Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainattiin rahaa taloudellisessa ahdingossa olevalle lähisukulaiselle - nyt ollaan itse rahapulassa.

Vierailija
29.02.2012 |

Lähisukulaiselta katosi elämä alta. Vaimo kuoli, lapset sijoitettiin isovanhemmille masennuksen ja siitä seuranneen työkyvyttömyyden takia. Asunto oli pakko myydä, että selvisi laskuista. Ei jäänyt mitään käteen, sai juuri ja juuri talouden nollille.

Lainasimme 1200 euroa viime syksynä, kun tämä sukulainen tarvitsi vuokravakuudet. Oli juuri saanut töitä, joten uskallettiin lainata, vaikkei meillä ollut ylimääräistä. Tiedettiin, että tarvitaan viimeistään maaliskuussa takaisin omien erääntyvien laskujen takia. Sanoi maksavansa vuodenvaihteeseen mennessä.

Ei maksanut, kun tuli odottamattomia menoja. Ja kaiken kukkuraksi sai potkut töistä yt-neuvotteluiden yhteydessä, koska oli ollut vähiten aikaa firmassa töissä. Nyt ei siis ole todellakaan näköpiirissä, että pystyisi maksamaan pitkiin aikoihin senttiäkään takaisin.

Meillä erääntyy kahden viikon päästä mm. isot vakuutuslaskut, joita ei voi maksaa myöhässä. Olen viimeisen viikon käyttänyt aikani laskien sitä, miten ihmeessä selviämme hengissä. Meillä ei ole varaa maksaa kaikkia laskuja. Tarvitsisimme pelkästään laskujen maksuun 600 euroa lisää rahaa, ruokamenoista puhumattakaan.

Asumme vuokralla, eikä vuokranantaja suostu siirtämään vuokranmaksua. Olen siirtänyt jo kaikkia mahdollisia laskuja, jotka mitenkään ovat siirrettävissä. Olen myynyt kirppareilla kaiken ylimääräisen irtoavan tavaran alkuvuoden aikana, sain 750 euroa. Nyt ei voida käyttää autoakaan, ei ole varaa ostaa bensaa.

Ei ole luottokortteja, enkä enää keksi mitään rahanlähdettä. Kummankaan vanhemmilla ei ole varaa auttaa, eikä läheisillä. Meillä on kolme lasta, mies töissä ja minä opiskelen + osa-aikatöissä. Teen niin paljon töitä kuin ikinä vaan töitä saan ja ehdin.

Ymmärrän, että minulla on asiat vararikossakin huomattavasti paremmin kuin tällä sukulaisella, mutta mistä ihmeestä taion ne 600 euroa?

Ollaan itketty silmät punaisiksi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i 600 euroa kuussa laskuihin kuulostaa paljolta i]

olisin onnellinen.

Vierailija
22/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksen voisi varmaan myös vaihtaa ihan pakolliseen liikennevakuutukseen. Teillä lienee joku osakasko tms koska on noin iso vakuutuslasku.

Ja jos auto on osamaksulla, rahoitusyhtiö vaatii siihen vähintään osakaskon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi