethan tehnyt kotona testit aamulla? Silloinhan hormooni on korkeimmillaan.

Cedarfalls: Hyvä kysymys tuo simppojen matkavauhti :) Olen joskus kuullut sanottavan että jos vasta oviksen aikaan ässäilee, voi olla että on jo myöhässä. Mutta, näitä juttujahan on vaikka kuinka paljon :D Itse luotan siihen että ajoissa on parempi kuin myöhässä, eli olen tarkka siitä että ennen ovista tulee ässäiltyä, koska ne simpat kuitenkin elää sen 3-5 päivää ja voivat sitten olla siellä valmiina hollilla munasolua odottelemassa. Mutta olemme kyllä myös oviksen aikaan ja jopa jälkeen ässäilleet :) Itsellä myös ollut tapana jäädä makoilemaan joksikin aikaa, ettei kaikki heti ”valu ulos”. Tsemppiä!

ON: Testasin sitten taas tänä aamuna. Mies kysyi kyllä että joko taas testasit, katsoi tummaa plussaa ja sanoi että ehkä tämä nyt oli viimeinen kerta :D Ehkäpä... Niitä testejä kun nyt vain sattuu olemaan aika paljon varastossa.

Tässä kierrossa oli muuten "apuvälineinä" greippimehu ja maca-jauhe, raskausvitamiinit ja punaviini.

Koskakohan sitä uskaltautuu siirtymään odottajien puolelle...

Mutta, nyt kaikki muutkin täältä plussaamaan! Eihän plussia tästä kierrosta vielä paljoa ole!

Alexandra + kyytiläinen rv 5+1

Vierailija
337/402 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kärsii kaiken maailman luulo-oireista.. Eipä yllätä.

Tälläkin hetkellä nipistää oikeelta puolelta alavatsalta, sekin voi tosin kertoa ihan mistä vaan. Tissit on ihan älyttömän kipeet. Oon nyt viimeaikoina kärsiny nukahtamis vaikeuksista, ihan sama väsyttääkö paljon vai vähän niin kestää väh. 30min ennenkuin saa unenpäästä kiinni..

Tänään huomasin kyllä kaikkein oudoimman jutun.. Mähän olen siis lastenhoitaja ammatiltani, joten en pelkää okdennuksia enkä muita eritteitä, mutta äsken siivotessani pientä oksennus kasaa lattialta, oli hyvin hyvin lähellä etten itse oksentanut.. :D Mut kuten sanottua, nää on satavarmasti vaan niitä kuviteltuja oireita :D

Tonno kp25/30-32

Vierailija
338/402 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku kp 50/35-62 yk4+km+yk1

iluvu kp 40/31 yk 6

Haaveilija20 kp 38/28-33, yk 3

netta kp 36/22-24 yk 1

Maarunen kp 35/25-31 yk 2

hilma kp 27/25-32 yk 2

Tonno kp 25/30-32 yk 6

Isabelle kp 23/28 yk 4

Cederfalss kp 22/22-28 yk 4

Minttuliina* kp 21/30, yk3

töönis kp 21/28(?) yk1

Emmastiina kp 20/29 yk 6

mupis kp 17/28 yk 4

Liisuli kp 15/22-27, yk 3

Ele kp?

PLUSSANNEET (ONNEA!):

outimj DPO 13 yk 1

Norppa81 yk 4

Mami yk 7

Höpsähtänyt yk 6

Alexandra yk6+km+yk7

Vierailija
339/402 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten seuraava joka rämäyttää plussan meille :)

Tässä kierrossa on vielä aikaslailla vähäsen noita plussia että nyt vaan tsemppiä meille kaikille että se plussa tulis!! :)

ois jo loppukuu niin tietäis :) maailman tylsintä on aina se kun mnekat loppuu ja voi tehdä ihan mitä vaan mutta ovista ei tuu sillon ja sitten oviksen jälkeen voi taas tehdä mitä vaan mutta kun sitä vaan odottaa että mitenköhän tässä nyt kävi :)

odottamista odottava..

Vierailija
340/402 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin seuraava plussaaja, mitta empä jaksa uskoa et olen, sieltä se täti tulee kuitenkin, niinkuin ennenkin. :D

tonnottimella menossa kp 25/30-32 ja yk 6 ellen nyt ihan väärin muistele :D