Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taksikuskit ei tahdo ajaa Kela kyytejä

Vierailija
23.12.2022 |

Sairaalat ruuhkautuu nyt senkin takia kun potilaat ei pääse kotiin kun ei taksi kulje. Voisiko sairaalat alkaa palkkaamaan omia kuskeja ja ostamaan sairaalalle vaikka pikkubusseja? Sairaalan kuskit voisivat sitten heittää potilaita kotiinsa.

Tuli mieleen vain tuosta uutisesta:

https://yle.fi/a/74-20010076?origin=rss

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan Berner.

Vierailija
2/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se kilpailutus teettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noista saa edes bensarahoja.

Vierailija
4/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ilmoitti hinnat mitä maksaa, kuka niitä ilmaiseksi ajaa. Kilpailu tuotti tuloksen, asiakkaat ja sairaalat kärsii kun kela säästää.

Vierailija
5/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jotkut asiakkaat voisi saada normaalitaksit ja normaalisti tilaamalla. Luultavasti tuo systeemi ei tosiaan toimi ja monesta syystä. Voi ihmetellä myös palveluautoja, niissäkin varmaan epäkohtia tai ei hyvä kaikille.

Vierailija
6/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että noita kyytejä joku vielä ylipäätään nykyisin ajaa.

Vierailija
7/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jotkut asiakkaat voisi saada normaalitaksit ja normaalisti tilaamalla. Luultavasti tuo systeemi ei tosiaan toimi ja monesta syystä. Voi ihmetellä myös palveluautoja, niissäkin varmaan epäkohtia tai ei hyvä kaikille.

Asiakas saa tilata taksin ja myös maksaa sen jos hän niin haluaa, mutta useimmat ei halua kun korvauksenkin matkoista kerran saa.

Vierailija
8/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapin sairaanhoitopiirissä kela-korvattuja matkoja liikennöi kaksi eri taksiyritystä, Taksi Helsinki ja Suomen Lähilogistiikka Oy."

Voihan siinä kestää hetki, kun auto lähtee Helsingistä hakemaan sitä Rovaniemen potilasta...

Vierailija
9/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valittavana 80 € kelakyyti ja 100 € turistikyyti niin kyllä minä sen turistin ajaisin. Saisin siitä muutaman euron enemmän palkkaakin kun taksissa maksetaan provisiopalkkaa.

Vierailija
10/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on valittavana 80 € kelakyyti ja 100 € turistikyyti niin kyllä minä sen turistin ajaisin. Saisin siitä muutaman euron enemmän palkkaakin kun taksissa maksetaan provisiopalkkaa.

Ja turisteilta voi vedättää ylimääräistä. Tai pimeänä. Sori, mittari ei toimi, onko käteistä?

Vierailija
11/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja turisteilta voi vedättää ylimääräistä. Tai pimeänä. Sori, mittari ei toimi, onko käteistä?

Harvemmin ne ainakaan valittaa toisin kuin ne kelakyytiläiset.

Vierailija
12/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut tämän paikkakunnan taksien kanssa, ja sanovat että mielellään ajavat kelakyytejä. Ovat antaneet omat tiedot, että keskuksesta voi toivoa tiettyä, jos on vapaana. Nämä jutut täällä on ihan paskaa.

Vierailija
13/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut tämän paikkakunnan taksien kanssa, ja sanovat että mielellään ajavat kelakyytejä. Ovat antaneet omat tiedot, että keskuksesta voi toivoa tiettyä, jos on vapaana. Nämä jutut täällä on ihan paskaa.

Sairaalakyydeissä kelakyydeissä taksia ei voi valita. Eri varmaan jos henkilö itse soittaa itselleen kotoa kelakyydin sairaalaan.

Vierailija
14/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Kela-kyytinä saata napsahtaa joku Rovaniemi-Utsjoki, niin eikö tuollainen pitkä reissu ole kivempi kuin kytätä lyhyitä kyytejä koko päivä?

15/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tässä kaupungissa missä asun ottavat Kelakyydin koska tahansa mitä olen kuskien ja auton omistajien kanssa jutellut sen tasan 40 kertaa mitä sitä on tänä vuonna käytetty. Sanovat vielä aina pihassa että jos tulee tarvetta sairautesi takia vaikka apteekkiin niin soita Kelakyyti paikalle.

Vierailija
16/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niitähän ne tahtoo ajaa, mikäli taksifirman omistaja pääsee Kelan kyyteihin kiiinni.

Eli tarjous hyväksytään.

Sehän on taattua tuottoa eli ajoja, aina tietyksi ajaksi kerrallaan.

Tietenkin Kela kilpailuttaa taksiajonsa, tietyin väliajoin.

Taksinkuljettajulla ei ole mitään sanomista eikä valtaa siihen,

ajetaanko koulukyytejä tai

Kela kyytejä, tai tavallisia taksikyytejä.

Sen kaiken määrää taksityhtiö, ei tavallinen, perus työntekijä taksinkuljettaja.

Vierailija
17/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Kela-kyytinä saata napsahtaa joku Rovaniemi-Utsjoki, niin eikö tuollainen pitkä reissu ole kivempi kuin kytätä lyhyitä kyytejä koko päivä?

Riippuu todennäköisesti paljon siitä onko kyytejä paljon vain vähän. Yleensä lyhyet matka on niitä jossa tienaa enemmän jos ajoja kerran on.

Vierailija
18/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapin sairaanhoitopiirissä kela-korvattuja matkoja liikennöi kaksi eri taksiyritystä, Taksi Helsinki ja Suomen Lähilogistiikka Oy."

Voihan siinä kestää hetki, kun auto lähtee Helsingistä hakemaan sitä Rovaniemen potilasta...

Onneksi toinen firma on sentään Lähilogistiikka. Toimii varmaan Tampereella...?

Vierailija
19/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se kilpailutus teettää.

Kela-ja koulu taksikuljetukset on

kilpailutettu jo, ennen Bernerin

taksi uudistusta,

Valtion ja kuntien töissä, kaikki ulkopuolisilt yrityksiltä ostettu työ, on kilpailutettava.

Näin määrää laki.

Vierailija
20/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele lainkaan, että Kela- kyytejä ei haluta ajaa. Taksat alhaiset, asiakkaiden kyytiin ottamiseen/ auttamiseen menee paljon aikaa. Sama päätepisteessä ; joudut auttamaan aiakkaan kotiin saakka. Turistien kyyditys on helppoa, he ovat hyvällä tuulella, anteliaita ja matkat lyhyitä. T. Lapin suhari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi