Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme vaivaa??

Vierailija
29.02.2012 |

Olen normaalipainoinen terveellisesti syövä ja paljon urheileva nainen. Viime syksystä asti olen kärsinyt ihan ihmeellisistä oireista:

- Olen tolkuttoman väsynyt

- Olen turvoksissa ja täynnä nestettä, varsinkin kasvot ja kädet sekä vyötärö (joskus niin pahasti että housut jotka roikkuu saattaa seuraavana päivänä kirrata eikä meinaa mahtua jalkaan. Paino saattaa heitellä 4-5 kg viikossa.)

- Ummetus on ihan mieletön, jollen syö silloin tällöin laksatiiveja ei vatsa toimisi ollenkaan

- Maha on myös aivan täynnä ilmaa

Kilpirauhasarvo testattiin, on kuulemma ok. Samoin hemoglobiini on hyvä.

En meinaa nytkään pysyä hereillä, tein töissä lyhemmän päivän ja tulin kotiin, nukuin klo 13-16 koska oli pakko, väsytti niin tolkuttomasti. Öisin nukun kohtuullisen hyvin, herään 1-2 kertaa pissalle mutta muuten melko ok.

Alan masentua kohta, kun olo on tajuttoman väsynyt, turvonnut eikä vatsakaan toimi.

Lääkäreistä ei tässä taida olla apua, määräävät vaan kuitulisää ruokavalioon ja lisää liikuntaa(kuten sanoin, syön oikeasti terveellisesti ja liikun 2 h kerralla 3-4 kertaa viikossa).

Auttakaa epätoivoista, ennen niin aktiivista ja hyvinvoivaa kolmekymppistä naista!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samanlaisia oireita kuin ap:llä, karppauksella aina helpottavat. Tiedän kyllä, että mulla on ainakin lievää anemiaa ja sokerit päin p:tä. Mutta tuo turvotus liittyy aina vain siihen, mitä syön.

Vierailija
2/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen terveellisesti syövä ja paljon urheileva nainen. Viime syksystä asti olen kärsinyt ihan ihmeellisistä oireista:

- Olen turvoksissa ja täynnä nestettä, varsinkin kasvot ja kädet sekä vyötärö (joskus niin pahasti että housut jotka roikkuu saattaa seuraavana päivänä kirrata eikä meinaa mahtua jalkaan. Paino saattaa heitellä 4-5 kg viikossa.)

- Ummetus on ihan mieletön, jollen syö silloin tällöin laksatiiveja ei vatsa toimisi ollenkaan

En meinaa nytkään pysyä hereillä, tein töissä lyhemmän päivän ja tulin kotiin, nukuin klo 13-16 koska oli pakko, väsytti niin tolkuttomasti. Öisin nukun kohtuullisen hyvin, herään 1-2 kertaa pissalle mutta muuten melko ok.

Alan masentua kohta, kun olo on tajuttoman väsynyt, turvonnut eikä vatsakaan toimi.

Lääkäreistä ei tässä taida olla apua, määräävät vaan kuitulisää ruokavalioon ja lisää liikuntaa(kuten sanoin, syön oikeasti terveellisesti ja liikun 2 h kerralla 3-4 kertaa viikossa).

Auttakaa epätoivoista, ennen niin aktiivista ja hyvinvoivaa kolmekymppistä naista!

paljon suolaa,ovatko sisäelimet kunnossa? verikoseisiin haiman ja maksan toiminasta. oletko keliaakikko tai muu suoliallergikko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon suolaa,ovatko sisäelimet kunnossa? verikoseisiin haiman ja maksan toiminasta. oletko keliaakikko tai muu suoliallergikko?

Minussa ei pitäisi olla yhtään mitään vikaa. Siksi tämä tuntuu niin käsittämättömän kamalta, oireet on oikeesti hankalia, mutta lääkärin mielestä mahdottomia kun mitään todistettavaa vaivaa ei ole. On kai vaan pakko alkaa opetella elämään näiden kanssa :(

ap

Vierailija
4/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä ne kilpirauhasarvot olivat? Suomessa monesti sanotaan, että ne ovat ok, vaikka muissa maissa laitettaisi jo lääkitykselle.

Vierailija
5/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä ne kilpirauhasarvot olivat? Suomessa monesti sanotaan, että ne ovat ok, vaikka muissa maissa laitettaisi jo lääkitykselle.

lääkäri soitti ja sanoi että kunnossa on.

ap

Vierailija
6/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

d-vitamiinia, isona annoksena. Minä syönyt nyt kohta 3kk 20mikrogrammaa päivässä ja vireystaso on noussut huomattavasti!

Voisko sulla olla jokin ruoka-aineallergia, jonka takia vatsa reistailee? Mulla teki laktoosi, turvotti, oli maha kipeä, pieretti ja oli kokoajan sellainen "pitää mennä vessaan olo" vaan kakkaa ei vain kuulunut.

Vierailija
7/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

tulokset itsellesi.

Vierailija
8/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

d-vitamiinia, isona annoksena. Minä syönyt nyt kohta 3kk 20mikrogrammaa päivässä ja vireystaso on noussut huomattavasti!

Voisko sulla olla jokin ruoka-aineallergia, jonka takia vatsa reistailee? Mulla teki laktoosi, turvotti, oli maha kipeä, pieretti ja oli kokoajan sellainen "pitää mennä vessaan olo" vaan kakkaa ei vain kuulunut.

Syön huomattavan annoksen D-vitamiinia, 50 mg /päivässä eli en usko että sekään on syynä.

Tuo laktoosi on sellainen mitä kokeilen, tosin en käytä muita maitotuotteita pahemmin kuin juustoa ja sitäkin max. 6 viipaletta päivässä.

Saanko tulokset (testattu Diacorissa) ihan vaan soittamalla ajanvaraukseen vai pitääkö soittaa hoitaneelle lääkärille?

kiitos mainioista vastauksista, kokeilen tätä laktoositonta ruokavaliota aivan taatusti.

Olin thaimaassa muutama kk sitten, lihoin lennon aikana 3 kg. Olin järkyttävän turvoksissa. Otin perillä nesteenpoistolääkkeen (reseptillä, sain äidiltä) ja nesteet lähti, olo oli pitkästä aikaa normaali ja hyvä.

ap

Vierailija
9/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mieheni kävi lääkärillä; psa oli marginaalisesti koholla (2,7 viitearvon ollessa 2,5). Kontrollikoe oli kolmen kuukauden päästä, tällä kertaa tulos oli 1,9 viitearvon ollessa 3,3. WTF?

Mieheni kävi myös alaselän röntgenissä ja kuvauskohtaan asetettiin hauli, että kuvasta tulisi tarkempi. Lääkäri sitten puhelimessa alkoi jo puhua leikkauksesta haulin poistamiseksi.

Eipä tästä, ap, sulle tainnut olla apua mutta pointtini oli ehkä se, ettei kannata uskoa yhden lääkärin sanaan. Hakeudu yksityislääkärille (vaikka eipä sekään mikään tae ole) ja pyydä kaikista dokumenteista itsellesi kopiot.

Vierailija
10/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mieheni kävi lääkärillä; psa oli marginaalisesti koholla (2,7 viitearvon ollessa 2,5). Kontrollikoe oli kolmen kuukauden päästä, tällä kertaa tulos oli 1,9 viitearvon ollessa 3,3. WTF?

Mieheni kävi myös alaselän röntgenissä ja kuvauskohtaan asetettiin hauli, että kuvasta tulisi tarkempi. Lääkäri sitten puhelimessa alkoi jo puhua leikkauksesta haulin poistamiseksi.

Eipä tästä, ap, sulle tainnut olla apua mutta pointtini oli ehkä se, ettei kannata uskoa yhden lääkärin sanaan. Hakeudu yksityislääkärille (vaikka eipä sekään mikään tae ole) ja pyydä kaikista dokumenteista itsellesi kopiot.

Mulla on kans kokemusta tuosta lääkärien ammattitaidosta.. Eli selässä on kolme välilevyn pullistumaa joista kaksi jo kuivunutta ja yksi aktiivinen, joka rajoittaa liikkumista jonkin verran mutta sen kanssa voi toistaiseksi elää.. Lääkäri (ortopedi) sanoi että oireet on keksittyjä, koska oireilen vasemmalle puolell ja pullistuma on oikealla. lisäksi hänen mielestään oli normaalia kulumista että silloi 24-vuotiaana mulla oli nuo kaksi kuivunutta ja yksi aktiivinen pullistuma selässä :D Seuraava lääkäri sanoi että tuo on aivan mahdollista, määräsi fysiatrille ja säännöllisillä käynneillä saan pidettyä selkäni kuosissa.. Että niin ammattimaisia lääkärit on..

Soitan heti Diacoriin ja pyydän testitulokset. Kai siellä vielä vastataan..

AP

Vierailija
11/11 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin paljon urheileva 27-v. ja samanmoisia oireita alkoi ilmaantua, kun urheilin 7 päivänä viikossa (3 päivänä salilla 1,5h, 4 päivänä juoksemassa). Aivan järjetön turvotus, väsymys, flunssankaltaisia oireita, koko ajan kusihätä, hirveä jano ja nälkä koko ajan, makeanhimo mieletön, seksi ei kiinnostanut, sitten kuukautiset alkoivat niukentua, lopulta jotain sydämen rytmihäiriöitä. Varmaan jotakin muutakin. Niin no masennus tietty, mutta se nyt on ikuinen mulla.

En mennyt lääkäriin, mutta tajusin itse, että olin liikkunut peruskuntooni nähden n. 2,5 vuotta liian paljon, joten olin mennyt jonkinsortin ylirasitustilaan. Oli tosi vaikeaa vähentää liikuntaa, kun oli tottunut rääkkäämään itseään joka päivä, mutta nykyisin pystyn pitämään jo yhden välipäivän viikossa. Oireet eivät ole täysin poistuneet, mutta ainakin vähentyneet.

Itsekin epäilin diabetesta ja kilpirauhasen vajaatoimintaa ja ties mitä, mutta niistä nyt ei tainnut olla tapauksessani kyse.