Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te joilla täysin vanhanaikainen sisustus, mutta olette silti tyytyväisiä siihen,

Vierailija
29.02.2012 |

eli ei siis rahastakaan välttämättä kiinni se, ettette uusi esim. ysärisisustustanne. Kertokaa, millaisia ihmisiä olette? Kiinnitättekö huomiota vaatteidenne ja kampauksenne muodikkuuteen? Pidättekö kutsuja kotonanne? Oletteko uraihmisiä? Millä alalla työskentelette? Miten itse analysoisitte sitä, ettei teillä ole trendikäs koti?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne on se, että hirveän pitkään etsin ja löysin mieleiseni huonekalut, siihen meni aikaa 5-7 vuotta. Tykkäsin kovasti Ikeasta ja meillä on paljon huonekaluja 90-luvun puolivälin ja lopun mallistoista. Ihan hilkulla oli tulla Ikean mäntyinen keittiökin takorautaisilla vetimillä vuonna -98, mutta se poistui mallistosta juuri silloin. Mutta muita mäntyisiä antiikkipetsattuja Ikeasta sai (oli niiden huonekalujen kulta-aikaa) ja pidän niistä vieläkin. Meillä on vanha 30-luvun talo, jossa lakatut ja hiotut lautalattiat ja se sisustuskokonaisuus on niin lämminhenkinen ja nätti edelleen, vaikka auttamatta ollutta ja mennyttä, mitä trendeihin tulee. Ehkä se vaan on koti ja siksi rakas. En pystyisi muuttamaan sitä, ainakaan vielä.

Vierailija
2/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan pahalla tavalla.

Mulla on nimittäin ollut alusta lähtien harrastuksena ostaa ja entisöidä vanhoja 1930-1960 ajanjaksolta peräisin olevia huonekaluja, ja nyt ei uutta ole koko huushollissa kuin lundiahyllyjä, niin no, 70-luvulta nekin, itse maalattuja ja sitten hyvät runkopatjat.

En osaa analysoida tyyliäni ihmeemmin. Mulla on melko vähän vaatteita, paljon leninkejä ja villamekkoja. Hiukset pidän yleensä kiinni letillä tai nutturalla. Mua luullaan yllättävän usein varakkaaksi, vaikka perheellä on ihan keskinkertaiset tulot.

Olin uraihminen, vaihdoin alaa ja nyt opiskelen yliopistolla toista tutkintoa kohta valmistuen unelma-ammattiin.

Minusta kalustuksen vaihtaminen ja tiheä uusiminen on ympäristörikollisuutta by yhe way. Mulla on mun kaikkein hienoin itämainen matto esim. dyykattu ensimmäisen asuntoni roskislaatikosta. Se oli pantu muovisäkkiin, ja pesettämisen jälkeen se on kerännyt ihailua kaikilta. Se taitaa olla villan ja silkin sekotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koti on aika sekametelisoppa, on 40-lukua, on 60-lukua ja vaikka ja mitä lukua. Vaatteita roikkuu seiniltä ja seinillä on miekkoja 1700-luvulta lähtien.

Ei olla sen kummempia ihmisiä, pukeudutaan miten pukeudutaan ja nautitaan elämästä.

Vierailija
4/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista ihmistä onneksi edes tunne, jotka sisustaisivat kotiaan muodin mukaan. Ihan pöllö ajatuskin.

Ja aikamoista rahanhukkaa ellei niin nopeasti uusisi sisustusta, että venhoista sais myydessään paljon rahaa.

Vierailija
5/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ihmisiä on tosi vähän, joilla on joku vanha, ajat sitten muodista pois mennyt 90-luvun sisustus.

Vierailija
6/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä sisustus ei ole vanhentunut, vaikka tavaraa on 50-luvulta ja kaikilta sen jälkeiseltä ajalta. Eikä mitään design-kalusteita vaan ihan yksinkertaisia, edullisia jne. Tyylinä on minimalismi. Esim. petivaatteet ovat kaikki valkoisia ja kuviottomia, mitä väliä sillä on, kuinka vanhoja ne ovat.

Kampaukseni on ollut sama 20 vuotta, pitkät suorat hiukset. Vaatteisiin en paljon panosta, toki muoti näkyy niissä helpommin, vaikka ajattomuuteen pyrin. Nykyvaatteet eivät kestä pitkään, ainakaan niillä hinnoilla, jotka olen valmis maksamaan. Pidän jonkin verran kutsuja, en ole uraihminen, mutta akateeminen kulttuurialalla.

Koti ei ole näyttelykappale, en pidä shoppailusta ja rakastan tyhjää tilaa.

Vierailija
7/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taatusti vanhanaikainen, varmaan just 90-luvun"sisustus", koska silloin ostettin talo ja hankittiin sinne pakolliset kalusteet. Niitä vaihdetaan sitä mukaa, jos joku menee rikki. Mulla ei ole hajuakaan siitä mikä on sisustuksessa muotia kun se ei vaan kiinnosta pätkän vertaa. Sama juttu pukeutumisen suhteen, vaatevarastosta löytyy vaatteita, jotka tuntuu omilta ja joissa on mukava olla. Meille koti on se paikka, jossa ilmapiirillä on paljon suutempi merkitys kuin sillä onko värit, materiaalit ja muodot trendien mukaisia. Ei mulla olisi edes aikaa perehtyä sellaiseen, töitä yrittäjina 6 päivää viikossa... Myös teinit ovat löytäneet oman tyylinsä, kumpikaan ei ole seurannut ikäistensä massamuotia missään vaiheessa.

Vierailija
8/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotiaita, äiti opettaja ja isä insinööri. Eivät seuraa muotia, mutta pukeutuvat siististi ja kohtuu tyylikkäästikin. Ruokavieraita käy heillä usein.

Voisin kuvitella jos ap kysyisi samaa kysymystä 10 vuoden päästä voisin hyvinkin itse vastata :) Pidän sisustuksesta jonka pohja on modernin pelkistetty ja valkoinen, ja sehän on ollut jonkun aikaa pop (tosin monien mukaan jo menossa/mennyt pois). Maustan tätä pohjaa sitten värikkäämmillä yksityiskohdilla, matkamuistoilla, suvussa perintönä kulkeneilla jutuilla, kirpparilöydöillä jne. Trendikkyys ei ole minulle tippaakaan tärkeä sisustuksessa (no ei kyllä vaatetuksessakaan) vaan se että tyyli miellyttää omaa silmää (eikä perhekään valita :D ). Luonnontieteilijöitä olemme, tällä hetkellä ikää 31. Estetiikka on tärkeää, muttei trendikkyys.

Vierailija
9/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ostaneet oman talomme vuonna 1995 ja vähällä rahalla pikkuhiljaa olemme sisustaneet isoa taloa. Alkuun ei ollut edes kaikki huoneet käytössä.

Kotimme sisustus on kyllä hyvin sekaisin eri vuosikymmeniä. Talo on vuodelta 1951 ja sen ajan henkeä olemme osin kotiimme hakeneet.

Mutta niin meillä kuin monilla muillakin tuntemillani ihmisillä koti on kerrostuma eri aikakausilta. Harva tosiaan on laittanut koko kotiaan uusiksi jonkun muodissa olevan trendin mukaan. Uuden kodin rakentaneetkin ovat mukanaan kuljettaneet vanhoja huonekalujaan ties miltä ajalta.

Meillä on vahvasti oma tyyli, minkäänlaisia trendejä emme seuraa. Ja pystymme näköjään oikein hyvin yhdistelemään kodissa kalusteita talonpoikaisantiikista nykypäivään. Toki eniten haluamme kotiimme 40-60-lukujen tavaraa. Mutta löytyy meiltä Ikeaa lastenhuoneista aika paljonkin, koska he ovat halunneet omiin huoneisiinsa omaa tyyliä. Meillä on muutamia erikoisuuksia esim. ravintolakäytöstä poistunut, vanhasta jenkkiaut

Meillä on kyllä aika usein vieraita kyläilemässä, teineillä käy kavereita päivittäin, seuraan muotia jonkun verran mutta vahvemmin pukeutumiseeni vaikuttaa oma tyyli ja lempivärit. Olemme jo yli 40-vuotiaita mutta aina meillä on ollut vahva oma maku sisustamisessa. Itse olen kotona käsityöläisenä työskentelevä äiti, mieheni on myyntialalla. Ehkä olemme vaan taiteellisia vahvoja oman tiemme kulkijoita. Värimaailma on pysynyt jo samana 10-15 vuotta meillä eri tiloissa.

Vierailija
10/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ostaneet oman talomme vuonna 1995 ja vähällä rahalla pikkuhiljaa olemme sisustaneet isoa taloa. Alkuun ei ollut edes kaikki huoneet käytössä.

Kotimme sisustus on kyllä hyvin sekaisin eri vuosikymmeniä. Talo on vuodelta 1951 ja sen ajan henkeä olemme osin kotiimme hakeneet.

Mutta niin meillä kuin monilla muillakin tuntemillani ihmisillä koti on kerrostuma eri aikakausilta. Harva tosiaan on laittanut koko kotiaan uusiksi jonkun muodissa olevan trendin mukaan. Uuden kodin rakentaneetkin ovat mukanaan kuljettaneet vanhoja huonekalujaan ties miltä ajalta.

Meillä on vahvasti oma tyyli, minkäänlaisia trendejä emme seuraa. Ja pystymme näköjään oikein hyvin yhdistelemään kodissa kalusteita talonpoikaisantiikista nykypäivään. Toki eniten haluamme kotiimme 40-60-lukujen tavaraa. Mutta löytyy meiltä Ikeaa lastenhuoneista aika paljonkin, koska he ovat halunneet omiin huoneisiinsa omaa tyyliä. Meillä on muutamia erikoisuuksia esim. ravintolakäytöstä poistunut, vanhasta jenkkiaut

osta tehty sohva, 50-60-luvun taitteesta oleva jääkaappi ja sakalaista erikoista piensisustustavaraa aika paljonkin.

osa tekstistä kummallisesta katosi tuolta välistä..

Vierailija
11/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai mun hiukset suht muodikkaat on kun kampaaja ne laittaa. On ylipukeutunut olo jos ei ole farkut ja neule päällä.

Muotivaatteita en osta ikinä vaan sellaisia joissa on mukava olla. Suurinta osaa huonekaluista en ole ostanut vaan saanut.

Ebkä varmasti laittaisi mitään huonekalua pois sen vuoksi että se ei ole trendikäs.

Vierailija
12/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-millaisia ihmisiä olette?

Meillä on paljon mielenkiinnonkohteita ja tykätään myös sisustuksesta, mutta ei sillä prusteella, onko se trendikästä, vaan silä perusteella, onko se kaunsita ja kotoista ja "meille sopivaa".

-Kiinnitättekö huomiota vaatteidenne ja kampauksenne muodikkuuteen?

Muodikkuuteen ei. Muuten kyllä kiinnitetään huomiota jonkunverran.

-Pidättekö kutsuja kotonanne?

Pari kertaa vuodessa.

-Oletteko uraihmisiä?

Kyllä

-Millä alalla työskentelette?

Aivan eri aloilla.

-Miten itse analysoisitte sitä, ettei teillä ole trendikäs koti?

Emme analysoisi sitä, miettisimme jotain mielenkiintoisempaa, kuten vaikka sitä, millainen koti meilllä _on_.

Vierailija
13/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on hankittu jo käytettyinä tai tehty itse. sisustus on lähinnä mukava ja rauhallinen, luonnovärejä paljon ja valoisuutta. en seuraa muotia, minulla on oma tyylini ja en osta trendi lehtiä enkä käy ikeassa. minusta ultramoderni ylisisustettu koti ei sovi lapsiperheelle missä askarrellaan ja eletään. koti ei ole edes kovin sisustettu vaan ihan pikkuhiljaa koostunut rakkaista asioista.

Vierailija
14/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vanhanaikaiset ja muitakin puunvärisiä kalusteita. Kaiken pitäisi kai olla jotain valkoista kuultolakattua nykyään... sängytkin on puunvärisiä.

Musta nahkasohvakin meillä on, mutta siitä haluan eroon sentään.

Millaisia ihmisiä me ollaan...tavallisia. Emme nyt ainakaan pidä kutsuja tai jos pidämmekin niin emme esitelläksemme sisustustamme.

Me ollaan keskiluokkaisia, mä olen toimittaja ja mies yritysmaailmassa keskijohtoa. Kyllä mä käyn kampaajalla ja ostan joskus vaatteitakin, vaikka sitä mä inhoan.

Mä sanoisin, että mulle/meille ei ole ensisijaista se, miltä me näytetään muiden silmissä. Mulla ei vaan energia riitä jonkin sisustuksen miettimiseen. Lisäksi olen aivan liian ekologinen ostaakseni vähän väliä jotain sisustuskamoja. Täällä on muutenkin ihan liikaa tavaraa.

Vierailija
15/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on

- perintö huonekaluja

- uusia huonekaluja

- saatuja huonekaluja

- itse entisöityjä huonekaluja

- värimaailma on mieleinen

Vaatteet on pääasiassa ajattomia, nyt esim harmaat villakangashousut ja vaaleanpunainen neule. Molemmat noin 10 v vanhoja. Kampaus on ajaton.

Ei pidetä kutsuja, mutta kyllä meillä vieraita käy.

Ehkä uraihmisiä muiden silmissä, ei kylläkään omissa silmissä.

Meillä ei harrasteta valkoisia huonekaluja tms. Ja tavaraa on paljon. Muutama "trendikäs" juttu on suunnitteilla ;)

t. 7 tuhatta

Vierailija
16/16 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin tosi vanhanaikainen sisustus ja ollaan tosi tyytyväisiä siihen. Kun tavattiin miehen kanssa, niin yllättäen molemmilla oli ollut sama teema huonekalujen ostossa eli molemmilla oli suurin osa huonekaluista umpipuisia. Meillä on umpipuisia huonekaluja, jotka ovat Lundiaa, sellaisia, jotka ovat jotain 1990-luvun tuotantoa ja sitten ihan oikeita antiikkisia huonekaluja ja sitten 2000-luvunkin umpipuisia huonekaluja. Oma tyylimme on enemmänkin antiikkinen kuin missään nimessä trendikäs.

Millaisia ihmisiä me ollaan? Sellaisia ihan tavallisia työssäkäyviä, hyvintoimeen tulevia ja melkoisen ekologisia ihmisiä.

Ei kyllä pidetä mitään edustuskutsuja kotonamme.

Molemmat olemme töissä valtion/kunnan töissä akateemisella alalla.

Mikäli meillä olisi tredikoti, niin toimisimme jotenkin tosi pahasti meidän ideologiaa vastaan. Olemme siis vain seuranneet vierestä mm. valkoisia kiiltäviä huonekaluja, karvalankamattoja, tuplakupla-valaisimia jne. Eikä olla itsekään kyllä mitenkään trendikkäästi pukeutuneita. Lapset varmaan kyllä ovat.