Lapsen 9v kaveri painostaa kylään joka päivä
Tätä vänkäystä on jatkunut päivittäin jo yli 2kk. Lapseni ei tahdo koulukaveriaan meille tuntikausiksi pelaamaan. Tai muutenkaan. Koulukaveruus riittää hänelle.
Hän on sanonut tämän kaverille monta kertaa. Aiemmin tämä kaveri kävi meillä viikottain ja se kävi raskaaksi. Pelaa tuntikausia piittaamatta siitä mitä poikani tahtoo. Pelaa pleikkapelejä omilla väärillä säännöillään.
Kilahtelee ja karjuu lapselleni jatkuvasti, syö kaapeista ruokaa ja kinuaa lisää jotain jo saatuaan.
Vaatii kyydit kotiinsa oltuaan monta tuntia. Yrittää käskyttää myös perheen aikuisia meidän tultua töistä kotiin.
Omat vanhemmat eivät häntä tuo meille eivätkä hae kotiinsa. Sanovat vain että kello viisi on oltava kotona jne.
Lapseni on sanonut miksi ei tahdo kaveria meille. Kaveri vain vänkää että "se ei oo mikään syy että sä et halua. Kun MÄ haluan"
Miten itsekäs ja ymmärtämätön voi 9v olla? On saanut jo porttikiellon toiseenkin luokkakaverin perheeseen - varmaan samoista syistä.
Kommentit (34)
Emme toivo häntä kylään tänne. Ei lapsemmekaan halua.
No oliko poikasi alussa kiinostunut olemaan hänen kaverinsa?
ei olisi meillekään mitään asiaa. Onneksi on harrastuksia niin ei ole ongelmia kavereiden suhteen. Lapset jotka harrastavat paljon osaavat myös vapaalla keksiä muutakin tekemistä kuin pelaaminen.
Ehkäpä hän kokee surulliseksi sen, että poikasi ei halua ystävystyä hänen kanssaan enempää ja siitä tuo käytös.
Hän haluaisi että he olisivat ystäviä.
Jos oman poikasikin torjuva käytös rauhottuisi kaveria kohtaan ja hän rupeaisi olemaan ystävällinen, ehkä kyseinen poikakin rauhottuisi ja lopettaisi tuon häiriköivän käytöksen koska ongelma ratkaistu.
Kuulostaa, että poika haluaa pelata eikä niinkään olla kaverin kanssa. Pistäkään pleikkari pois, niin ehkä ette ole niin houkutteleva kyläpaikka.
aikoinaan pystyimme itse ratkaisemaan hankalat kaverisuhteet. Ei tullut mieleenkään antaa syödä kaappeja tyhjäksi ja tulla sitten itkemään jonnekin nettifoorumille ja kerjäämään haukkuja sen vieraan lapsen kasvatuksesta.
tee jotain äläkä valita
Tätä vänkäystä on jatkunut päivittäin jo yli 2kk. Lapseni ei tahdo koulukaveriaan meille tuntikausiksi pelaamaan. Tai muutenkaan. Koulukaveruus riittää hänelle.
Hän on sanonut tämän kaverille monta kertaa. Aiemmin tämä kaveri kävi meillä viikottain ja se kävi raskaaksi. Pelaa tuntikausia piittaamatta siitä mitä poikani tahtoo. Pelaa pleikkapelejä omilla väärillä säännöillään.
Kilahtelee ja karjuu lapselleni jatkuvasti, syö kaapeista ruokaa ja kinuaa lisää jotain jo saatuaan.
Vaatii kyydit kotiinsa oltuaan monta tuntia. Yrittää käskyttää myös perheen aikuisia meidän tultua töistä kotiin.Omat vanhemmat eivät häntä tuo meille eivätkä hae kotiinsa. Sanovat vain että kello viisi on oltava kotona jne.
Lapseni on sanonut miksi ei tahdo kaveria meille. Kaveri vain vänkää että "se ei oo mikään syy että sä et halua. Kun MÄ haluan"
Miten itsekäs ja ymmärtämätön voi 9v olla? On saanut jo porttikiellon toiseenkin luokkakaverin perheeseen - varmaan samoista syistä.
Ehkäpä hän kokee surulliseksi sen, että poikasi ei halua ystävystyä hänen kanssaan enempää ja siitä tuo käytös.
Hän haluaisi että he olisivat ystäviä.
Jos oman poikasikin torjuva käytös rauhottuisi kaveria kohtaan ja hän rupeaisi olemaan ystävällinen, ehkä kyseinen poikakin rauhottuisi ja lopettaisi tuon häiriköivän käytöksen koska ongelma ratkaistu.
Jos ongelmana on se, ettei tämä "kaveri" osaa käyttäytyä eikä olla mukava ystävä kenellekään itse, eikä häntä ilmeisesti opasteta kotona, kaikkien muiden pitäisi siis uhrata oma mukavuutensa, normaali perhe-elämänsä ja vapaa-aikansa palvellakseen tätä tyrannia? Kuka normaalisti kasvatettu lapsi haluaa olla kaveri tyypin kanssa, joka tulisi päivittäin väkisin kotiin pelaamaan, rähjäämään, pomottelemaan, määräämään koko päivän kulusta viis veisaten isännöivän lapsen mielipiteistä? Tämäkö olisi oikein?
Äärettömän hemmottelun ja huonon käytöksen edessä normaali lapsi on helposti aseeton, eikä osaa eikä varsinkaan tahdo olla ystävä sellaisen lapsen kanssa. Kyseistä kaveria on tietysti tavallaan sääli, mutta ellei omalla lapsella *koskaan* voi olla hauskaa tämän kanssa eikä edes aikuisen sana mene perille, en ainakaan itse ottaisi vastuuta tällaisesta lapsesta itselleni. Kyllä se vastuu kuuluu lapsen vanhemmille. Minä en voisi valjastaa omaa lastani ja perhettäni palvelemaan ja kasvattamaan tällaista pientä maailmanomistajaa. Ei oman lapseni tarvitse tuollaisesta kärsiä. Kotona pitää saada olla rauhassa eikä joutua joka päivä tanssimaan hirveän kaverin pillin mukaan.
Kesällä oli päivittäin tulossa kylään, joskus seisoi jo aamuyhdeksältä oven takana. Jos emme avanneet niin jäi kurkkimaan ikkunasta ja kohta sitten uudelleen soitti ovikelloa. Jos lapsemme on harrastuksessa tai jonkun muun kaverin luona niin tämä tyyppi jää pihalle pyörimään ja odottaa lapseni saapumista. Joskus saattaa olla ihan koko päivän pihalla ja aina välillä käydä meillä. Ihmettelen todella että mitä tämän lapsen vanhemmat puuhaavat ja miten lapsella ei ole ketään muita kavereita... luulen että hän on jotenkin "reppana" ja olen siksi ollut kärsivällinen. Välillä kyllä ärsyttää kovasti just toi pleikkarin pelaaminen ja herkkujen pyytely ja se että ei saada olla rauhassa kotona. Vauvakin herää ovikellon soittoon ja vuorotyön takia olisi kiva itsekin joskus esim. ottaa päikkärit.
jo ehdottikin niin älkää antako pelata. Jospa sitten rauhoittuisi eikä koko ajan olisi tulossa. Valehdelkaa lapselle vaikka, että se myytiin. Piilottakaa varmaan piiloon vierailun ajaksi kuten vanhempien vaatekaappiin.
Omassa kotona hän saa käyttää tietsikkaa eli pelata tunnin lauantaina ei muutoin. Pleikkaa tai Wiitä ei heillä ole. Sitten tämä heppu on ihan maanisena toisten pleikkareiden kimpussa. Kavereista viis, vain pelaaminen on tärkeää.
Nyt teenkin kuten joku jo ehdotti. Poika saa sanoa että meillä ei enää saa pelata. Sillä saa luvan ratketa tämä asia.
AP
Kuulostaa, että poika haluaa pelata eikä niinkään olla kaverin kanssa. Pistäkään pleikkari pois, niin ehkä ette ole niin houkutteleva kyläpaikka.
Mulla on ihan samanlainen kaveri, ero vaan että on 47 v.
Selvä psykopaatti. Muistuttaa mun frendiä.
Onko asunnossa ovi ja ovessa lukko?
Yleensä niissä on.
Jospa ottaisit yhteyttä kaverin kotiin?
No oliko poikasi alussa kiinostunut olemaan hänen kaverinsa?