JOULUKUISET 2012
Kommentit (402)
Alexandra : En ole siis ikinä gynellä käynyt. Edes esikoista yrittäessä (2 vuoden ajan) en käynyt tutkimuksissa. Silloin kumminkin ovuloin aikaisemmin, kp 15/30 taisi olla mittarissa kun tyttö sitten sai alkunsa hymynaamasta. Nyt jostain syystä ovis tapahtuisi myöhemmin.. Otin jo yhteyttä lääkäriin ja ajattelin katsella tämän kierron rauhassa, varailla sitten aikaa gynelle. Mutta sehän on selvää että haluan sen pikkukakkosen hiukan nopeammin alulle kun kahden vuoden päästä!! :)
Anteeksi näin heti alkuun omanapainen viesti, mutta pakko johonkin päästä puhumaan. Nyt jo alkaa tympimään anoppilassa asuminen( ja ollaan asuttu siellä vasta 3päivää.) En tiedä tarvisko mun hypätä tästä suoraan tammikuisiin, kun joulukääröä tuskin tulee.. Lämmöt on tipahtanut takas normiin (vihdoin!) eli ilmeisestikään ovis ei ole vielä ollut. Eikä sitä tuolla oikeen hyödyntääkkään voida, saatiin meinaan yhdet valitukset mun mieheni siskolta, tästä yöllisestä harrastuksestamme. Siellä on niin pirun ohuet seinät et kaikki kuuluu kaikkialle.. Oviksen pitäis siis olla viimeistään ylihuomenna.. Plaaaaah.
Tonno kp17/30-32
Tonnotin: Ihanko tosissasi olet? Että saitte valituksen yöllisistä harrastuksistanne? Ei voi muuta sanoa kun että otan osaa siitä että joudutte asumaan siellä vielä muutaman viikon. En voi kuvitellakaan kuinka raskasta on. Tsemppiä!
Ele: Hienoa että olet takaisin! Kaipasin ja aloin jo vähän huolestuakin! Olipas mauttomia piloja nuo raskausuutiset. Tai, ehkä sitä vain on jotenkin niin herkkä juuri nyt ja muuten osaisi nauraakin sille. Voin vain kuvitella kuinka hirveä sinun olosi on. En ymmärrä miten samoja ihmisiä koetellaan kerta toisensa jälkeen. Toivottavasti kevätaurinko kuitenkin saa mielesi positiivisemmaksi. Kohti kesää kuitenkin mennään. Olet ajatuksissani, tsemppiä!
Pimpelipom: Ihanaa että teillä on vauvakuumeilu vielä sillä asteella että voit jättää yhden kierron väliinkin, jos ei tästä kierrosta tärppää. Tokihan se kierto voi, ikävä kyllä, edelleen olla hieman sekaisin. Itselläni tuli kylläkin km:n ja kaavintojen yms. jälkeen ensimmäisten menkkojen jälkeen suhteellisen säännöllisesti (minulla on aina heitellyt hieman) seuraavat. Mutta, käsittääkseni voi hyvinkin olla että menee parikin kuukautta ennen kuin kierto taas tasaantuu.
Mupis: Oikeassa olet, ennen ovista kannattaa aina ässäillä, simpat kuitenkin elävät sen 3-5 päivää. Jälkikäteen on sitten aina myöhässä. Nautinnollisia hetkiä!
Antsi: Pahoittelut tammikuisiin tipahtamisesta!
Jadesa: Voihan se olla että se luteaalivaihe on helpostikin korjattavissa, tai ettei se tarvitse korjausta lainkaan. :) Toivottavasti tässä kierrossa tärppää, eikä tarvitse asia sen enempää ajatella.
ON: Tänä aamuna pääsin sitten vihdoinkin testaamaan ja haamu testeihin sitten piirtyi (tein heti 2 testiä, liuskan ja puikon). Ensin ärsyynnyin että on se kumma kun kuvittelen sellaisia viivoja ja huusin miehenkin katsomaan. Hänkin sitten katsoi ja tuli siihen tulokseen että ei tämä kyllä kuvittelua ole. No, todella haalea viiva se vielä on. Älkää siis ihan vielä onnitelko. Nyt toivon NIIN paljon että viiva vahvistuu ja pikkainen jaksaisi pysyä mukana. Pelko on suuri. En tiedä miten kestäisin toista keskenmenoa.
No, yritän vielä tänään saada puhelinajan gynelleni, saadakseni tarkemmat hoito-ohjeet tähän vaiheeseen. Tiedän nimittäin että nyt minun pitää jatkaa vielä lugeilla noin viikon verran, mutta määrästä en ole varma. Toivottavasti saan hänet vielä kiinni.
Huomenna aamulennolla matkalle, ihanaa! Suunnitelmissa oli kunnon shoppailua, nyt pitää katsoa paljonko sitä viitsii laittaa rahaa vaatteisiin, joista ehkä kasvaa kohta ulos :D Sama dilemma oli viime kesänä ja silloin jätin ostamatta ja keskenmenohan sitten tuli. Sen jälkeen harmitti, joten, ehkäpä nyt shoppailen kuten suunniteltu :D
Olen poissa koneen äärestä nyt pääsiäisen yli. Pidättehän peukkuja että viiva vahvistuu! Palailen kertomaan tilanteen ensi viikolla!
Oikein paljon plussaonnea kaikille!
Alexandra, kp29, yk6+km+yk7
Kyllä.. Ihan oikeasti se tuli mulle valittamaan, että meiän pitäis pitää tää kuukausi kuulemma seksittömänä... Mh.. Vielä 3 viikkoa jäljellä..
Pidän peukkuja sulle!!! ++
Ansku kp 44/35-62 yk4+km+yk1
Haaveilija20 kp 31/28-33, yk 3
pimpelipom kp 30/31 yk 3
Maarunen kp 28/25-31 yk 2
Aliina kp 28/28-33 yk 4
netta kp 29/22-24 yk 1
alicia kp 26/28-32 yk 3
hilma kp 20/25-32 yk 2
Tonno kp 18/30-32 yk 6
Isabelle kp 16/28 yk 4
Cederfalss kp 15/22-28 yk 4
Emmastiina kp 13/29 yk 6
mupis kp 10/28 yk 4
Liisuli kp 8/22-27, yk 3
Ele kp?
PLUSSANNEET (onnea!):
outimj DPO 13 yk 1
Norppa81 yk 4
Mami yk 7
Höpsähtänyt yk 6
Alexandra yk6+km+yk7
päivitin listan tossa ja toivottavasti ei mennyt mikään nyt väärin siellä kun tässä kiireellä suhasin :)
omat kp:t päivitin eli siis tänään onkin menossa kp9 en tiedä mitä olen aikaisemmin laskenut :)
Tonnotin: Tsemppiä!! muistan kyllä samaisen ongelman silloin omalta anoppilassa asumisen ajalta, mutta silloin opimme mukavasti tekemään sen hiljaa ja kenenkään huomaamatta :) yrittänyttä ei laiteta :)
myöhemmin lisää.
Muutaman päivän stressaa vauva-asian sijaan kunnon työkiireillä niin onhan täällä tapahtunut edelleen. Onnea Höpsähtänyt ja Alexandralle kanssa varovaiset onnittelut, kyllä mä ainakin haluisin ees kerran nähä sen haamun:)
Tonnotin: Se on vähän sama teini-ikäisen pojan kanssa vanhassa talossa jossa ei ole kunnolla ovia missään. Kyllä sen oppii tekeen varsin hiljaakin kun tarvetta on. Tosin semmonen äänien ja menon yleinen tarkkailu kyllä vie paljon ilosta pois... Onneksi teillä väliaikaista!
Itsellä ollut edelleen erinäisiä alavatsan nippailuja ja kuplintaa, närästystä ja yleistä huonoa/kuvottavaa oloa. Ei kuitenkaan sen enempää eikä oireet ole lisääntyneet. Eilen sitten taktikoin ja tein testin, negahan se, mutta nyt voi vielä elää toivossa ettei se olisi edes näkynyt :) Aivan sairaan tyhmää, mutta ei vaan jaksaisi odotella ja kun miehelle ei viitsi koko aikaa höpötellä. Jotenkin mulla on kuitenkin semmonen olo ettei se oikein ymmärtäis näitä naisten hihkumisia vaikka muuten satasella hommassa mukana onkin. Illalla sitten olikin jo iloinen menkkaolo joten jatkan piinaavaa odotusta... Ja sen toisen testin teen vasta joskus pääsiäisenä jollei sitä ennen ole pääsiäistäti saapunut.
Aliiina kp 27/28-33
unohtui äsken toivottaa Ele tervetulleeksi takaisin!
Alexandralle varovaiset onnittelut!!=) toivotaan et haamu vahvistuu ja pienokainen pysyy loppuun saakka masussa! tarrasukkia matkaan!
ON: Elikkä tällä on ihmeen painon tunne masussa ja nippailee yms.. Rinnatkin aristaa pikkasen ihan niinkuin aina pari päivää ennenkun menkat alkaa.. No teinpä sitten eilen illalla ja viel aamulla testin ja negahan sieltä tuli .. ellei menkat kuulu viikon sisällä ni testaan uudestaan.. sitten siirrynpä samantien odottelemaan ja jätän toisen kierroksen väliin ja yritetään helmivauvaa kun esikoinen on syntynyt tammikuussa :)
pimpelipom kp29/31
Olethan vieläkin vähän aikaisessa Pimpelipom, vielä on mahdollisuus :)
Alexandralle onnittelut! Itsellä kun tuli haamu niin oli hirveä pelko että vahvistuuko! Seuraavana päivänä kuvittelin että haamu oli vaalentunu mutta ei, siitä seuraavana oli selkeästi tummempi ja
Clearblue digi näytti eilen hienosti että raskaana 1-2 :) Nyt toivotaan että sinunkin haamusi vahvistuu, uskon niin ! :)
ON: Eli joo täällä haamut jo vahvistettu. Jännä kiristys tuolla oikealla alavatsalla vähän väliä, ihan kiva tuntea että jotain todellakin tapahtuu. :) Tsemppiä nyt plussailuun kovasti!! :) Siirryn kohta odottajiin, kun uskallan ;) Keskenmeno pelottaa mutta turha kai sitä on pelossa elää koko ajan. Saahan sitä sitten pelätä koko ajan jotakin. Joten enköhän ala nauttia tästä täysin siemauksin. :)
PLUSSATUULIA!!
nyt toivotaan että vahvistuu kuten varmasti tekee ja sitten vaan nauttimaan odotus ajasta :)
Nyt hieman omanapainen: Koska siis olenhan jo päättänyt että tämä kierto ois SE kierto niin meinaa jo jaksaminen loppua kun odottelee ovista. nyt oon eilen ja tänään tehny testit (tänään kahdesti :) ) ja aikas haaleita on viivat vielä mutta vahvistuu toivon mukaan :) JÄNNITTÄÄÄ :) vaikkakin ihan turhaa :)
seurasin youtubesta ihan vasta erästä neitoa joka oli samassa tilanteessa kuin moni meistä ja hän kyllä teki kaikkensa pysyäkseen kartalla että missä vaiheessa mennään.
He olivat vuoden yrittäneet jolloin hän alkoi tehdä videopäiväkirjaa ja käyttää ovistikkuja sun muita kaikkia maailman vippas konsteja ja yk7 siitä PAM :) no jos en ihan yhtä neuroottiseksi kuitenkaan alkais :)
Mää olen nyt niiin varma että huti meni tältä kuulta.... Viimeksi ässäilty on muistaakseni sunnuntaina ja su-ma yönä ja vähä luulen että ovis oli eilen, ja uskokaa pois olin pikkasen kiukkunen, kun mies eilen lupasi että ässäillään, mutta sitten tulikin miehelle puhelu että pitää mennä jo aamu neljäksi töihin.. Eipäs sit onnistunutkaan.. Ärrrrrrrrrrrrrr! Noo, jos tänään sit kokeilis paikats asiaa, vaikka nyt oon kyl 100% varma tärpittömyydestä.
Anteeksi omanapa..
Tonno kp18/30-32
Antsille pahoittelut negasta ja tädistä. Nähdään tammikuisissa..
Jadesa: Et ole koskaan elämässäsi gynellä käynyt? Oho :-) Mä olen käynyt vähintään kerran vuodessa 18-vuotiaasta lähtien ja nyt viimeisten parin vuoden aikana lapsettomuutta tutkittaessa useita useita kertoja vuodessa. Must on ihan hyvä, että käy ns. vuosihuollossa kerran vuodessa tai kahdessa, papa-koekin pitäs ottaa joka toinen vuosi. Suomessa on kohdunkaulansyöpä hyvin hallinnassa juuri siksi, että papa-koe otetaan tasaisin väliajoin. Esim Norjassa, joka on monelta tavoin samantyyppinen yhteiskunta kun Suomi, kohdunkaulansyöpää on todella paljon nuorillakin naisilla, mutta heillä ei tutkita yhtään niin paljon kuin meillä. En tarkoita pelotella, vaan kehua, että hyvä että menet käymään gynellä, jos esim. luteaalivaiheen pituus mietityttää :-)
Tonnotin: Tsemppiä anoppilassa asumiseen! Todella ikävää, että on paperinohuet seinät. Silti, suosittelisin vielä nyt tähän ovikseen yritystä ja superhiljaista seksiä. Se on aika jännää ja kiihottavaakin yrittää olla t o d e l l a hiljaa kun on pakko! *muistelee mukavia* Ja hei, jos nyt on niin, että ette kertakaikkiaan voi ässäillä niin su-ma yöstä voi hyvinkin simpat elää jos ovis on tänään! Simpat elää 3-5 vrk!
Ele tervetuloa takaisin :-)
Alexandra: varovaiset ja lämpimät onnittelut!! Jo oli aikakin saada haamuja ja kyllä ne siitä vahvistuu! Ihanaa!
Pimpelipom ja Aliina: Toivottavasti negan aiheutti vain se, että ne oli niin aikaisin tehty. Peukkuja!!!
Höpsähtänyt: ONNEA odotukseen!! Anteeksi etten päivittänyt sua heti plussanneisiin, ajattelin että haluat vahvistaa ja sieltähän on sitten vahvistusta saatu. Hieno juttu, me kaikki tullaan ajallamme perässä odottajiin!!
Mupis: Tässä projektissa on välillä tosi vaikea pitää positiivisuus yllä ja neuroottisuus poissa.. Mulla on esim takana jo ainakin kolme kertaa se yk7.. Oliskin ihanaa, jos saisi edes haamun! Mutta vaikka olenkin välillä tosi down ja välillä taas luottavaisempi, että meillekin vauva suodaan, niin on ihanaa että meillä on tää paikka missä purkaa huolensa ja jakaa ilonsa. En haluaisi, että lapseni joskus löytäisi äidin youtubeen poustaamia vauvakuumeilujuttuja! :-D
Nyt tää lähtee pakkaamaan ja illalla Skotlantiin, jonne on kuulema tullut lunta :-( Ei todellakaan lempielementtini, mutta muuten tullee hulppea matka tyttöjen kanssa :-)
Oikein paljon onnea ja tsemppiä kaikille ja iloista pääsiäistä!
Gabriela tammikuisista
Hei kaikille!
Tuntuu hassulta taas olla täällä. Pari vuotta sitten ryhdyin kirjoittelemaan esikoisen toivossa. Nyt esikoisen 1-v. juhlat on vietetty ja vauvakuume nostaa taas päätään. Joten täällä olen minä, 28-vuotias pikkukakkosesta haaveileva äitiliini.
Nyt menossa kp 14/30, yk3, joten tärkeitä aikoja elellään. ;) Joululahjaa siis yrittämässä.
Täällä yksi vauvahaaveilija lisää. Jonkun aikaa oon nyt seurannut tätä ketjua ja ajattelin liittyä taustalta mukaan. Aiempien lasten odotuksessa olen kirjoitellutkin tänne, mutten yhtään muistanut nimimerkkiäni. Nyt olis kp 14/ n. 28. Eli pari viikkoa sitten vaan ajan kulumisen odottelua:)
Alexandra: Ihanaa! Varovaiset onnittelut ja täällä peukut sekä varpaatkin pystyssä että viiva vahvistuu!:) Tule heti kertomaan kunhan palailet!:)
Tervetuloa uusille!
ON: Eipä tänne pikeastaan mitään. Ehkäisyä ei käytetä ja toivoisinkin että tärppäisi nyt pian uudelleen jos tästä keskenmenosta edes jotenkin selviäisi. Eihän se koskaan unohdu mutta ei siihen muu auta kuin uusi raskaus:) Ainakin se raskaaksitulo on kohdallani mahdollista. Olen siltikin aika masentunut edelleen eikä ole kiertopäivistä mitään hajua. Menkat alkaa sitten kun alkaa. Toki toivon ettei alkaisi ollenkaan ja olisi samantien tärpännyt uudelleen mutta tuskimpa vainkun viimeksikin meni se vuosi:(
Ele
KUUMEILIJALISTA: 4.4.2012
Ansku kp 44/35-62 yk4+km+yk1
Haaveilija20 kp 31/28-33, yk 3
pimpelipom kp 30/31 yk 3
Maarunen kp 28/25-31 yk 2
Aliina kp 28/28-33 yk 4
netta kp 29/22-24 yk 1
alicia kp 26/28-32 yk 3
hilma kp 20/25-32 yk 2
Tonno kp 18/30-32 yk 6
Isabelle kp 16/28 yk 4
Cederfalss kp 15/22-28 yk 4
Minttuliina* kp 14/30, yk3
töönis kp 14/28(?) yk1
Emmastiina kp 13/29 yk 6
mupis kp 10/28 yk 4
Liisuli kp 8/22-27, yk 3
Ele kp?
PLUSSANNEET (onnea!):
outimj DPO 13 yk 1
Norppa81 yk 4
Mami yk 7
Höpsähtänyt yk 6
Alexandra yk6+km+yk7
kovasti odottelen jo että jokos kohta ois ne päivät käsillä :) tuolla odottelee näyte hieman viilenemistä ja sitten kokeileen että jokos jo tänään alkas tummeneen ovis viivat :)
päivitin tuota listaa niin sanokaa jos joku uusi jäi laittamatta eli siis tervetuloa teille ja pahoittelut sinne tädin saartamille!
töönis: onkos yk mikä niin laitetaan sekin listaan? :)
mupis kp10/28 yk4
Gabriela: Siis tottakai olen käynyt melko useastikin normaaleissa tarkastuksissa ja papa-kokeissa. En ole vaan varannut aikaa mihinkään "lapsettomuustutkimuksiin" yms. gynelle. Ja papa kokeet on aina hoitunut ihan neuvolassa. Nyt ajattelin että varaan sitten ajan kun saan aikaiseksi niin ihan yksityiselle gynelle. :)
Ei sitten joulukuun vauvaa meille:(
Vuoto alkoi tänään, ei mitenkään runsaana, mutta alkoi kuitenkin. Raskaustestin tein lauantaina ja negaahan se näytti. No yritys jatkukoon...