G: Ikäsi ja onko kaikki hampaat suussa?
Eli montako puuttuu, montako juurhoidettua, poistettua, implanttia jne.
Kommentit (34)
Suussa on 24 hammasta.
4 hammasta, kaksi ylhäältä ja kaksi alhaalta, poistettiin oikomishoitojen yhteydessä n. 13-vuotiaana. Samoin kaikki viisaudenhampaat on poistettu vuosien varrella.
Muuten on kaikki omat hampaat tallella.
Rautahampaita revittiin neljä, kun tehtiin tilaa muille. Maitohampaita aikoinaan 11 revittiin.
Viisauden hampaat leikattiin kun olin 16v
Yksi poskihammas poistettiin 24v kun juurihoito meni pilalle.
Nyt on 26v
Mulla on pieni suu
Kaikki viisurit ja molemmat yläneloset vedetty oikomishoidon takia. Muten kaikki tallella, ei yhtään juurihoidettua eikä tietty implanttia.
5 poistettu. Kyllä, viisi. Mulla oli yksi ylimääräinen. Jumala pisti bonarin.
5 poistettu. Kyllä, viisi. Mulla oli yksi ylimääräinen. Jumala pisti bonarin.
unohtui tässä ihmetellessä.
1 viisuri poistettu ja yksi juurihoito. Tavallisia paikkoja muutama.
Toisaalta montakaan paikkaamatonta hammasta ei löydy. Aloin harjata hampaitani säännöllisesti vasta täysi-ikäisenä. Lapsuuden perheessäni muut eivät varmaan harjaa vieläkään.
Yksi puuttuu vas. reunalta, otettu alakouluiässä purennan takia.
Ei juurihoitoja tai impantteja.
ja kolme viidaudenhammasta. Sitten on 4 hammasta juurihoidettu ja kaikki nämä kahden viimeisen vuoden aikana. Nyt nämä hampaat alkaa sitten rapistua. :( Mitään implanttia tai muuta ei sitten ole poikkeavaa.
48v
ja kaikki hampaat suussa. Ei viisareita tulossakaan, ei juurihoitoja, ei reikiä, ei eroosiota, ei oikomishoitoa. Kerran lohkesi pala, kun riisin seassa oli kivi. Hammaslääkäri hioi lohkeaman sileäksi. Kaikki hyvin valtakunnassa. :D
Terv. nimim. Rautaiset rautahampaat jo ainakin kolmannessa polvessa
Kaikki hampaat tallessa, paitsi alaviisurit poistettu. Neljä etuhammasta ylhäältä on tosin laminaatein pinnoitettu, kiitos Pepsi Maxin.
3 puuttuu
2 viidaudenhammasta poistettu, ettei oikomahoito kärsi.
eli yksi puuttuu luonnostaan, tosin eipä sille tilaa olisi ollutkaan.
kaikki hampaat suussa, myös viisurit.